2013-03-07, 20:34
Medlem
Dramatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jokerswe
På vilka grunder har du rätten att kalla mig rasist?
Vad i det jag skrev är rasistiskt? Bäste man för jobbet? Det är inget konstigt eller?

Du är helt blåst.

Tyvärr så är det ju inte alla som får plats. Det finns skit många som säkert kunna bli duktiga soldater som då inte få chans. Hur kände du att det gick hos psykologen? Gav du något svar som kan på något sett gett fel uppfattning om hur du är? Hon kanske såg något dåligt hos dig, och du vet dem är riktigt noggranna med psykologiska tillstånd. Men låt det inte sänka dig! Om du verkligen är motiverad så tycker jag att du ska söka tills du kommer in! Vi faller så att vi kan resa oss.
2013-03-07, 21:27
Medlem
Citat:
På vilka grunder har du rätten att kalla mig rasist?
Vad i det jag skrev är rasistiskt? Bäste man för jobbet? Det är inget konstigt eller?

Du är helt blåst.

"De rekryterar invandrare som knappt är hälften så kvalicifierad som jag är"

Har deras bakgrund någonting att göra med huruvida dom är kvalificerade eller inte? En okvalificerad invandrare är väl lika okvalificerad som en svensk? Rätta mig om jag har fel..
2013-03-08, 05:27
Medlem
Antagningen skickas ju ut 13 mars för dem som har sökt till GMU4 eller 5.
Men det jag undrar över är att, om man kan kan man ringa till rekryteringskontoret och få svar därifrån samma dag? då det tar 1-3 dagar för brevet att hamna i brevlådan.
2013-03-08, 13:35
Medlem
Jokerswes avatar
Jo, det är ju inte världen. Hugger första bästa chans jag får.
Jag har väldigt bra psyke. Aldrig gått hos någon psykolog, terapi eller medicinering mot något annat sådant.

Blev mest förvånad över att ja inte blev antagen av speciellt infanteriet.
Men det är bara att kämpa på.
2013-03-08, 13:42
Medlem
Jokerswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warmupp
"De rekryterar invandrare som knappt är hälften så kvalicifierad som jag är"

Har deras bakgrund någonting att göra med huruvida dom är kvalificerade eller inte? En okvalificerad invandrare är väl lika okvalificerad som en svensk? Rätta mig om jag har fel..

Dags att kliva ner får din höga häst.
Egentligen hade jag valt att ignorerat dig för det är inte värt att lägga ner mödan på en typ som dig som kallar folk rasister åt höger och vänster.

Ja, en okvalificerad invandrare ska ha precis samma behandling som en okvalificerad svensk.
En invandrare som behärskar svenska och har läst studier vidare efter gymnasiet kan nog vara mer kvalificerad rent utbildningsmässigt var ja.
Men jag har vänner och gamla kollegor som just har gått GMU själva och undrar varför de tar in okvalificerade invandrare.

Jag är klipsk och alert är i mitt livs bästa form och har högre än genomsnittliga betyg från gymnasiet.
Så jag finner det svårt att inte ha gått vidare till bästa steg i alla fall.
Undrade därför hur de valde ut rekryter.
2013-03-08, 13:51
Medlem
Citat:
Egentligen hade jag valt att ignorerat dig för det är inte värt att lägga ner mödan på en typ som dig som kallar folk rasister åt höger och vänster.

Ja, en okvalificerad invandrare ska ha precis samma behandling som en okvalificerad svensk.
En invandrare som behärskar svenska och har läst studier vidare efter gymnasiet kan nog vara mer kvalificerad rent utbildningsmässigt var ja.
Men jag har vänner och gamla kollegor som just har gått GMU själva och undrar varför de tar in okvalificerade invandrare.

Jag är klipsk och alert är i mitt livs bästa form och har högre än genomsnittliga betyg från gymnasiet.

Kanske du som sitter på för höga hästar, kan ju varit därför du inte blev antagen? Tycker bara du låter fruktansvärt barnslig när du slänger in ordet invandrare i din argumentation.. Okvalificerad som okvalificerad..
2013-03-08, 15:08
Medlem
Citat:

Vill egentligen inte lägga mig i, har en dålig dag. Men när du påstår att du har högre betyg än genomsnittet så förstår jag inte hur du kan ha problem med stavning och meningsuppbyggnader.
Ber om ursäkt för OT!
2013-03-08, 15:15
Medlem
Är det viktigt med bra betyg från gymnasiet. Har bara g i stort sett..
Blir det svårare då att bli antaget även om man är i god fysisk form?
2013-03-08, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aventador
Är det viktigt med bra betyg från gymnasiet. Har bara g i stort sett..
Blir det svårare då att bli antaget även om man är i god fysisk form?

Nja, har du godkänt i Sve, Eng och matte eller vad det nu är så kan dom inte neka dig för dåliga betyg, är det dock 100 som söker och dom tar in 60 varav de sista 10 kanske hade samma resultat så kanske dom börjar kolla lite noggrannare, dock så verkar det inte vara några genier som söker sig in till FM, jag skrev en 8 på inskrivningsprovet och har 16 i snitt från gymnasiet och min YV tjatade om att jag måste söka officers-utbildningar pga av mina riktigt bra betyg..
2013-03-08, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warmupp
Nja, har du godkänt i Sve, Eng och matte eller vad det nu är så kan dom inte neka dig för dåliga betyg, är det dock 100 som söker och dom tar in 60 varav de sista 10 kanske hade samma resultat så kanske dom börjar kolla lite noggrannare, dock så verkar det inte vara några genier som söker sig in till FM, jag skrev en 8 på inskrivningsprovet och har 16 i snitt från gymnasiet och min YV tjatade om att jag måste söka officers-utbildningar pga av mina riktigt bra betyg..

Jaha okej bra nyheter!
Var inskrivningsprovet svårt? Vad för slags frågor var var det?
2013-03-08, 17:08
Medlem
Citat:

Har du enbart svarat på "Rekryttestet"? Eller har du varit på antagningen?

Om du enbart fyllt i svar via internet för att sedan bli nekad till att få göra ytterligare tester så beror det inte på någon "sållning av svenska ariska män" som du fått för dig. Du har kryssat i/svarat "fel" på någon av frågorna.

Kan förövrigt tillägga att även jag är kritisk mot hur det kvoteras in kvinnor och ibland även invandrare med hjälpt av sänkta krav. Jag kan bara svara utav min egna erfarenhet ifrån min GMU och vidare anställning på förbandet att de invandrare vi hade med oss var oerhört duktiga och långt ifrån de sämsta bland de två plutonerna. Den enda tjej utav 70 st var även hon en krigare, även om det vart för mycket påfrestningar ibland (hon hade dock inte sökt till en jägartjänst utan tekniker och hade förmodligen inte samma förutsättningar heller. JA jag vet att GMU är "likadant" överallt. Men man är naiv om man inte tror att befälen kan ta ut svängarna ibland och ändå få till utbildningsplanen. Med det sagt så hade vi ingen döds-GMU.)

Tack för mig!
2013-03-08, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOtippad
Har du enbart svarat på "Rekryttestet"? Eller har du varit på antagningen?

Om du enbart fyllt i svar via internet för att sedan bli nekad till att få göra ytterligare tester så beror det inte på någon "sållning av svenska ariska män" som du fått för dig. Du har kryssat i/svarat "fel" på någon av frågorna.

Kan förövrigt tillägga att även jag är kritisk mot hur det kvoteras in kvinnor och ibland även invandrare med hjälpt av sänkta krav. Jag kan bara svara utav min egna erfarenhet ifrån min GMU och vidare anställning på förbandet att de invandrare vi hade med oss var oerhört duktiga och långt ifrån de sämsta bland de två plutonerna. Den enda tjej utav 70 st var även hon en krigare, även om det vart för mycket påfrestningar ibland (hon hade dock inte sökt till en jägartjänst utan tekniker och hade förmodligen inte samma förutsättningar heller. JA jag vet att GMU är "likadant" överallt. Men man är naiv om man inte tror att befälen kan ta ut svängarna ibland och ändå få till utbildningsplanen. Med det sagt så hade vi ingen döds-GMU.)

Tack för mig!

Har du gjort GMU med inriktning teknik? Om nu så är fallet hur var /är det? Rycker in den 18 i ronneby som just tekniker!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in