2011-03-11, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WER138
Jag mönstrade i oktober eller november, minns inte riktigt, men jag fick i alla fall bra fysiska resultat som jag är nöjd med. Tilldelades inte den plats jag valde, så jag tänkte "skit samma", eftersom jag är så insnöad så ville jag bara ha en utbildning relaterad till strid, men min syn var inte tillräcklig (krävdes B, jag hade C). Kan jag begära att få göra om syntestet, och under själva testet så tar jag av mig glasögon med fönsterglas för "maskera" att jag har linser i ögonen? Skulle det fungera, eller syns det när sjuksköterskan tittat på ens ögon i den där apparaten? Förresten, hur länge är ens resultat giltiga?

haha hoppas att du är full
2011-03-11, 23:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av simper02
haha hoppas att du är full

Önskar jag vore, men detta är en helt seriös frågeställning.
2011-03-11, 23:23
Medlem
Whitesnakes avatar
Citat:

Att beväpna en fuskande halvblind person känns inte så kul. Hoppas fan att du hamnar långt ifrån mig!
2011-03-11, 23:28
Medlem
Citat:
Då ska du få ett helt seriöst svar nej det är omöjligt!
Sköterska ser dina tidigare resultat och kommer helt klart undersöka dina ögon och glasögon. Dem är mycket noggrannare nu med de olika undersökningarna än under ”värnpliktstiden” tror inte ens att man kunde ha lyckats med detta då.

Jag tex sa att jag hade gjort ögonlaserbehandling och visade intyg ändå skulle hon kolla mina ögon efter linser.
Senast redigerad av simper02 2011-03-11 kl. 23:36.
2011-03-11, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av simper02
Då ska du få ett helt seriöst svar nej det är omöjligt!
Sköterska ser dina tidigare resultat och kommer helt klart undersöka dina ögon och glasögon. Dem är mycket noggrannare nu med de olika undersökningarna nu än under ”värnpliktstiden” tror inte ens att man kunde ha lyckats med detta då.

Jag tex sa att jag hade gjort ögonlaser behandling och visade intyg ändå skulle hon kolla mina ögon efter linser.

Okej, tack! Jag är inte så intresserad av Försvarsmakten längre, ända sedan jag hörde att invandrare och kvinnor prioriteras över normala svenska män. Det lilla förtroende jag hade kvar för Sveriges försvar blåste bort i den stormen. Det var mest ett scenario jag funderat lite över, såhär i efterhand.

2011-03-11, 23:45
Medlem
Citat:
Okej, tack! Jag är inte så intresserad av Försvarsmakten längre, ända sedan jag hörde att invandrare och kvinnor prioriteras över normala svenska män. Det lilla förtroende jag hade kvar för Sveriges försvar blåste bort i den stormen. Det var mest ett scenario jag funderat lite över, såhär i efterhand.

Jag och många med mig (kanske framförallt Försvarsmakten) tackar dig för ditt minskade intresse för Försvarsmakten.
2011-03-12, 01:20
Medlem
Whitesnakes avatar
Citat:

Håller fullständigt med "HejSverige"! Skönt att ditt intresse har svalnat, då varken FM eller någon annan skulle vilja ha dig inom FM. Tack!
2011-03-12, 03:47
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Arbetstidsavtalen och därmed villkor gällande ev OB, övertidsersättning etc är inte klara och kommer troligtvis inte att vara det förrän någon gång under 2012 enligt FM.

hej du, tack
2011-03-12, 18:25
Medlem
Silvermoons avatar
Fan vad dryga dom är, fick brev igår:
"Öppna kuvertet den 14/3 2011. Varken tidigare eller senare."

Snacka om att man är sugen liksom...

Undrar fortfarande om det bara är jag som ska söka mot hemvärnet här?
2011-03-12, 21:10
Medlem
Jag brukar inte vilja någon annan dåligt men just nu är jag glad för att du har syn problem.

Om du läser varför försvarsmakten finns och vad dess syfte är så kanske du fattar att du inte alls passar in där.

Jämställdhet mellan kön, folk ska må bra och kunna leva ett liv etc.
Vadå kvinnor och invandrare prioriteras över normala Svenska män?

Normala Svenska män kommer in med normala värderingar, det är dom efterblivna som inte kommer in som du. Vi i Sverige har "bra" värderingar och normer om vi jämför mot andra länder. Men du åkte dit på synen. Jag undrar hur mycket du ljög för psykologen?

Ifall du åker på utlandstjänst är det DU som är invandraren och du kommer förmodligen hjälpa Ahmed och Mohammed och deras 15 barn. Om du redan nu här inte gillar sånt då ska du inte äns tänka tanken att söka.

Citat:

2011-03-12, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trekantarna
Jag brukar inte vilja någon annan dåligt men just nu är jag glad för att du har syn problem.

Om du läser varför försvarsmakten finns och vad dess syfte är så kanske du fattar att du inte alls passar in där.

Jämställdhet mellan kön, folk ska må bra och kunna leva ett liv etc.
Vadå kvinnor och invandrare prioriteras över normala Svenska män?

Normala Svenska män kommer in med normala värderingar, det är dom efterblivna som inte kommer in som du. Vi i Sverige har "bra" värderingar och normer om vi jämför mot andra länder. Men du åkte dit på synen. Jag undrar hur mycket du ljög för psykologen?

Ifall du åker på utlandstjänst är det DU som är invandraren och du kommer förmodligen hjälpa Ahmed och Mohammed och deras 15 barn. Om du redan nu här inte gillar sånt då ska du inte äns tänka tanken att söka.

Jag misstänker att han syftar på att kvinnor och människor med annan etnisk bakgrund kvoteras in i försvaret.
2011-03-12, 22:05
Medlem
Är han den försvarmakten söker så kommer han in, är han inte den dem söker ska han inte lägga skulden på kvinnor och människor med annan etnisk bakgrund som kvoteras in i försvaret. Det är vad jag tycker.

Det är snarare att dem söker alla slags personer och vill ha en arbetsplats som är månkulturell.

Citat:
Ursprungligen postat av wronkan
Jag misstänker att han syftar på att kvinnor och människor med annan etnisk bakgrund kvoteras in i försvaret.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in