2011-02-01, 19:16
Medlem
Hudarns_polares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakejake
Nu är det nära, någon som ska mönstra i Sthlm på Torsdag ( 3:e )?

Jag bland annat.
2011-02-01, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hudarns_polare
Det kan inte stämma att det räcker med 100kg i mark. Jag tar en bit över 100kg och jag fick en sjua

stämmer på de flesta skulle jag tro. någon här förut gjorde en uträkning på det flera sidor bak.
så antingen:
har du jätte dålig teknik
kan du inte prestera när det gäller
Är för svag i axlarna
eller väger mycket, alltså över 100 kg

jag väger 84 kg tar lite över 100 kg i marklyft (har aldrig vågat testa mer en 100 kg)

drog 2 stycken säkra 9or
2011-02-01, 21:02
Medlem
Hudarns_polares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simper02
stämmer på de flesta skulle jag tro. någon här förut gjorde en uträkning på det flera sidor bak.
så antingen:
har du jätte dålig teknik
kan du inte prestera när det gäller
Är för svag i axlarna
eller väger mycket, alltså över 100 kg

jag väger 84 kg tar lite över 100 kg i marklyft (har aldrig vågat testa mer en 100 kg)

drog 2 stycken säkra 9or

Måste ha varit axlarna då. Tar ju 140 pannor i mark och väger 80kg
2011-02-01, 21:45
Medlem
kallekorvs avatar
mönstrade härom dagen och kommer antagligen hamna på amf1 i berga. hade tänkt göra gmu april-juli och sedan söka KJ. fick 8-9 på det mesta på mönstringen och fick även göra jägartestet någon mer här med liknande planer?
2011-02-01, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallekorv
mönstrade härom dagen och kommer antagligen hamna på amf1 i berga. hade tänkt göra gmu april-juli och sedan söka KJ. fick 8-9 på det mesta på mönstringen och fick även göra jägartestet någon mer här med liknande planer?

Vill in på Berga men har inte några större planer på att bli kustjägare. Inte inom en snar framtid iallafall.
2011-02-01, 21:53
Medlem
kallekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qendrim
Vill in på Berga men har inte några större planer på att bli kustjägare. Inte inom en snar framtid iallafall.

Jag är dock inte säker på att jag vill bli kustjägare, ska känna på gmu'n först och se.
Kanske är lite för hårt. Vanlig amfibiesoldat är kanske mer lagom, är väl en av dom tuffare utbildningarna, bortsett från jägare och röjdyk
2011-02-01, 21:54
Medlem
MittensKims avatar
Gief en uppdatering på AMF1 plx.
2011-02-01, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittensKim
Gief en uppdatering på AMF1 plx.

Senaste uppdatering jag fick var igår:

85 sökande på 95 platser till amfibiesoldat skytte. 15 platser fyllda på tre dagar. Den sista veckan har fler som antagningsprövar än det varit det senaste veckorna tydligen.
2011-02-01, 22:06
Medlem
MittensKims avatar
Citat:
Senaste uppdatering jag fick var igår:

85 sökande på 95 platser till amfibiesoldat skytte. 15 platser fyllda på tre dagar. Den sista veckan har fler som antagningsprövar än det varit det senaste veckorna tydligen.

Okej, då börjar det bli lite småtajt med andra ord.
2011-02-01, 22:06
Medlem
Citat:
Okej, då börjar det bli lite småtajt med andra ord.

Precis.
2011-02-01, 22:09
Medlem
MittensKims avatar
Citat:
Precis.

Men pliktverket är inte kvar i Göteborg och testar nu va? Så man får hoppas att folket där uppe inte söker allt för mycket tjänster i Berga.
2011-02-01, 22:14
Medlem
Citat:
Men pliktverket är inte kvar i Göteborg och testar nu va? Så man får hoppas att folket där uppe inte söker allt för mycket tjänster i Berga.

Pliktverket i Göteborg ja, men sen har du Stockholm och en till har jag för mig som jobbar som vanligt. Jag förväntar mig att det kommer vara runt 10-15 mer än vad det finns platser. Oddsen är ju fortfarande på ens sida men har också läst tidigare att det vara någon som hävdade att förbanden inte är för petiga med antalet rekryter. D.v.s att dom kan ta in 5 extra eller liknande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in