2011-05-19, 21:23
Medlem
Fjortisgamings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
Undrar varför vissa får 2 dagar, jag ska bara va där 1 dag

Bra fråga faktiskt...

Vi som va på mönstringen 17-18 i Kristianstad satt med och spånade på det.
Vi kom fram till följande:

Dom hade kallat oss den 17 kl 1300 för dom första två testerna,
Den 18 skulle vi va på plats kl 0745 ombytta för fys och sen va vi färdiga runt 1030.

Summa summarum: Deras middag där infaller mellan 1200-1300, dom vill slippa bjuda oss på MAT!

Jävla sätt....
2011-05-19, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjortisgaming
Bra fråga faktiskt...

Vi som va på mönstringen 17-18 i Kristianstad satt med och spånade på det.
Vi kom fram till följande:

Dom hade kallat oss den 17 kl 1300 för dom första två testerna,
Den 18 skulle vi va på plats kl 0745 ombytta för fys och sen va vi färdiga runt 1030.

Summa summarum: Deras middag där infaller mellan 1200-1300, dom vill slippa bjuda oss på MAT!

Jävla sätt....

Du maten i Kristianstad själv där smakar skit dåligt. var där 16 17 maj
2011-05-19, 22:20
Medlem
Fjortisgamings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johaansson
Du maten i Kristianstad själv där smakar skit dåligt. var där 16 17 maj

Okej . Gick det bra?
2011-05-19, 22:32
Medlem
Jilluminatos avatar
Gjorde antagningsprövning i tisdag som gick mycket bra! Befattningarna nedan är det som jag preliminärt har kommit in på:

Förstahands valet för befattningar var Jägare/SF Soldat FC911 Armén, Livgardet

Andrahands var Spaningssoldat FK900 Armén, Livgardet

Nu till frågan; är det någon som är tillräckligt insatt i GMU för att kunna förklara dessa tjänster mer ingående? Jag gjorde min vpl som amfibiesoldat/amfibiegb förra året, och går då bara efter gammal info som sitter kvar i huvudet om livet. Skulle vara nice om någon kunde ge detaljerad, personlig info från egna erfarenheter/erfarenheter av bekanta osv. som sysslar/sysslat med dessa tjänster
2011-05-19, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jilluminato
Gjorde antagningsprövning i tisdag som gick mycket bra! Befattningarna nedan är det som jag preliminärt har kommit in på:

Förstahands valet för befattningar var Jägare/SF Soldat FC911 Armén, Livgardet

Andrahands var Spaningssoldat FK900 Armén, Livgardet

Nu till frågan; är det någon som är tillräckligt insatt i GMU för att kunna förklara dessa tjänster mer ingående? Jag gjorde min vpl som amfibiesoldat/amfibiegb förra året, och går då bara efter gammal info som sitter kvar i huvudet om livet. Skulle vara nice om någon kunde ge detaljerad, personlig info från egna erfarenheter/erfarenheter av bekanta osv. som sysslar/sysslat med dessa tjänster

Vilka värden fick du på mönstringen?
2011-05-20, 16:54
Medlem
Jag är kallad men kommer inte gå dit. Vem bör jag egentligen kontakta för att avboka min prövning? Känns ju taskigt att inte någon annan kan ta min plats liksom.
2011-05-20, 17:20
Medlem
Fick nyss ett brev från försvarsmakten om att GMU som jag sökte till är nedlagd i den region jag bor i och att jag inte kommer få gå någon utbildning 2011.

Så jävla surt.
2011-05-20, 17:44
Medlem
Nu har jag fått hem mina papper var tvungen att skicka in lite betygspapper som ja glömde hemma.

så nu fattar jag vad min luddiga yrkesvägledare/mönstringsförättare snacka om

Förstahandsval: P7 södra Sandbyn MA911 Logistik Soldat/Armen

Andrahandsval: FMTS Halmstad MA911 Logistik Soldat/Armen

Någon som har lite info om P7 och FMTS är de bra ställen etc??

Sen fattar jag inte GMU betyder väll Grundläggande militär utbildning varför finns det olika inriktningar

Och varför heter min utbildning Logistik Soldat när jag skall bli mekaniker är inte logistik lastbilar och trossen etc

Sen vad tror ni man har för chanser att komma in med

tjänstbarhet A
9 i styrka
7 i ledarskaps saken
5 på datatestet
7 i cykeln och inga sjukdomar glasögon etc
Senast redigerad av chillhunter 2011-05-20 kl. 17:51.
2011-05-20, 17:52
Medlem
Någon som mönstrat och har lite info. Vad säger dom om P4, P7, livgardet och I19? Blir det utbildning där lr inte? Ska dom bara minska på platserna där lr är det bara att vänta till Juni och se?
2011-05-20, 18:25
Medlem
oRuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejSverige
Någon som mönstrat och har lite info. Vad säger dom om P4, P7, livgardet och I19? Blir det utbildning där lr inte? Ska dom bara minska på platserna där lr är det bara att vänta till Juni och se?

http://www.forsvarsmakten.se/sv/Jobba-har/Bli-soldatsjoman/Aktuell-information-om-GMU/Forband-som-anstaller-efter-omgang-3-av-GMU/

P4, TrängR, LedR, FMTS som har gmu 3, annars några andra förband men det är mot hemvärnet, har för mig att dom inte minskade platserna utan tog bort några regementen som utbildade GMU istället
2011-05-20, 18:40
Medlem
Fjortisgamings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillhunter
Nu har jag fått hem mina papper var tvungen att skicka in lite betygspapper som ja glömde hemma.

så nu fattar jag vad min luddiga yrkesvägledare/mönstringsförättare snacka om

Förstahandsval: P7 södra Sandbyn MA911 Logistik Soldat/Armen

Andrahandsval: FMTS Halmstad MA911 Logistik Soldat/Armen

Någon som har lite info om P7 och FMTS är de bra ställen etc??

Sen fattar jag inte GMU betyder väll Grundläggande militär utbildning varför finns det olika inriktningar

Och varför heter min utbildning Logistik Soldat när jag skall bli mekaniker är inte logistik lastbilar och trossen etc

Sen vad tror ni man har för chanser att komma in med

tjänstbarhet A
9 i styrka
7 i ledarskaps saken
5 på datatestet
7 i cykeln och inga sjukdomar glasögon etc

Logistik Soldat är ett samlingsord för underhålls personal inom armén.

Gällande dina värden så borde du kunna gå som jägare....
2011-05-20, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oRuse
http://www.forsvarsmakten.se/sv/Jobba-har/Bli-soldatsjoman/Aktuell-information-om-GMU/Forband-som-anstaller-efter-omgang-3-av-GMU/

P4, TrängR, LedR, FMTS som har gmu 3, annars några andra förband men det är mot hemvärnet, har för mig att dom inte minskade platserna utan tog bort några regementen som utbildade GMU istället

Jo jag vet men det här är från sidan du länkar till:
"Observera att beslut om utbildning vid P 4, P 7, Livgardet och I 19 tas i juni."
Det är den där skiten jag vill bringa klarhet i. Vad fan som gäller osv. Värdelöst att ta ledigt från jobbet i två dagar o ta sig till mönstringen för att lite senare får reda på att det förband man sökt till inte ska ha utbildning. Men nu är förutsättningarna som dom är o då är det bara att köra på. Men det skulle vara skönt med lite info från någon som mönstrat, hur snacket går om det där osv..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in