2013-01-28, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagser
Why? jag vill ju bara visa att jag är en bra kille som vill det bästa för demokrati/freden/sekularisering utomlands, speciellt länder där det är diktatur i.
Det kan man visa utan att skriva en uppsats. Inte nog med att du skriver en uppsats där du bidrar med information och "fakta" som faktiskt inte spelar någon roll, men du skriver den också förfärligt dåligt.. Svenska språket kanske inte är ditt modersmål men försök att hålla det simpelt.

Jag tvekar inte på att du är en bra kille som vill det bästa för världen men sättet du presenterar dig själv får dig nästan att framstå som patetisk?

Just my two cents...
2013-01-28, 21:01
Medlem
bothniensiss avatar
Körkort, hur viktigt är det inför GMU?
2013-01-28, 21:24
Medlem
Welpuos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bothniensis

Inte alls viktigt för GMU men det är meriterande.
2013-01-28, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bothniensis

Om man söker vidare som chaufför är det självklart meriterande och något man måste ha. Annars är det också meriterande då det visar på självständighet och personlig mognad till viss del.
Senast redigerad av Apelsinarmelad 2013-01-28 kl. 21:37.
2013-01-28, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ocklett
Hej!

Har sökt till GMU för ett bra tag sen och tänkte göra det igen nu. Jag undrar om de kommer kolla upp med hur jag svarade förra gången jag genomförde rekryteringstesterna med hur jag svarar nu? Jag tänker mest på allergi, astma-relaterade frågor.

Äsch, neka bara...om du inte har speciellt allvarlig astma så säg inget om det.
Funkade för brorsan, han gjorde lumpen för några år sedan och fick göra läkartester igen när han blev anställd för 1 år sedan.
De frågade varför det stod att han haft astma osv men han sa att han inte hade det så de godkände honom.
2013-01-28, 22:25
Medlem
Kan någon slänga upp en bild på hur cykeln ser ut som man gör tester på(mönstringen)?? Har många olika på gymmet, bra att träna på den som är mest lik då de känns väldigt olika :-)
2013-01-28, 23:18
Medlem
http://www.facebook.com/groups/117030468474469/

Hittills är vi hela två personer som ska göra GMU 2 i Ronneby! Känner ni någon/några som ska göra sin GMU i Ronneby så sprid gärna denna länk!
2013-01-29, 14:37
Medlem
meganegerdases avatar
Mönstad och klar. Fick toppbetyg i allt utom cykel där jag fick 8 och begåvning där jag också fick 8. Psykologen va verkligen ingen match IMO.

Sen var det den synhelvetet som ställde till det. C.... Alltså jag har 0, fucking 1 i syn på vänsterögat. Jag ser översta raden... Sen att högern är perfekt spelar ju ingen roll då.... Men inga jägartjänster blir det iaf, vilket inte spelar nån roll då det inte är det jag vill.

Blir dock inryck först till hösten, eftersom det passar mig bättre
2013-01-29, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Never-.Back.-Down
Kan någon slänga upp en bild på hur cykeln ser ut som man gör tester på(mönstringen)?? Har många olika på gymmet, bra att träna på den som är mest lik då de känns väldigt olika :-)

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=HzCY9dDdZUw#t=107s
2013-01-29, 18:09
Medlem
Dramatistens avatar
Hur stor är chansen att man inte går vidare från rekryt testerna på internet, alltså steg 1?
2013-01-29, 18:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dramatisten
Hur stor är chansen att man inte går vidare från rekryt testerna på internet, alltså steg 1?
http://www.forsvarsmakten.se/Jobba/Bli-soldatsjoman/Aktuell-information-om-GMU/Antagna-till-GMU/

Där har du lite statistik.
Nu spekulerar jag bara, men jag tror det är ganska stor chans att man kommer vidare till antagningsprövningen bara man är relativt frisk och inte har några allvarliga allergier eller astma typ
2013-01-29, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dramatisten

Första gången jag sökte så skrev jag att jag hade både syn och hörselnedsättning, men sökte då på markstrid och jägare har jag för mig, men fick då brev att jag inte kom in, och hade då inte gjort testerna.
Sen sökte jag igen och då hade dom ändrat så det var om man såg eller hörde dåligt och hade hjälpmedel och ändå hade nedsatt förmåga och det är inget jag har, så då var det inga problem med att få åka och göra testerna.

Mitt tips är att svara ärligt men om du har några problem så kanske du inte väljer det tuffast området på rekryttestet
Vart lite långt inlägg nu...
Senast redigerad av EmoNazze 2013-01-29 kl. 19:17.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in