2011-04-07, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D1990
Hej har gått in på försvarsmaktens hemsida och sedan hamnat här:
Alltså dit man kommer efter "välkommen till vår verklighet" filmen är slut. Sen fyllt i uppgifterna och så står det typ "du kommer få ett brev" Ska jag bara vänta på ett brev då trots att sista ansökningsdag är 10/4? Kommer jag hinna söka då?

Men sen hittade jag en annan sida: http://rekryteringskontoret.forsvarsmakten.se och fyllde i mina uppgifter där, vad är skillnaden på att man registrerar sig där än om man fyller i uppgifterna på länken i spoilern? Ska man inte få något test på mail eller liknande?

//förvirrad.
Bump.
2011-04-07, 22:02
Medlem
Xyrioss avatar
Citat:
Hej har gått in på försvarsmaktens hemsida och sedan hamnat här:
Spoiler:
https://e.pliktverket.se/portal/Public/ANS/ansGmu.aspx?EWEBSID=12&EWEBUPDID=6&__utma=1.713030 224.1302151440.1302151440.1302151440.1&__utmb=1.1. 10.1302151440&__utmc=1&__utmx=-&__utmz=1.1302151440.1.1.utmgclid=CJS9qo3MiagCFQWD Dgod0EzxCw|utmccn=%28not%20set%29|utmcmd=%28not%20 s et%29|utmctr=gmu&__utmv=-&__utmk=45194404&AspxAutoDetectCookieSupport=1
Alltså dit man kommer efter "välkommen till vår verklighet" filmen är slut. Sen fyllt i uppgifterna och så står det typ "du kommer få ett brev" Ska jag bara vänta på ett brev då trots att sista ansökningsdag är 10/4? Kommer jag hinna söka då?

Men sen hittade jag en annan sida: http://rekryteringskontoret.forsvarsmakten.se och fyllde i mina uppgifter där, vad är skillnaden på att man registrerar sig där än om man fyller i uppgifterna på länken i spoilern? Ska man inte få något test på mail eller liknande?

//förvirrad.

Som jag fattar det genom att läsa din text så har du anmält dig 2 ggr till att testa dig vid rekryteringsmyndigheten. någon annan som kanske är mer påläst kan ge ett bättre svar.
2011-04-07, 22:11
Medlem
Gruppenfuhrers avatar
Är mina inlägg osynliga ? Kolla nån sida bakåt så kanske de syns.
::

Jag undrar hur många ggr frågor har ställts om och om igen i denna tråd. En bredare och mer detaljerad FAQ skulle ha varit nånting för att slippa alla dessa frågor som det redan finns x antal svar på.
2011-04-07, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xyrios
Som jag fattar det genom att läsa din text så har du anmält dig 2 ggr till att testa dig vid rekryteringsmyndigheten. någon annan som kanske är mer påläst kan ge ett bättre svar.
Vad innebär det då? Det första jag gjorde var iaf. att anmäla intresse till GMU men som jag uppfattat det ska du få något brev/mail då med frågor? Eller vill de bara ha namn och adressuppgifter?(låter konstigt) och då undrar jag alltså om man ska få ett brev och om jag hinner ansöka då ansökningen slutar den 10:e
2011-04-08, 11:14
Medlem
Går det att tacka nej om man blir antagen? Vet inte än om jag ska studera i höst nämligen...
2011-04-08, 13:27
Medlem
Xyrioss avatar
Citat:
Vad innebär det då? Det första jag gjorde var iaf. att anmäla intresse till GMU men som jag uppfattat det ska du få något brev/mail då med frågor? Eller vill de bara ha namn och adressuppgifter?(låter konstigt) och då undrar jag alltså om man ska få ett brev och om jag hinner ansöka då ansökningen slutar den 10:e

jag tror du kommer bli kallad till mönstring nu under någon månad framöver, dina papper är väl på väg kan jag tänka mig. du har ju skrivit att du vill göra det så då väntar dem väl sig ett svar ifrån dig också.

Citat:
Ursprungligen postat av Testudo
Går det att tacka nej om man blir antagen? Vet inte än om jag ska studera i höst nämligen...

GMU är väl som vilken utbildning som helst idag så då borde du kunna tacka nej om du vill plugga på annan ort istället.
2011-04-08, 15:23
Medlem
happ då var man snart klar med GMUn, aldrig ge upp nästa vecka sen är det slut!

trevliga 3 månader.
helt klart bästa tiden i mitt liv.
2011-04-08, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thund
happ då var man snart klar med GMUn, aldrig ge upp nästa vecka sen är det slut!

trevliga 3 månader.
helt klart bästa tiden i mitt liv.

Hur ska du gå tillväga efter utbildningen är klar? Planer på att fortsätta i samma spår, utbilda dig vidare, söka jobb som soldat/blaha?
2011-04-08, 16:29
Medlem
kommer att forsätta som soldat, är tänkt att vi ska bli anställda och börja jobba i början av maj.
2011-04-08, 17:30
Medlem
papa_smurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thund
kommer att forsätta som soldat, är tänkt att vi ska bli anställda och börja jobba i början av maj.

Kan du inte berätta lite mer om vad ni gjorde osv? hur mycket hade du trännat innan ? var det för mycket/för lite ? Allmänna saker som kan vara bra att tänka på osv
2011-04-08, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xyrios
jag tror du kommer bli kallad till mönstring nu under någon månad framöver, dina papper är väl på väg kan jag tänka mig. du har ju skrivit att du vill göra det så då väntar dem väl sig ett svar ifrån dig också.
Mönstra har jag redan gjort.
2011-04-09, 02:22
Medlem
Adobes avatar
Jag fattar inte precis.. Visst börjar man med GMU 1?
Och det verkar man kunna söka först efter sommaren?
Enligt min polare så kunda han söka nu, fast han aldrig gjort någon GMU.
Han sa att han fick nå brev eller något om att han kunde pröva söka igen, där sista datumet var 10 April.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in