2011-01-28, 05:25
Medlem
Wen.af.Ordninghs avatar
Vad upphetsade ni alla verkar vara, förresten. Taggade. Ta det lugnt, ju. Det är en standardiserad utbildning över hela Sverige, så även tjockisen på Skånska ska kunna klara av det. Ingen jägarutbildningen än.

-edit- Missa inte nu mitt meddelande på förra sidan bara för att det blev ny med denna post.
2011-01-28, 08:15
Medlem
Wen.af.Ordninghs avatar
Ledsen för en tredje post, men GLÖM mitt tidigare inlägg! Jag förväxlade pappret man fick hos yrkesvägledaren med själva kallelsen, som jag nu hittade i en låda. PUH!
2011-01-28, 09:35
Medlem
Whitesnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qendrim
Yes. Ledning Gruppbefäl som första val och amfibie sjöstrid/skytte som andra.

Sweet då ses vi där
2011-01-28, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaur
SJ är ju bara för härliga! Fick just ett sms där det stod att tåget jag skulle ta på lördag var inställt pga banarbete, förmodligen samma som någon nämnde någon sida tidigare. Hade hoppats att det inte skulle innefatta även västerbotten då problemet tydligen var i norrbotten. Hade ju inte varit helt fel att fått reda på det lite tidigare, nog för att jag tar mig iväg hursomhelst, men vadfan, lite mer framförhållning vore väl inte för mycket begärt.

Tråkigt! Hur tar du dig ner nu? Jag själv åker från Sthlm och hoppas på att tåget går I TID för omväxlings skull. Skulle tåget vara några timmar försenat (vilket inte är ovanligt) så kommer jag komma rejält försent. Jag måste också passa in en buss från Skövde vilket krånglar till det hela ännu mer isåfall...

Nej nu ska jag tänka positivt
2011-01-28, 10:20
Medlem
Detta kanske kan vara intressant för er som inte sett redan..

http://www.forsvarsmakten.se/sv/Jobba-har/Bli-soldatsjoman/Aktuell-information-om-GMU/Forband-som-anstaller/
2011-01-28, 15:06
Medlem
Är det någon som vet när Utbildningen efter GMU börjar?
GMU1 slutar 29 Aprill för mig på K3 och är preliminärt antagen som Jägare i 32/undbat, men jag har inte fått någon info om när den Utbildningen börjar..
2011-01-28, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gammaray89
Är det någon som vet när Utbildningen efter GMU börjar?
GMU1 slutar 29 Aprill för mig på K3 och är preliminärt antagen som Jägare i 32/undbat, men jag har inte fått någon info om när den Utbildningen börjar..

Är också antagen till k3 , tror att befattningsutbildningen skall påbörjas ''så snart som möjligt'' efter GMUn. Har för mig att jag läste det i något dokument angående GMUn. Om inte annat så märker vi det efterhand.
2011-01-28, 18:46
Medlem
Sgt.Rangers avatar
Tillbaka från mönstringen !! 251 km dit o 25 km tillbaka var verkligen ett helvete!!

Minra resultat:

Längdt: 179
Vikt 93
syn höger/vänster: 1.0/1.0
Färgseende: Perfekt
Hörsel: Perfekt
Muskelstyrka: 9
Psykolog: 8
Cykel: 7
Iq-test : 5 (Vad i helvete, hur gick detta till =/ )

Preliminär antagen till Amf1 Logistik Soldat/Amfibie

fyfan vad missnöjd jag är, jag som ville komma in på en jägarutbildningen! fyfan
Senast redigerad av Sgt.Ranger 2011-01-28 kl. 18:50.
2011-01-28, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Ranger
Tillbaka från mönstringen !! 251 km dit o 25 km tillbaka var verkligen ett helvete!!

Minra resultat:

Vikt 93

fyfan vad missnöjd jag är, jag som ville komma in på en jägarutbildningen! fyfan

... Det förvånar mig att du inte kunde söka till en jägarutbildning. Var väl data testet som inte var tillräckligt.

Spanade du in platserna på de olika Amf1 befattningarna? Dela gärna med dig.
2011-01-28, 19:03
Medlem
Sgt.Rangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qendrim
... Det förvånar mig att du inte kunde söka till en jägarutbildning. Var väl data testet som inte var tillräckligt.

Spanade du in platserna på de olika Amf1 befattningarna? Dela gärna med dig.

Ja, behövde minst 7 om jag minns rätt. Tyvärr, jag var riktig trött och förbannad så jag minns inte 1 min av min samtal med vägledaren. Jag tog bara det som han läste upp, då jag inte tror jag borde rycka in.
2011-01-28, 19:08
Medlem
det är 4 eller 5 på i-test som gäller för jägare.

är väll runt 10 personer jag snackade med från de norra delarna som har tänkt söka till Amf1.
2011-01-28, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Ranger

Minra resultat:

Vikt 93

Var inte missnöjd. Om du blir antagen kommer du få en gedigen utbildning på amf1. Dock hade nog amfskytte varit lite mer stimulerande om du ville bo i skogen och panga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in