2011-01-28, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Ranger
Ja, behövde minst 7 om jag minns rätt. Tyvärr, jag var riktig trött och förbannad så jag minns inte 1 min av min samtal med vägledaren. Jag tog bara det som han läste upp, då jag inte tror jag borde rycka in.

Tycker du ska göra det i alla fall. Som sagt - du kan fortfarande söka in till AJB efter genomförd GMU.
2011-01-28, 19:19
Medlem
och som jag har förstått det så har KJ ett par antagningar per år som alla kan söka till.
vet inte om det gäller för alla jägartjänster.
2011-01-28, 19:21
Medlem
Sgt.Rangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thund
och som jag har förstått det så har KJ ett par antagningar per år som alla kan söka till.

Jaha det tror du? Oavsett vad man fick på mönstringen?
2011-01-28, 19:25
Medlem
Citat:
Jaha det tror du? Oavsett vad man fick på mönstringen?

Svar ja.

dina resultat från mönstringen är värdelösa så fort du börjar med din GMU. samma sak som grundskolebetygen när du började gymnasiet.

http://www.forsvarsmakten.se/sv/Forband-och-formagor/Forband/Amfibieregementet-Amf-1/Nyheter/Ett-stort-intresse-for-yrket-kustjagare/
2011-01-28, 19:29
Medlem
Sgt.Rangers avatar
Citat:
Svar ja.

dina resultat från mönstringen är värdelösa så fort du börjar med din GMU. samma sak som grundskolebetygen när du började gymnasiet.

http://www.forsvarsmakten.se/sv/Forband-och-formagor/Forband/Amfibieregementet-Amf-1/Nyheter/Ett-stort-intresse-for-yrket-kustjagare/

Tack för källan, får helt enkelt genomföra GMU så bra som möjligt för att sedan kunna ansöka om byte av inriktning.
Senast redigerad av Sgt.Ranger 2011-01-28 kl. 19:44.
2011-01-28, 19:45
Medlem
Citat:
Tillbaka från mönstringen !! 251 km dit o 25 km tillbaka var verkligen ett helvete!!

Minra resultat:

Längdt: 179
Vikt 93
syn höger/vänster: 1.0/1.0
Färgseende: Perfekt
Hörsel: Perfekt
Muskelstyrka: 9
Psykolog: 8
Cykel: 7
Iq-test : 5 (Vad i helvete, hur gick detta till =/ )

Preliminär antagen till Amf1 Logistik Soldat/Amfibie

fyfan vad missnöjd jag är, jag som ville komma in på en jägarutbildningen! fyfan

med dessa resultat skulle du kunna söka jägare beror förstås vad du fick på hälsan och befälslämpligheten det skrev du aldrig?
2011-01-28, 19:50
Medlem
Sgt.Rangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simper02
med dessa resultat skulle du kunna söka jägare beror förstås vad du fick på hälsan och befälslämpligheten det skrev du aldrig?

Nej det fick jag inte, behövde 7 på alla till befäl. Vet inte hur det var till vanlig jägarsoldat men tror det var samma sak där för även det kom inte på tal. I övrigt var jag frisk och fick tjänstbarhet A
2011-01-28, 20:22
Medlem
Citat:
Nej det fick jag inte, behövde 7 på alla till befäl. Vet inte hur det var till vanlig jägarsoldat men tror det var samma sak där för även det kom inte på tal. I övrigt var jag frisk och fick tjänstbarhet A

vad menar du, fick du ingen befälslämplighet av psykologen? Du fick ju en 5 på provet det räcker väll för att få befälsbedömning?
2011-01-28, 20:56
Medlem
Whitesnakes avatar
Citat:
det är 4 eller 5 på i-test som gäller för jägare.

är väll runt 10 personer jag snackade med från de norra delarna som har tänkt söka till Amf1.

Fel! Det är 6 som gäller, och inga undantag!
2011-01-28, 21:07
Medlem
Sgt.Rangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simper02
vad menar du, fick du ingen befälslämplighet av psykologen? Du fick ju en 5 på provet det räcker väll för att få befälsbedömning?

jo på befälslämplighet fick jag 7 men det kunde inte hjälpa mig på något sätt. Varken jägar-gruppbefäl eller vanlig jägarsoldat kom på tal eftersom jag fick endast en 5:a på iq-testet. Till vilken jägarutbildningen krävs minst en 6:a, till befäl minst en 7:a.
Senast redigerad av Sgt.Ranger 2011-01-28 kl. 21:15.
2011-01-28, 21:19
Medlem
Citat:

Fel. KJ kommer framöver inte ha ett par rekryteringar per år. När kompaniet fyllts upp, vilket det ganska snart gör, så kommer rekryteringsrundorna avta. Därefter kommer soldater efter behov i princip enbart rekryteras inom bataljonen. Sker redan nu "förflyttningar" inom bataljonen där exempelvis soldater från amfskyttekompanierna får förfrågan att påbörja utbildning till KJ. Så om man inte ens påbörjat sin GMU så är mitt tips att söka sig till amfbat om man i framtiden vill jobba på KJkomp.
2011-01-28, 21:27
Medlem
Sgt.Rangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gibfel
Fel. KJ kommer framöver inte ha ett par rekryteringar per år. När kompaniet fyllts upp, vilket det ganska snart gör, så kommer rekryteringsrundorna avta. Därefter kommer soldater efter behov i princip enbart rekryteras inom bataljonen. Sker redan nu "förflyttningar" inom bataljonen där exempelvis soldater från amfskyttekompanierna får förfrågan att påbörja utbildning till KJ. Så om man inte ens påbörjat sin GMU så är mitt tips att söka sig till amfbat om man i framtiden vill jobba på KJkomp.

Jag kom in på Logistik soldat/Amfibie, hur ser mina chanser ut tror du? Förutsatt att jag nu ger järnet under hela GMU och lyckas få goda vitsord?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in