Citat:
Ursprungligen postat av Fredas
Du kommer överleva. Det du har som alternativ är att få recept från optikern för att kunna få ut månadslinser du kan ha på dig en vecka i sträck (även sova med) och ta ut ett dygn i veckan. Fungerade utmärkt under min värnplikt. Hade pansarglajorna som komplement.
hmm, kom på att jag även har kontaktlinser, månadslinser.
Sökt till GMU och förhoppningsvis kommer jag in på testet, får veta det om någon vecka antar jag.
Dock hatar jag att somna med linser då det blir förjävligt tort på morgonen, så jag har väldigt sällan gjort detta, kanske totalt 2-3 gånger på 2 år att jag råkat somna med linser.
Är det så att man inte kommer alls ha tid på morgonen att ta av och på kontaktlinserna, utan måste ha på dom på nätterna då man sover?
Även hört av syrran då hon brukat sova med månadslinser, att det är farligt för ögonen? iaf en längre tid av det.
Ta på linser tar knappt en minut, och ta av dom tar ju ännu mindre. Så är det så att man inte alls skulle ha tid med detta och då vara tvungen att sova med kontaktlinser?
[edit]
Sedan för övrigt funderar jag vart man har sina saker? Får man skåp osv? Menar, måste väl ha med mig t.ex linsvätska och osäker om annat som t.ex handuk, tvål, extrakläder som kallingar och liknande. Så måste man ju bevara dom någonstans, och då någonstans så inte dom kan bli stulna.