2010-12-30, 00:11
Medlem
Jaurs avatar
Det är väl ingen som blivit inskriven på K3 som fått ett sånt där trevligt brev med allmän information och liknande?

Hah, oavsett var man tycker om kvotering verkar du ha ett riktigt härligt temperament Foggan. Det kanske kommer att behövas när den ökände ryssen äntligen kommer!
Senast redigerad av Jaur 2010-12-30 kl. 00:14.
2010-12-30, 00:25
Medlem
Foggans avatar
ja blev måttligt förbannad där men nu är jag lugn snäll och trevlig igen sov gott allesammans
2010-12-30, 02:53
Medlem
RobertoDurans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foggan
det ska alltid vara ett jävla daltandes med invandrare någon måste ju säga stopp.tror ngn utav dom 10 kommer hoppa av så får se den 31 januari. all kvotering är totalt jävla fel. tjejer i försvaret är helt okej då dom kan ha andra uppgifter som kanske inte är så krävande.min inställning är grym till skillnad från ngn gnällfitta som klaga på mig.som är helt feministiskt och pk-vriden sug kuk

Jag vet att FM särbehandlar kvinnor positivt men står det någonting om att invandrare skall behandlas på samma sätt som kvinnor gör?

Jag är själv tekniskt sett första generations invandrare. Kom hit från balkan när jag var 6 månader gammal men min lojalitet ligger hos Sverige därför att för min del är inte själva etniciteten något som påverkar mig alls utan det är mer miljön jag växt upp i och att jag värdesätter de värderingar och normer som landet jag skall tjänstgöra i står för. Jag tror inte att jag är inkvoterad eftersom jag fick en 8a på inskrivningsprovet, 7a på cykel, 8a på styrka och 6a hos psykologen. Jag kännde att det skulle räcka gott och väl till att få göra GMU speciellt med tanke på att jag medvetet inte sökte gruppbefäl ur ett rent taktiskt perspektiv och att invandrare eventuellt får positiv särbehandling.

Hoppas att du kommer in iallafall så lär vi synas i Karlskrona
2010-12-30, 13:43
Medlem
Ja, andra etniciteter ska kvoteras in också.
2010-12-30, 14:38
Medlem
oRuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kipdrordy
Kommer från en som sitter i en kur och tränar tv-spels tummen

här var det mycket hat.

ja visst tränas den, men det är inte det som är poängen, poängen är att dom håller på 48h per vecka eller vad han nu sade, inte att det är slappt / drygt / whatever
2010-12-30, 16:52
Medlem
Foggans avatar
jag är inte någon form av rasist men jag hatar kvotering vilket kvinnor och invandrare har fördel av har själv utländskt blod i mig men det syns ju inte på efternamnet.
2010-12-30, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaur
Det är väl ingen som blivit inskriven på K3 som fått ett sånt där trevligt brev med allmän information och liknande?

Hah, oavsett var man tycker om kvotering verkar du ha ett riktigt härligt temperament Foggan. Det kanske kommer att behövas när den ökände ryssen äntligen kommer!

HAR PRECIS AV EN BEKANT INOM FÖRSVARET FÅTT VETA ATT E KOMMER ATT TESTA ALLA GMU FÖR SAMTLIGA NYA DROGER , TYP KRATOM/KRYPTON MED TANKE PÅ UPPBLÅSNINGEN OM DET I MEDIA.....
2010-12-30, 22:50
Medlem
sgtpepper1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redsirocco
HAR PRECIS AV EN BEKANT INOM FÖRSVARET FÅTT VETA ATT E KOMMER ATT TESTA ALLA GMU FÖR SAMTLIGA NYA DROGER , TYP KRATOM/KRYPTON MED TANKE PÅ UPPBLÅSNINGEN OM DET I MEDIA.....

Det är väl ingen big deal om man inte har någonting att dölja. Det skulle vara skönt att slippa att göra GMU:n med någon pundare.
2010-12-30, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sgtpepper1
Det är väl ingen big deal om man inte har någonting att dölja. Det skulle vara skönt att slippa att göra GMU:n med någon pundare.
Indeed! De har ingenting i FM att göra, liksom.
2010-12-30, 23:23
Medlem
fick mig att tänka på en sak, när jag var hos läkaren på mönstringen i göteborg, så hade en jävla massa papper om nätdroger på sitt skrivbord. borde vara drogtest på mönstring och vid inryck tbh. dock så kostar det en slant.
2010-12-30, 23:37
Medlem
sgtpepper1s avatar
Förhoppningsvis så har psykologerna rensat bort alla cod-spelande hasch-rökare!
2010-12-30, 23:49
Medlem
Jaurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redsirocco

Haha, vad fasen citerar du mig och skriker som en galning för? Men, tack för infon.. antar jag..

Citat:
Ursprungligen postat av thund
fick mig att tänka på en sak, när jag var hos läkaren på mönstringen i göteborg, så hade en jävla massa papper om nätdroger på sitt skrivbord. borde vara drogtest på mönstring och vid inryck tbh. dock så kostar det en slant.

Jo, hade inte varit helt fel. Test vid mönstring hade kanske inneburit lite väl mycket jobb och pengar, men vid inryck definitivt!
Senast redigerad av Jaur 2010-12-30 kl. 23:53.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in