2012-06-01, 15:16
Medlem
corsair556s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badassoverhere
Ja. Det jag såg vid yrkesvägledarens dator var att dom tog in Fallskärmsjägare+Markstrid (detta var inom samma rad) till LG. Dom tog även in röjdykare.

Efter att ha sett alla förband som anställer på yrkesvägledarens dator så kan jag garantera följande:
De förband som man ser på försvarsmaktens hemsida som anställer efter omgång 4/5 är definitivt inte alla.

Du råkar inte ha koll på hur många platser respektive förband har?
2012-06-01, 17:03
Medlem
Hur ser försvaret på vänsterhänta? Jag har nämligen tävlingskjutit och jagat i flera år, dock är jag vänsterhänt. Kommer detta hindra mig från att bli prickskytt?
2012-06-01, 17:41
Medlem
Badassoverheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av corsair556
Du råkar inte ha koll på hur många platser respektive förband har?

Det varierar extremt beroende på hur många personer de olika förbanden behöver anställa.
P4 till exempel, hade 80 platser och jag var den 135:e sökande. Röjdyk hade totalt 2 förband som anställde och 13 platser totalt.
Så det varierar väldigt mycket.

EDIT: Kan tillägga att yrkesvägledaren sa att dom som har sökt GMU period 4 (Ej säker angående period 5) kommer få besked om dom blivit antagna i mitten/slutet på juli. Ej antagna kommer få senare.
Senast redigerad av Badassoverhere 2012-06-01 kl. 17:48.
2012-06-01, 23:18
Medlem
Citat:
EDIT: Kan tillägga att yrkesvägledaren sa att dom som har sökt GMU period 4 (Ej säker angående period 5) kommer få besked om dom blivit antagna i mitten/slutet på juli. Ej antagna kommer få senare.

Vad falls?

Till mig sa han att jag skulle få svar efter två veckor.
2012-06-01, 23:21
Medlem
Badassoverheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallepnken
Vad falls?

Till mig sa han att jag skulle få svar efter två veckor.

Låter osannolikt då rekryteringsperioden håller på fram tills slutet på Juni?
2012-06-02, 00:52
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xovvox
Hmm jag hade 7/9 på styrka
6/9 på kondition
5/9 på iq
4/9 hos psykologen (samma på befäl)

Fick tjänstbarhet A Dom lägger med andra ord mycket vikt vid konditionen.
Ville dock bara söka till hemvärnet så det spelade inte så stor roll ^^
Gjorde du mönstringen i onsdags händelsevis?

Vill inte outa mig, tidigare än onsdags. Jag måste få klargöra, hemvärnet är inte efterblivet all respekt till de. Det jag är mest "pissed off" om är att jag vet att min kondis inte är den bästa så därför passar underrättelse eller teknisk verksamhet mig hundra gånger bättre. På yrkesvägledarens dator fanns det bara en tjänst som var närmast och det var just telekrigssoldat resten var hemvärn men jag tror att de har dragit ner tjänsterna något enormt (budget) så därför dök det inte upp något. Inte heller nåt inom marinen heller.

Som sagt sköter man sig under GMU så bör det inte vara några problem heller, man utvecklas ju som människa.
2012-06-02, 03:03
Medlem
Citat:
Låter osannolikt då rekryteringsperioden håller på fram tills slutet på Juni?

Då hörde jag fel!
2012-06-03, 10:06
Medlem
Någon som har koll på hur ledning på Livgardet är? Någon utmaning över huvud taget, eller bara lök? Var helt inne på att söka flygbassäk, men FM fuckade upp allt. Mer info här för intresserade: http://forum.soldf.com/index.php?%2Ftopic%2F49127-foer-laang-foer-foersvarsmakten%2F
2012-06-03, 10:48
Medlem
kesp2s avatar
Har alltid vilja tjänstgöra utomlands/göra gmu/utbilda mig, men man har ju givetvis oturen att vara delvis färgblind och glutenintolerant.
Senast redigerad av kesp2 2012-06-03 kl. 10:51.
2012-06-03, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kesp2
Har alltid vilja tjänstgöra utomlands/göra gmu/utbilda mig, men man har ju givetvis oturen att vara delvis färgblind och glutenintolerant.

Jag har för mig att det inte ska vara omöjligt att göra GMU om man är glutenintolerant eller färgblind för den delen. Gjorde lumpen 09 och då var det en tjej som fick leva på pytt från havet(en av de vidrigaste gulpåsarna) över tiden pga att hon var glutenintolerant.
2012-06-03, 20:47
Medlem
Murray.The.Skulls avatar
Hej kan man ändra sitt val till omgång 4/5 fortfarande? Snabbt svar vore trevligt då jag verkligen vill söka en annan inriktning! Tack
2012-06-05, 14:14
Medlem
Om man ska jämföra I-provet med vad som redan finns ute, vilket är mest likt om ens något?

Försvarsmaktens app till Android/iOS

http://rekryteringsmyndigheten.se/trmPublic/IProvet/inskrivningsprovet.htm

Är lite nyfiken och smått orolig. Vill bara vara lite förberedd psykiskt. Har fortfarande mardrömmar om att få hjärnsläpp under testet..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in