2013-01-26, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomkossan
Okej vad roligt, lycka till ! Hoppas du har tid och ork att uppdatera lite om hur det är där, antingen här eller på pm till mig. Man blir ju väldigt nyfiken på hur det är på just det stället man ska vara och bo på i tre månader
Tänkte jag skulle försöka uppdatera så mycket som möjligt här i mån av tid. För de som funderar/ska rycka in senare. Kanske göra som många andra och blogga, men det känns lite väl överdrivet ^^
2013-01-26, 18:55
Bannlyst
Demokratin/freden/sekulariseringen rättare sagt.
2013-01-26, 19:43
Medlem
tigerrakets avatar
Grattis betyder Congratulation på Svenska. Du grattulerar någon för något som denne har gjort

Gratis är gratis

Att erbjuda sig att arbeta gratis kommer inte leda någonstans. Försvaret tar betalt av DIG för att ge dig mat och husrum i dagens läge. Hur skulle du kunna betala det då?
Sen ditt utspel med att inte skjute teammates eller liknande är mer på onlinespels nivå.

Länkade du Flashback också så kan du verkligen ta adjö från FM. För dom är liksom alla andra myndigheter anti Flashback
2013-01-26, 19:56
Bannlyst
Men jag skulle bara behöva betala för att bo i regementet, allt annat är gratis.
2013-01-26, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolleiy
Jag rycker in nu på måndag GMU1 på FöMedC inriktning hemvärnet.
Planen är väl att bli hemvärn soldat efter slutförd GMU.

inget är skrivet i sten, man kan allitd söka vidare till lediga jobb inom försvaret också! så ni vet
2013-01-26, 20:17
Medlem
Hej!

Hur fungerar det om man ska göra GMU med glasögon? Har man med sig sina egna, eller får man några av Försvarsmakten?
2013-01-26, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HDCase
Heh
Kan du förklara för mig vad det är jag måste betala för att bo i regementet, vad det är som kostar i armen?
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
inget är skrivet i sten, man kan allitd söka vidare till lediga jobb inom försvaret också! så ni vet
Okej vad bra att jag fick det bekräftat också! Det jag funderar lite på är om testerna man gjorde på rekryteringsmyndigheten följer med om man väljer att söka någon annanstans efter gmu? Eller gör man nya "prov" då?
Medlem
Badassoverheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qUad94
Hej!

Hur fungerar det om man ska göra GMU med glasögon? Har man med sig sina egna, eller får man några av Försvarsmakten?

Det finns svar på detta tidigare i tråden. Sök! För att sammanfatta; du har möjlighet att få från försvaret. Men du kan också köra på dina egna, tror dock att dom måste inspekteras först om jag inte minns helt fel
Jag har inte glasögon själv så jag har inte 100% koll. Enda anledningen till att jag vet är att jag läser tråden regelbundet
2013-01-26, 20:35
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagser
Jag sökte till Militären för att göra Demokratin, Freden och Sekulariseringen, en tjänst.
Du kan ju alltid prova lyckan i Frälsningsarmén istället!
Grattis är got...
Senast redigerad av Sjved 2013-01-26 kl. 20:39.
2013-01-26, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badassoverhere
Det finns svar på detta tidigare i tråden. Sök! För att sammanfatta; du har möjlighet att få från försvaret. Men du kan också köra på dina egna, tror dock att dom måste inspekteras först om jag inte minns helt fel
Jag har inte glasögon själv så jag har inte 100% koll. Enda anledningen till att jag vet är att jag läser tråden regelbundet

Okej, tack så mycket!
Jag ska tänka på det till en annan gång, jag är inte så vass på FB än :P
2013-01-26, 20:55
Medlem
Ribbentrops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomkossan
Okej vad bra att jag fick det bekräftat också! Det jag funderar lite på är om testerna man gjorde på rekryteringsmyndigheten följer med om man väljer att söka någon annanstans efter gmu? Eller gör man nya "prov" då?
Rekryteringsmyndighetens resultat finns kvar men de kollar främst på dina betyg från GMU. Du gör ett så kallat multi-test innan anställning där de testar din fysiska förmåga (armhävningar, push-ups, armhäng, rygghäng, upphopp och beep-test).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in