2011-01-13, 20:40
Medlem
sgtpepper1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoffeR
har hört att det är total förbud på rökning i Karlskrona.

Haha, okej! Man hör mycket vettu.
I värsta fall får jag väl snusa!
2011-01-13, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sgtpepper1
Haha, okej! Man hör mycket vettu.
I värsta fall får jag väl snusa!

1.2 miljoner människor är rökare i Sverige, dvs 14% av befolkningen. Har svårt att se att det skulle vara så mycket annorlunda i Karlskrona.

Är det för övrigt någon som vet hur det är sagt om byte av förband efter anställning? Låt oss säga att man tar anställning efter godkänd GMU hos P4, men vill byta till något annat förband inom armén. Måste man säga upp anställningen då och söka om vid det nya förbandet? Eller kan man smidigt och enkelt, förutsatt att man kvalificerar sig, byta mellan förbanden?
Antar att det är olika från fall till fall, men är det ens möjligt?
2011-01-13, 21:36
Medlem
När de skriver att man ska ta med träningskläder, tror ni de menar för inom- och utomhusbruk då? Ställer ju lite högre krav om man ska vara ute och springa i -10 än om man ska hänga på gymmet...
2011-01-13, 21:49
Medlem
Xyrioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hankmeister
Är det för övrigt någon som vet hur det är sagt om byte av förband efter anställning? Låt oss säga att man tar anställning efter godkänd GMU hos P4, men vill byta till något annat förband inom armén. Måste man säga upp anställningen då och söka om vid det nya förbandet? Eller kan man smidigt och enkelt, förutsatt att man kvalificerar sig, byta mellan förbanden?
Antar att det är olika från fall till fall, men är det ens möjligt?

Jag tror att efter genomförd GMU får man söka lite vart man vill bara att man är invald på en plats nu på P4, så tror jag inte det är något problem att söka tex P7 eller AMF1 för att fortsätta utbildningen. dock har nog de som har gjort utbildning vid förbandet förtur. så du kommer nog stanna på P4 väldigt bra förband förövrigt, anser ju jag som har genomfört lumpen där x)

Citat:
Ursprungligen postat av -mary-
När de skriver att man ska ta med träningskläder, tror ni de menar för inom- och utomhusbruk då? Ställer ju lite högre krav om man ska vara ute och springa i -10 än om man ska hänga på gymmet...

Ta med båda, befäl kan vara bra jävliga ibland. tex variera att börja med att springa en sträcka och sen köra hinderbanan ett okänt antal gånger :P
2011-01-13, 21:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -mary-

Om du syftar på inryck så kommer du få träningskläder för både inom-och utomhus. De ser ut som skit men när ni fysar gemensamt så kommer de med allra sannolikhet tvinga er att bära Poplin-stället. Alternativet de blåa porr-shortsen och T-shirt 90
2011-01-13, 21:50
Medlem
AwsomeSmurfs avatar
Ja jag har liknande fråga som "Mary". Det stod i mitt brev att man bara skulle packa ner så mycket som det rymdes i en liten ryggsäck. Delas det ut krigsstrumpor och Stridskallingar o dylikt?
2011-01-13, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AwsomeSmurf
Ja jag har liknande fråga som "Mary". Det stod i mitt brev att man bara skulle packa ner så mycket som det rymdes i en liten ryggsäck. Delas det ut krigsstrumpor och Stridskallingar o dylikt?

Allt som du skrev stämmer inge mer än en liten väska typ, ska få plats i skåpet tror jag någon nämnde tidigare
2011-01-13, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AwsomeSmurf

Du kommer att få ut Innerstrumpa Stålgrå, Ytterstrumpor Frotté samt Kortkalsong m/93.

Utöver det får du också typ två sopsäckar fyllda med personlig utrustning .
2011-01-13, 22:08
Medlem
sgtpepper1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wronkan
Om du syftar på inryck så kommer du få träningskläder för både inom-och utomhus. De ser ut som skit men när ni fysar gemensamt så kommer de med allra sannolikhet tvinga er att bära Poplin-stället. Alternativet de blåa porr-shortsen och T-shirt 90

Men... Vad är då syftet med att ta med egna träningskläder?
2011-01-13, 22:24
Medlem
Citat:
Men... Vad är då syftet med att ta med egna träningskläder?

Kanske för att de lär uppmuntra en att träna utanför arbetstid eller något med det är ändå fett oklart.
2011-01-13, 22:56
Medlem
Citat:
Jag måste bara fråga; Är det någon annan än jag som röker?

Du är inte ensam!
Dock försöker jag trappa ner som fan då man hört talas om rökare under jägarmarschen.. ser inte lovande ut haha
2011-01-13, 23:05
Medlem
AwsomeSmurfs avatar
Tack för upplysningen Wronkan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in