2011-04-23, 21:09
Medlem
MittensKims avatar
Snabb fråga, får man ha skägg under gmun? alla verkar säga olika, har dock sett ett par personer med välvårdat helskägg som gör utbildningen. Vore tråkigt att behöva raka av det när jag sparat ut nu.
2011-04-23, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MittensKim
Snabb fråga, får man ha skägg under gmun? alla verkar säga olika, har dock sett ett par personer med välvårdat helskägg som gör utbildningen. Vore tråkigt att behöva raka av det när jag sparat ut nu.

som jag fattar får man ha skägg men det måste vara trimmat och välvårdat
2011-04-24, 11:31
Medlem
Citat:
Skägg får man ha förutsatt att det är välvårdat över tiden. Dock ska det av inför cbrn utbildningen. Kan bli genuint otrevligt ifall masken läcker i tårgaskammaren.
2011-04-24, 12:33
Medlem
Kanske redan har nämnt i tråden men eftersom den är ganska lång så skriver jag detta utan dåligt samvete:

Hur är det egentligen med dagens intagningar?

Vad är det egentligen som krävs i konditions- och styrkesväg?

Har själv aldrig praktiserat någon sport men har ändå en bra grundkondition. Jag är allt annat än tjock. Jag var inte dålig men aldrig heller den bästa i skolidrotten. Var bäst i klassen på t.ex. orientering och var alltid aktiv på lektionerna. Jag ogillar skarpt att springa och cykla utan föredrar längre snabba promenader

Det kanske blir svårt att bedöma på vad jag skriver här men hur ser chanserna ut för sådana som jag?
Själv har jag fått intrycket av att intagningen (till vanligt skyttekompani t.ex) inte är så himla svår. Har jag fått det om bakfoten?
Är det någon här som hade ungefär samma utgångspunkt som jag har och som kan dela med sig av erfarenheter ?
2011-04-24, 15:05
Medlem
Whitesnakes avatar
Var några som var sugna på att läsa om livet under GMU. Så här kommer en blogg som kommer uppdateras när vi har tid.

http://waxnwire.blogg.se/
2011-04-24, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitesnake
Var några som var sugna på att läsa om livet under GMU. Så här kommer en blogg som kommer uppdateras när vi har tid.

http://waxnwire.blogg.se/

Tack så mycket! Ska med spänning läsa era uppdateringar.
2011-04-24, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mhackqz
Skägg får man ha förutsatt att det är välvårdat över tiden. Dock ska det av inför cbrn utbildningen. Kan bli genuint otrevligt ifall masken läcker i tårgaskammaren.

Det går att ha skägg och ändå ha det tätt runt om masken. Beror helt på hur skägget ser ut.
2011-04-24, 19:35
Medlem
Lillaas avatar
Citat:

Plutonschefen bestämmer
2011-04-25, 11:06
Medlem
Hudarns_polares avatar
Idag bär det av mot Berga och imorgon är det inryck. Lycka till allesammans
2011-04-25, 12:57
Medlem
lycka till, själv så har man avslutningsceremoni på onsdag
2011-04-25, 13:54
Medlem
Whitesnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hudarns_polare
Idag bär det av mot Berga och imorgon är det inryck. Lycka till allesammans
Samma här, åker ut dit ikväll! Ses där
2011-04-25, 14:21
Medlem
Någon som åker iväg till Arvidsjaur ikväll? Själv tar jag tåget som går 22:05 från Uppsala, med byte till buss från Jörn runt halv nio. Kommer fram runt 11, så har dryga timmen på mig att ta mig till 2.jägarskvadron. Har letat runt för en adress, men hittar den icke. Bör dock finnas fler som kommer med samma tåg/buss, och man får hoppas att det inte tar alltför lång tid från busstationen till I 19.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in