Citat:
Ursprungligen postat av willhelmut
Det där jävla skitskottet lär man sig ju säkerhetsföreskrifterna för och att skjuta med på en dag så det är inget märkvärdigt. En som gjort GMU skulle absolut kunna användas i strid om så behövs, till viss del med större fördel än många officerare som är löjtnant och uppåt, så länge de leds av bra grupp och plutonchefer.
Och återigen tror "GMUare" att de är herre på täppan efter 3månaders grundläggande utbildning. Det är lika humoristiskt varje gång jag hör dessa små samtal på gymmet, i matsalen, i korridoren etc etc. P-skottet lär du dig möjligtvis
avfyra på en dag men ska vi börja prata träff i målet 150m bort med en sidfart på 50km/h. Jadu, lycka till. P-skott är ett
svårt vapen att bli duktig på. Att en 3- månaders utbildning skulle göra dig/er till dugligare soldater än många löjtnanter och uppåt är bara hysteriskt kul. Ni har inte ens övat grupps strid under GMU. Jag hoppas ni kommer ut på plutonerna snart så ni får se verkligheten, och hade du hamnat hos mig att du nog märkt att du plötsligt vill knyta på dig blöjan igen.