2013-07-11, 21:58
Medlem
WillyB0Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejsanHoppsan007
sen så står det att man inte är antagen och du måste man fundera på vad man ska göra med sitt liv och berätta för alla att man inte kom in

Det skulle suga
2013-07-11, 22:00
Medlem
HejsanHoppsan007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WillyB0B
Det skulle suga

skulle vara fan om man var tvungen att vänta hela helgen också.. hoppas på svar imon
2013-07-11, 22:28
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
sen så står det att man inte är antagen och du måste man fundera på vad man ska göra med sitt liv och berätta för alla att man inte kom in
Fan då hade man gått in i en djup depression
2013-07-11, 22:44
Medlem
HejsanHoppsan007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Fan då hade man gått in i en djup depression

Vad har du sökt till då?
2013-07-11, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sorksune
Ingen som vet hur det är med antal sökande till Luleå/Såtenäs, kom inte ihåg vart utbildningen skulle ske, men som R3:a?

Det är inte så att eran utb skall vara i Kvarn?
2013-07-11, 22:57
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Vad har du sökt till då?
ING 2 i Eksjö samt A 9 i Boden
2013-07-11, 23:15
Medlem
HejsanHoppsan007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
ING 2 i Eksjö samt A 9 i Boden

Just det ja. Det var du som skulle till ekjsö. Det är mitt 2a val

Du lär komma in på något i alla fall. Om a 9 är marksoldat så var det nog det min kompis blev erbjuden när han inte kom in på sitt val i göteborg. tror att boden har ont om folk
2013-07-11, 23:29
Medlem
Ockletts avatar
Citat:

Du lär komma in på något i alla fall. Om a 9 är marksoldat så var det nog det min kompis blev erbjuden när han inte kom in på sitt val i göteborg. tror att boden har ont om folk
Boden har rätt så gott med folk om man jämför med andra regementen. Ca 40/40 på markstrid. Ing 2 hade runt 20/20.

Och utbildningen sägs vara likadan, så om man inte lyckas komma in på sitt förstahandsval men sitt andrahandsval som är Boden så skulle jag ta Boden för att slippa gå genom hela rekretytsprocessen en gång till i onödan. Även om Boden är en pissstad.
Senast redigerad av Ocklett 2013-07-11 kl. 23:36.
2013-07-11, 23:35
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Ocklett
Boden har rätt så gott med folk om man jämför med andra regementen. Ca 40/40 på markstrid. Ing 2 hade runt 20/20.

Och utbildningen sägs vara likadan, så om man inte lyckas komma in på sitt förstahandsval men sitt andrahandsval som är Boden så skulle jag ta Boden för att slippa gå genom hela rekretytsprocessen en gång till i onödan. Spelar egentligen ingen roll vart man hamnar då du fortfarande kan söka dig in på andra regementen efter din utbildning är färdig.
Vi får väl se om jag har vad som krävs
2013-07-12, 00:19
Medlem
Christoffer94s avatar
Citat:

Det scenariot var jobbigare att tänka på
2013-07-12, 00:23
Medlem
Christoffer94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VikingPolis
De som hade sjukvård som första val hos oss fick söka andra tjänster då sjukvårdskompaniet var fullt. De flesta hamnade i transport pluton och kör lastbil

Finns inte någon sjukvårdsplats så får det la bli KJ eller nåt "simpelt" då... Efter att jag jobbat upp fysiken ca 3000 %
2013-07-12, 00:35
Medlem
Varit med om TVÅ stycken ögonblick under dagen då jag verkligen trott att svaret kommit och man fått lite mindre panik.

Det första vaknade jag faktiskt av. Telefonen ringde, ett nummer jag inte kände igen men det stod 'Göteborg' under numret. Hmm.. tänkte jag. Sökte jag inte Amf1 i göteborg? JAHA, SHIIIT. KOMIGEN VAKNA. Sekunderna efteråt slutade i missnöje. Något inkassoföretag hade ringt fel. Fan.

En stund senare hämtade jag posten samtidigt som jag tänkte; kanske har det kommit ett brev om antagningen, ändå att det inte trillat ner något sms! Öppnar brevlådan, lyfter upp tidningen och under är ett brev från Rekryteringsmyndigheten!! WOOOHOO!
Hjärtat rusar iväg igen samtidigt som spänningen ökar något enormt. Jag sätter mig ner och börjar öppna. Nu gäller det. Hoppas. Hoppas. När jag tar ut pappret står det längst uppe något i stil med "Ett viktigt brev om framtiden..." Vänta lite nu.. Känner jag inte igen det? Tittar på brevet igen..
Brevet var till min bror angående beredskapsunderlag.

Imorgon får fan svaret komma.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in