2013-01-11, 15:15
Medlem
Mayorns avatar
Har alltså fortfarande inte fått mitt brev med PIN-koden... Beställde tidigt på morgonen i måndags
2013-01-11, 15:22
Medlem
skogspromenads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayorn
Har alltså fortfarande inte fått mitt brev med PIN-koden... Beställde tidigt på morgonen i måndags

Du skickade till Norrland ist för Jönköping? Vet du om det kommit till Jönköping av misstag..? Annars får du testa beställa igen / ringa Rekryteringsmyndigheten.
2013-01-11, 15:30
Medlem
Mayorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogspromenad
Du skickade till Norrland ist för Jönköping? Vet du om det kommit till Jönköping av misstag..? Annars får du testa beställa igen / ringa Rekryteringsmyndigheten.
Har prövat beställa igen men då stod det att det redan hade skickats och då jag skulle ringa dem så märker jag att dom har telefontid till kl 15 och posten delas ut vid 15 i mitt område...
2013-01-11, 15:35
Medlem
Dramatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayorn
Har prövat beställa igen men då stod det att det redan hade skickats och då jag skulle ringa dem så märker jag att dom har telefontid till kl 15 och posten delas ut vid 15 i mitt område...

Jag beställde min i måndags när dem öppnade ansökningarna och fick hem koderna igår!
Du har till 19 Februari på dig att svara på dem så ingen brådska

Du kommer välja vart du vill bli placerad och svara på lite frågor om hälsa.
2013-01-11, 15:43
Medlem
Dramatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thepirate
Nu har man skickat in ansökan! Fan vad taggad jag är!

Jägare - K3 Karlsborg
Markstrid - F17 Linköping
Markstrid - A9 Boden

Lycka till.

Är med så jävla taggad!
Markstrid ING2
Markstrid F17
Jägare K3

Hoppas du kommer in på K3!
2013-01-11, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dramatisten
Är med så jävla taggad!
Markstrid ING2
Markstrid F17
Jägare K3

Hoppas du kommer in på K3!
Ja, det hoppas jag verkligen!

Hur förbereder du dig? Jag ligger på 3 styrkepass i veckan, för att bygga upp allmän god styrka, sedan går jag på marschpass med en god vän, 2-3 gånger i veckan. Känner att jag måste strukturera om lite för att få plats med kondition också!
2013-01-11, 16:18
Medlem
Mayorns avatar
Sitter och funderar bara, länge kvar tills dess att jag eventuellt rycker in. Men hur värt är det att köpa en egen kniv? Hört att man får en röd mora och om man har "tur" en Mora 2000. Har kollat på Fällkniven A1 och M9 bland annat. Vad tycker ni? Är det värt att lägga ut 2000+ för en riktigt bra kniv? Tänker då inte bara till GMU utan kommer försöka få anställning efteråt
2013-01-11, 16:30
Medlem
Dramatistens avatar
Citat:

Hur förbereder du dig? Jag ligger på 3 styrkepass i veckan, för att bygga upp allmän god styrka, sedan går jag på marschpass med en god vän, 2-3 gånger i veckan. Känner att jag måste strukturera om lite för att få plats med kondition också!

Marschpass är riktigt bra! Testa att ha en packning på 20kg på ryggen och så bara gå 4-5 km.
Jag kör gym 4-5 gånger i veckan. Sedan spelar jag fotboll 2 gånger i veckan. Ska klämma in rejäla konditionspass i schemat nu Jag känner folk i Försvarsmakten som ger mig tips om hur jag kan förberedda mig fysiskt

Dem säger att det är mer psykiskt än fysiskt. K3 har alltså ett av Sveriges tuffaste Regemente. Så var beredd.
2013-01-11, 16:57
Medlem
Citat:

Jag kör 3 gympass, 2 pass på längdskidor, kör kondition samtidigt som jag gymmar och sen så tränar jag hemma dom dagar jag inte är på gymmet alltså, då blir det armhävningar, push-ups och benböj.
Det är min kost jag måste börja ta på allvar, äter inget onyttigt men jag behöver nog äta mycket mer mat för att väga upp min styrketräning. Man underskattar vikten i att ha en bra kost :/
2013-01-11, 17:06
Medlem
Smakarsprits avatar
Hur länge cyklar man på den där konditions-mätar-cykeln? 10min? 20min? 30min?
2013-01-11, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smakarsprit

Beror på hur mycket du väger. Ju tyngre du är ju längre får du cykla. Jag väger 77 och fick en 9a efter drygt 14 minuter.
2013-01-11, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smakarsprit
En omöjlig fråga att besvara då tiden som läggs på varje nivå avgörs av din längd och vikt. Du cyklar tills du inte orkar trampa mer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in