2011-01-30, 18:39
Medlem
Hudarns_polares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittensKim
Haha, mjo då. Jag fick helt okej resultat, men inte sjuor och åttor rakt igenom som väldigt många verkar ha fått.

Frågan är ju hur många som verkligen har fått sjuor och åttor rakt igenom. Man kan nog ta det som skrivs här med en nypa salt. Eller så är det helt enkelt så att det bara är de med toppresultat som hänger på fb, vad vet jag.
2011-01-30, 19:08
Medlem
Gruppenfuhrers avatar
30 st sökande till AJB, kommande vecka är sista mönstringsveckan. Där bland annat GBG kontoret åker till Luleå för mönstring. Kanske landar på 50+ nånting ?
2011-01-30, 19:21
Medlem
Whitesnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synergy
Alltid lika sällsynta dessa psykologresultat över 6. Verkar vara en slags osynlig gräns efter 6:an.

Har du i jämförelse med andra med samma resultat och lägre resultat kunnat få en uppfattning om vad det är för meriter som spräcker denna magiska gräns där resultat över 6 blir uppnåeligt?

Jag fick en 8 hos psykologen, samma gäller befälslämp. Jag var bara mig själv och svarade så sanningsenligt som jag kunde. Det dom vill att man ska förmedla är en trygg bakgrund och trygga och bra familjeförhållanden. Och dom frågar ju alltid efter något som har varit jobbigt i uppväxten och det är nog där många drar upp en massa saker!
2011-01-30, 19:38
Medlem
Hur säker är den preliminära befattningen ?

Jag mönstrade med en kille som fick resultatet (utan att överdriva):

psykolog: 9
muskelstyrka:9
iq-test:8
cykel:9
befällämplighet:8
syn: 1.0/1.0
Tjänstbarhet: A

Nu kommer vi till det roliga. Killen var på knappa 68 kilo, 172 cm lång och symboliserade en typiskt nörd. Som väntat kom han in på det han sökte, jägargruppbefäl i karlsborg. Nu är min fråga, hur kommer det gå för honom?
2011-01-30, 19:49
Medlem
sgtpepper1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nova1990
Hur säker är den preliminära befattningen ?

Jag mönstrade med en kille som fick resultatet (utan att överdriva):

psykolog: 9
muskelstyrka:9
iq-test:8
cykel:9
befällämplighet:8
syn: 1.0/1.0
Tjänstbarhet: A

Nu kommer vi till det roliga. Killen var på knappa 68 kilo, 172 cm lång och symboliserade en typiskt nörd. Som väntat kom han in på det han sökte, jägargruppbefäl i karlsborg. Nu är min fråga, hur kommer det gå för honom?

Det går inte direkt att säga utan att veta hur han är som person.

Det kan antingen gå otroligt bra för honom, eller hur dåligt som helst.
När det väl kommer till kritan så är mönstringsresultaten inte något att hänga i julgranen.

Du/Vi får helt enkelt vänta och se!
2011-01-30, 19:57
Medlem
Några av de hårdaste jävlarna jag har tjänstgjort med här på K3 såg inte ut som Rambo, men pannben som fästnings-muren.
2011-01-30, 20:05
Medlem
Jag skulle säga bara personen vågar hävda sig, visa karisma och vara stark i sig själv så tror jag en 68kgs nörd kan funka utmärkt som j. gruppbefäl
2011-01-30, 20:39
Medlem
Håller på o packar lite nu, någon som har något smart o komma med som man borde ta med sig förutom de självklara som typ körkort, tågbiljett o löparskor?
2011-01-30, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mannenson
Håller på o packar lite nu, någon som har något smart o komma med som man borde ta med sig förutom de självklara som typ körkort, tågbiljett o löparskor?
Div. hygienartiklar, en bok?
2011-01-30, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tazur
Mhm, jag gjorde Lasek Elsa No touch eller vad den heter, då de bara använder lasern till allt.

Jag har fått otroligt mycket bättre syn, men jag har fortfarande inte kommit upp i det "helt" perfekta synskärpan än. Jag kan köra bil helt utan problem, men märker att jag inte ser helt perfekt än. De har ju sagt att läketiden är 1-4 månader, men är rädd att man har hamnat i den kategorin som är 5% chans att man måste göra om operationen igen.
Hur länge sedan var det du gjorde operationen? Har du nått perfekt syn än, om ja, ungefär hur lång tid tog det?

Man blir lite nojjig, då den största förändringen hände ett antal dagar efter julafton, men nu märker man ju inte så mycket mer skillnad.

Tror nog att alla som gör lasek blir nojiga
gjorde min den 22 oktober 2010. Jag såg bra typ 1 vecka efter operationen ca 0,7 , 2 veckor efter såg jag jätte dåligt kanske 0,3 eller något. Sen hoppade det fram och tillbaka hela tiden.
4 veckor efter operationen såg jag 1,0. sen när jag var på "3 månaders undersökningen" såg jag 1,5
mönstrade förra veckan ock fick ett A på synen

var lugn det kommer gå bra, ha tålamod och använd mycket "Blink" (om din klinik använder dem dropparna)
2011-01-30, 23:02
Medlem
Tjena, skulle behöva lite hjälp eller rådgivning. I nuläget håller jag på att utbilda mej till hantverkare, sista året på gymnasiet och är sugen på att göra GMU, både för upplevelsen och träningens skull, kan inte säga på rak arm att jag vill jobba inom försvaret innan man har "lite erfarenhet och vet vad det handlar om i verkligheten." Men nu är det så att jag har haft upprepande praktik/lovjobb hos ett byggföretag och kommer förmodligen få anställning där efter gymnasiet, hur gör jag då med GMU:n, är rädd för att om jag nämner det och säger att jag måste vara borta x antal månader direkt så ger dom bara "mitt" (förhoppningsvis) jobb till någon annan och när GMU:n är klar kommer jag tillbaks utan yrkesbevis och ingenstans att vända mej då jag endast varit på en firma i 2,5 år så kommer ju dom andra arbetsgivarna undra varför jag inte får anställning där.

tack på förhand
2011-01-30, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knudaan
Tjena, skulle behöva lite hjälp eller rådgivning. I nuläget håller jag på att utbilda mej till hantverkare, sista året på gymnasiet och är sugen på att göra GMU, både för upplevelsen och träningens skull, kan inte säga på rak arm att jag vill jobba inom försvaret innan man har "lite erfarenhet och vet vad det handlar om i verkligheten." Men nu är det så att jag har haft upprepande praktik/lovjobb hos ett byggföretag och kommer förmodligen få anställning där efter gymnasiet, hur gör jag då med GMU:n, är rädd för att om jag nämner det och säger att jag måste vara borta x antal månader direkt så ger dom bara "mitt" (förhoppningsvis) jobb till någon annan och när GMU:n är klar kommer jag tillbaks utan yrkesbevis och ingenstans att vända mej då jag endast varit på en firma i 2,5 år så kommer ju dom andra arbetsgivarna undra varför jag inte får anställning där.

tack på förhand

Är du inte seriös när det gäller GMU så borde du nog prioritera jobbet. GMU kommer hålla på ett tag framöver så det är inge bråttom med det skulle jag säga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in