2011-02-11, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitesnake
Haha dude.. Kom igen! Det är lite skillnad på militärliv och främlingslegionen.. Militärliv som folk föreställer sig är inte direkt detsamma som i legionen..

om folk nu grinar över sina idiot saker som dem gjort under tidigare år i livet och just nu inte kommer nån vart eftersom prickarna sätter stopp så kanske det är det ända som dom kan komma närmast militär liv?

varför söker folk till militären, jo för äventyr, utmaning både fysisk/mentalt, få nått gjort, komma bort ifrån sin vardag, ändra livs stil samt GLÖMMA sitt förflutna, det finns en miljard olika anledningar.

vad vet du vad militärliv som folk föreställer sig är? det är individuellt. nått som är militärliv för dig kan vara en dag på gymmet sen komma hem och se min mamma och höra hennes "byt lampa, skotta snö, lämna post" för mig.

haha förstår du?
2011-02-11, 20:31
Medlem
Whitesnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trekantarna
om folk nu grinar över sina idiot saker som dem gjort under tidigare år i livet och just nu inte kommer nån vart eftersom prickarna sätter stopp så kanske det är det ända som dom kan komma närmast militär liv?

varför söker folk till militären, jo för äventyr, utmaning både fysisk/mentalt, få nått gjort, komma bort ifrån sin vardag, ändra livs stil samt GLÖMMA sitt förflutna, det finns en miljard olika anledningar.

vad vet du vad militärliv som folk föreställer sig är? det är individuellt. nått som är militärliv för dig kan vara en dag på gymmet sen komma hem och se min mamma och höra hennes "byt lampa, skotta snö, lämna post" för mig.

haha förstår du?
Grejen är ju den att legionen lämnar man inte.. Efter vad jag har hört i alla fall!
2011-02-11, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitesnake
Grejen är ju den att legionen lämnar man inte.. Efter vad jag har hört i alla fall!

du lämnar legionen efter 5 år, nytt liv med ny identitet om du vill.

skriver på kontrakt etc, svenska FM skiljer sig inte där heller, det är liknande kontrakt när det gäller tidsmässigt dvs 4 år osv , men sen får du mer ledig tid här i sverige samt förmodligen mer pengar.

men avbryter du din tid där innan 5 år får du stora problem, större än dem man hade innan man sökte.
2011-02-11, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trekantarna
du lämnar legionen efter 5 år, nytt liv med ny identitet om du vill.

skriver på kontrakt etc, svenska FM skiljer sig inte där heller, det är liknande kontrakt när det gäller tidsmässigt dvs 4 år osv , men sen får du mer ledig tid här i sverige samt förmodligen mer pengar.

men avbryter du din tid där innan 5 år får du stora problem, större än dem man hade innan man sökte.

SÅ GMU för dom som gjort brott kan vara ärlig och berätta till FM, men inte hoppas för mycket.
2011-02-11, 21:39
Medlem
Jag ger mig inte, jag måste få svar på min fråga som jag ställde innan
2011-02-11, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 567

Mina gissningar är r32 galt, patria pasi, möjligen lastbil?
2011-02-11, 22:02
Medlem
fyfan vad skönt, första permisen nu. första gången man sitter vid datorn och ser tv på 2 veckor nu.
dock så längtar jag redan tillbaka .

varit en del bortfall på kompaniet, men ingen från vår pluton har dragit.

sjukt mycket jobbigare än vad jag hade förväntat mig. det är fullt tempo från reveljen ringer 06.00 på morgonen till runt ~23 då man somnar.

och nu börjar den roliga delen av utbildningen.
2011-02-11, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 567

Högst troligen lastbil. Har väldigt svårt att tro att du får RG32 då det är stor brist på dom ute på förbanden. Sen vad fyller den för funktion inom logistik?
2011-02-11, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thund
fyfan vad skönt, första permisen nu. första gången man sitter vid datorn och ser tv på 2 veckor nu.
dock så längtar jag redan tillbaka .

varit en del bortfall på kompaniet, men ingen från vår pluton har dragit.

sjukt mycket jobbigare än vad jag hade förväntat mig. det är fullt tempo från reveljen ringer 06.00 på morgonen till runt ~23 då man somnar.

och nu börjar den roliga delen av utbildningen.

Du är uppe vid AJB va?
2011-02-11, 22:35
Medlem
nix, Lv6. jag hatar halmstad, bara regn och blåst.
2011-02-11, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thund
nix, Lv6

Har det varit mycket teori? Hur beter sig officerarna?
2011-02-11, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qendrim
Har det varit mycket teori? Hur beter sig officerarna?

jo det är mycket teori, haft 2 prov hitills som man måste ha alla rätt på. vet inte riktigt vad man ska säga. jag tycker att de är bra. folk från andra plutoner tycker att en av våra löjtnanter skriker mycket.

fick ta en pungspark av en av våra löjtnanter idag när vi hade närkamp, han höll inte tillbaka direkt ^^

sen har vi mer teoretiska prov de kommande veckorna.
Senast redigerad av thund 2011-02-11 kl. 22:43.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in