2011-02-16, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittensKim
Jag mailade dem ;>.

Mailadress?
2011-02-17, 10:33
Medlem
nmy89s avatar
Nu har jag fått höra att folk har kommit in på?

Markstrid amfibie
amfibie skytte
sjöstrid amfibie
amfibie strid

Men det enda som man kunde söka var sjöstrid/soldat amfibie? är det samma befattning?
2011-02-17, 10:53
Medlem
Hudarns_polares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nmy89
Nu har jag fått höra att folk har kommit in på?

Markstrid amfibie
amfibie skytte
sjöstrid amfibie
amfibie strid

Men det enda som man kunde söka var sjöstrid/soldat amfibie? är det samma befattning?

"Sjöstrid soldat/amfibie" heter tjänsten men folk kallar det för både det ena och det andra.
2011-02-17, 17:40
Medlem
ViGillarHinkars avatar
Svar ska gå ut nästa vecka, i mitten troligtvis. (fick jag just veta via mail.)

Är nominerad till en ordinarie utbildningplats sjöstrid soldat/ amfibie
Senast redigerad av ViGillarHinkar 2011-02-17 kl. 17:45.
2011-02-17, 18:21
Medlem
Whitesnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViGillarHinkar

Har också fått samma information under dagen, är också antagen till sjöstrid amf Kolla in Amf1-tråden på Soldfs forum. Det är en kille där som har fått mail från RM som säger att antal platser till Sjöstrid/amf fortfarande är 95 och inte 86 som en del har fått talat om för sig.. Så det verkar fortfarande vara ganska luddigt...
2011-02-17, 19:18
Medlem
ViGillarHinkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitesnake
Har också fått samma information under dagen, är också antagen till sjöstrid amf Kolla in Amf1-tråden på Soldfs forum. Det är en kille där som har fått mail från RM som säger att antal platser till Sjöstrid/amf fortfarande är 95 och inte 86 som en del har fått talat om för sig.. Så det verkar fortfarande vara ganska luddigt...
Första inlägg på den länkade tråden:
"Vad jag fick reda på då var att det var 68/95 platser som var upptäckta. Och förmodligen skulle det inte fyllas hela vägen upp."
Möjliga förklaringar:
*Om det inte skulle fyllas upp hela vägen - kanske 86 platser fylls?
*Var det kanske 86 platser fyllda vid det specifika tillfället?
2011-02-17, 20:02
Medlem
Whitesnakes avatar
Citat:
Första inlägg på den länkade tråden:
"Vad jag fick reda på då var att det var 68/95 platser som var upptäckta. Och förmodligen skulle det inte fyllas hela vägen upp."
Möjliga förklaringar:
*Om det inte skulle fyllas upp hela vägen - kanske 86 platser fylls?
*Var det kanske 86 platser fyllda vid det specifika tillfället?

Det har ju fyllts upp hela vägen, har en kompis som var en av dom sista som sökte just till Amf/sjöstrid och då var det 106 sökande till Sjöstrid med 95 platser. Tror inte heller att det var 86 platser vid just det tillfället eftersom man redan direkt efter mönstringarna hade fyllt upp minst 106 platser! Aja det är en gåta! Hoppas bara på att jag får mitt brev på måndag!
2011-02-17, 23:21
Medlem
Citat:

kollade på mailen för en stund sen och såg att även jag hade fått svar Är också nominerad till en ordinarie utbildningsplats på sjöstrid soldat/amfibie Längtar till Berga.......
2011-02-17, 23:33
Medlem
Whitesnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nova1990
kollade på mailen för en stund sen och såg att även jag hade fått svar Är också nominerad till en ordinarie utbildningsplats på sjöstrid soldat/amfibie Längtar till Berga.......

Skriv i tråden på Soldfs forum då, så kan man snacka lite där med folk som ska till Berga
2011-02-18, 08:58
Medlem
Tipsar om denna grupp på facebook!

För alla som rycker in på Amf1 i april!

http://www.facebook.com/event.php?eid=175247709187226
2011-02-18, 14:28
Medlem
Whitesnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hozhibo
Tipsar om denna grupp på facebook!

För alla som rycker in på Amf1 i april!

http://www.facebook.com/event.php?eid=175247709187226

Det där är ett event Men för att gå med i Amf 1 Prel intagna-gruppen så måste man bli vän med någon av medlemmarna!
2011-02-18, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simper02
vad trodde du? att jag var imponerad eller? Jag vart chockad trodde dem sprang med stridsutrusning eller något. Tror inte att det är möjligt att få lägre en 8,5 om man har gått igenom mönstringen och blivit antagen till gmu.
Så förutsättningarna för dem kan inte ha varit dem bästa, säkert mycket dålig sömn och lite mat och massa annat slit som ligger bakom att den bästa enbart fick ca 13.
Skulle vara kul att se vad dem på K3 sprang för siffror?
Såg en undersökning av fystester på Ranger aspiranter där de fick göra tester innan och efter utbildningen. Nästan samtliga hade försämrat sina fysresultat efter utbildningen.
Den som hade bäst på K3 låg på 14.1 så allt snack om att man lätt kommer upp i 16-17 är skitsnack. Har själv gjort beep innan och förbättrat min kondition avsevärt, ändå fick jag samma siffra som innan. Sen om det är ett jobbigare beeptest eller vad det är kan jag inte svara på.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in