Citat:
Ursprungligen postat av Synergy
Så för att positivt särbehandla tjejer så negativt särbehandlar man killar...för vi vet ju redan vilket kön det är som ständigt råkar ut för denna typ av diskriminering.
Undrar om dessa bestämmelser följs till punkt och pricka inom yrken där tjejer är överrepresenterade. Där följer man nog reglerna lite slappare passande nog. Detta är precis samma genusvansinne polishögskolan nyttjar. Den här typen av behandling är ovärdig ett civiliserat samhälle.
Frågan är om särskilt många tjejer får över en 6:a på styrketestet. Allt för många killar bör inte bli bortsollade för att de råkar ha fel kön, i alla fall inte till rätt fysiskt krävande utbildningar. Det handlar givetvis inte om att man har något emot tjejer för att man kritiserar inkvotering. Låt ingen hjärnskadad, latent och underbegåvad pk-imbecill få er eller någon annan att tro det.
Våra politiker...varför kan de inte "gå på bio" och "shoppa på NK" lite oftare?
Exakt. Bara att hoppas att det inte är 6 tjejer och 10 muslimer som sökt min befattning på totalt ca. 15 platser. Då är jag körd
Nej, jag har ingenting emot att göra utbildningen tillsammans med en kvinna eller arab. Men då får de se till att ha bättre resultat än mig också! Den brud som matchar mina fystest ser jag fram emot att få tjänstgöra med
Nu har jag dock svårt att se att så är fallet. Jag tror att den "positiva särbehandlingen" sträcker sig längre än till endast de som har liknande resultat. Jag är helt säker på att en brud med 6-6 i fystesterna ligger bättre till än mig med 9-8 trots liknande resultat hos psykologen. Därutöver så tror jag, som någon tidigare nämnde, att många kärringpsykologer gärna putsar siffrorna hos sina genuslikar.
Avgå positiv särbehandling!
Forza jämställdhet, på lika villkor!