2012-10-12, 22:33
Medlem
najtros avatar
Alright, bra att veta att jag inte börjar bli galen

Tack så mycket
2012-10-12, 23:30
Medlem
Är det någon som vet om de tar pissprov på antagningsprov? rökat har hjälpt min diet en andel då jag har väldigt svårt att äta, har nu 3 veckor innan lagt av inför antagningen, är detta nödvändigt eller tar dom inte pissprov?
2012-10-13, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ayds
Är det någon som vet om de tar pissprov på antagningsprov? rökat har hjälpt min diet en andel då jag har väldigt svårt att äta, har nu 3 veckor innan lagt av inför antagningen, är detta nödvändigt eller tar dom inte pissprov?
Vid misstanke tas pissprov har jag fått höra av anställda.
2012-10-13, 00:39
Medlem
MacheteRampages avatar
Jag har legat inne i en månad nu och fortfarande inget pissprov.
2012-10-13, 03:58
Medlem
Om man kollar vilka förband som anställer efter GMU 3 2013 så är det endast en GSS/T och 3 hemvärns-tjänster som anställer. Betyder detta att det är helt meningslöst att söka till GMU 3 om man inte är intresserad av någon utav dessa 4 tjänster, eller kan det vara så att man kan bli anställd på andra förband även om de inte är listade? Eller kan man helt enkelt göra så att man bara gör GMU 3 och sedan inte fixar en anställning, utan bara väntar på att de förband man är intresserade av får platser?
2012-10-13, 10:12
Medlem
Freshprinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makkarash
Om man kollar vilka förband som anställer efter GMU 3 2013 så är det endast en GSS/T och 3 hemvärns-tjänster som anställer. Betyder detta att det är helt meningslöst att söka till GMU 3 om man inte är intresserad av någon utav dessa 4 tjänster, eller kan det vara så att man kan bli anställd på andra förband även om de inte är listade? Eller kan man helt enkelt göra så att man bara gör GMU 3 och sedan inte fixar en anställning, utan bara väntar på att de förband man är intresserade av får platser?

Har du genomfört GMU kan du söka tjänster på samtliga förband som anställer soldater på flera förband finns det vakanser eftersom många har slutat, bara att kolla på "lediga jobb" på mil.se
2012-10-13, 12:50
Medlem
Hugoslinjes avatar
Jag ska mönstra för GMU om mindre än en månad men jag har lite koll vad det finns för positioner/tjänster att välja på, så jag är redo inte för något val (fyllde i att jag var öppen för allt på frågorna i rekryttestet).
Jag har sökt men sökt förgäves, finns där någon lista över möjliga platser man kan göra GMU samt position/tjänster?
2012-10-13, 13:12
Medlem
Scrolla ned lite på den här sidan så hittar du nog precis det du letar efter

http://www.forsvarsmakten.se/Jobba/Bli-soldatsjoman/
2012-10-13, 16:14
Medlem
najtros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hugoslinje
Jag ska mönstra för GMU om mindre än en månad men jag har lite koll vad det finns för positioner/tjänster att välja på, så jag är redo inte för något val (fyllde i att jag var öppen för allt på frågorna i rekryttestet).
Jag har sökt men sökt förgäves, finns där någon lista över möjliga platser man kan göra GMU samt position/tjänster?

Har även följdfrågor till detta, om någon har några idéer eller någon fakta.

Finns det någon typ av statistik vart det öppnas flest tjänster, eller vilka tjänster som är svårast att få (menar inte att det exempelvis är svårare att bli jägare för man måste vara mycket starkare osv, utan vilka tjänster som flest slåss om att få)?
2012-10-13, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najtro

Finns det någon typ av statistik vart det öppnas flest tjänster, eller vilka tjänster som är svårast att få (menar inte att det exempelvis är svårare att bli jägare för man måste vara mycket starkare osv, utan vilka tjänster som flest slåss om att få)?

Jägare slåss oftast inte flest om, detta då de flesta inte klarar fyskraven till jägare och blir gallrade redan vid RM.
2012-10-13, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najtro

Jag slänger iväg en kvalificerad gissning på Skytte samt Logistik.
2012-10-13, 18:58
Medlem
najtros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nisseg1
Jägare slåss oftast inte flest om, detta då de flesta inte klarar fyskraven till jägare och blir gallrade redan vid RM.
Jag kanske uttryckte mig dåligt, menar alltså efter genomförd GMU av en specifik inriktning, vilket förband är lättast att få ett fast jobb inom

Citat:
Ursprungligen postat av Sajked
Jag slänger iväg en kvalificerad gissning på Skytte samt Logistik.
Tack så mycket, ska ta en extra titt inom dessa områden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in