2011-02-26, 19:39
Medlem
jontäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ripcurlaus
mm sant. Jag funderar starkt på att avsluta kontot här och bara fortsätta att följa forumet - precis som jag gjorde tidigare. Lättare att ignorera (och dessutom slippa få) alla onödiga och löjliga kommentarer och fokusera sig på dem seriösa här i forumet.
Fast o andra sidan kan jag tycka det är trevligt och roligt att kunna besvara eller argumentera om saker och ting som hör till ämnet och med människor som kan behärska sitt bemötande på ett normalt/moget sätt, så behåller nog kontot och ignorera det andra i fortsättningen. ler -->
http://www.youtube.com/watch?v=RFZrzg62Zj0

Ont: Vilka regementen kommer att söka nästa GMU period?
2011-02-26, 19:44
Medlem
Ripcurlauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontä
http://www.youtube.com/watch?v=RFZrzg62Zj0

Ont: Vilka regementen kommer att söka nästa GMU period?

det står klart och tydligt på Försvarsmaktens hemsida. (GMU3)
2011-02-26, 19:47
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ripcurlaus
Jag hoppas INNERLIGT att folk inte har valt Amf1 ENDAST för att det ligger i stockholm och för att man inte vill hamna uppe i boden. (GMU2)

Självklart så är Amf 1 betydligt mer attraktivt att välja pga att du kan bo kvar hemma hos mamma och pappa alt inte behöva säga upp din lgh om du bor i Stockholmsområdet vilket en överhängande majoritet av alla som sökt GMU gör.

Hela arbetsmarknadens demografi ser ut på det viset, det är ingen skillnad på jobben inom FM.
2011-02-26, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Självklart så är Amf 1 betydligt mer attraktivt att välja pga att du kan bo kvar hemma hos mamma och pappa alt inte behöva säga upp din lgh om du bor i Stockholmsområdet vilket en överhängande majoritet av alla som sökt GMU gör.

Hela arbetsmarknadens demografi ser ut på det viset, det är ingen skillnad på jobben inom FM.

Tror nog att den faktorn spelar lite mindre roll än vad du tror! Jag bor långt från sthlm. Tackade nej till utbildningsplats på LTH, Civilingenjör bioteknik och flyttade från hemstaden till förhållandevis uselt logementsboende på amf1. Många som är i samma situation men som helt enkelt inte vill tjänstgöra på något annat förband.

Kort sammanfattat: Det är inte så många ursprungliga "vill-inte-lämna-mamma"-sthlm'are som man kan tro utan många har gett upp hemstadens bekvämligheter för att bli soldat på Amf.

ps. Sen kan nog också jag förstå att det är lite mer attraktivt att bo i närheten av Sthlm än i Arvidsjaurs skogar.
2011-02-27, 00:34
Medlem
Fieldleafs avatar
Nu har jag plockat bort ännu mera OT och delat ut ännu mera tillsägelser, men ändå verkar folk inte förstå att de ska sluta posta OT. Nu kommer det vara nolltolerans på OT direkt, och kom ihåg att även tillsägelser delas ut till de som CITERAR OT.

Men andra ord. Skriver någon något som bryter mot regelverket så trycker ni på den lilla triangeln bredvid inlägget och väljer vilket regelbrott de bryter mot så fixar moderatorerna det.

/mod
2011-02-27, 01:12
Medlem
ft.s avatar
Jag har klart för mig att jag ska ansöka till GMU. Men har astma - kan det leda till problem? Har ju utmärk fysik i övrigt.
2011-02-27, 02:20
Bannlyst
Problem och problem. Det beror ju helt på vad du vill söka för tjänster. Du kan ju t.ex räkna med att inte kunna bli jägare eftersom du har astma.
2011-02-27, 10:03
Medlem
jontäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ft.
Jag har klart för mig att jag ska ansöka till GMU. Men har astma - kan det leda till problem? Har ju utmärk fysik i övrigt.
Många som mönstrade samtidigt som jag åkte hem direkt pågrund av astman, men ring FM om du är osäker.
2011-02-27, 10:33
Medlem
Happoradios avatar
Citat:

Tror inte oddsen är på din sida, dom har ganska så hårda krav när det gäller just sånt där. Men som någon annan sa är det bara ringa FM ev. chansa och prova mönstra.
2011-02-27, 12:14
Medlem
oRuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gibfel
Någon som är lite mer juridiskt påläst: Vad är det egentligen regementet polisanmäler personer som tar med baskern hem för? Stöld? Snatteri? Har inte det en koppling till pengavärde och en basker är väl ganska billig egentligen

vad äre du säger? får man inte behålla basker jäveln?
2011-02-27, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oRuse
vad äre du säger? får man inte behålla basker jäveln?

Haha nu missförstår du mig! Man kan säga enligt följande: bara för att du genomför GSU/GMU +baskerprov på Amf så "äger" du inte baskern. Du får ut den och kan bära den men beslutar du dig för att hoppa av innan utbildningen är slutförd kommer du tvingas lämna in den, alternativt bli polisanmäld om du försöker stjäla den. Om man däremot slutför utbildningen så får man äganderätt på sin basker och får behålla den.
2011-02-27, 14:33
Medlem
Citat:

Påverkar astman din fysiska prestationsförmåga? Påverkar den dig vid tex löpning? Om inte, så behöver du ju inte skylta med att du har astma.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in