2012-12-20, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribbentrop
Rent statistiskt kommer nog någon där hoppa av, så du har god chans att komma in ändå. Vad menar du med att GMU inte är samma för alla? Det är det näst intill. Alla lär sig samma sak men klart man gör det på olika sätt beroende på var man är.

A jo det va exakt de jag menade fast skrev lite fel , hehe

Citat:
Ursprungligen postat av Oxzspartan
Ledning TrängR Skövde, så vi kommer att vara nära varann iaf

fan nice hoppas vi ses,
2012-12-20, 00:17
Medlem
Oxzspartans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigeeerjr
A jo det va exakt de jag menade fast skrev lite fel , hehe

fan nice hoppas vi ses,

Vi har en grupp på Fb där vi är 17 st än sålänge, Släng iväg ett Pm till mig så kan du ju höra av dig när du vet om du kommer in, så lägger jag till dig i gruppen då
2012-12-20, 00:21
Medlem
jnystroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benjax
Gratulerar kommer du att söka anställningen? Eller är du garanterat en anställning?
tack jag är garanterad en anställning och kommer börja måndag vecka 3, 2013

Citat:
Ursprungligen postat av Slanten
tips på saker som kan vara bra att ta med sig till inryckningen ?

Du får allt du behöver men ta med en fingerborg, det kommer bli mkt sytjänst proteinbars är guld värt. Skavsårsplåster!

Citat:
Ursprungligen postat av skateollie
Stort Grattis!
Jag undrar om man kan ta med sin telefon av typen "smartphone" utan att riskera att den kommer gå sönder? Eller får telefonerna inte bäras med under dagen och måste vara inlåsta i skåpen?

Ta med den. Du kommer inte få använda den i tjänst men det är gött att ha en på kvällarna

Citat:
Ursprungligen postat av Levels
Är det något speciellt inför första dagen, som kan vara bra att veta som man kanske inte får information om? Hur är Livgardet? (Antal personer, hur ser rummen ut, käk, affär? , etc) Helt enkelt en lite sammanfattning om GMU livet på LG om du har lust

Och sen en sista fråga, är hästallargiker, och sa det på antagningsprövningen till min YV. Hur är det med "hästar" på LG, är det en bit ifrån så man kan undvika dem lätt eller kommer jag få problem? :P

Du behöver egentligen inte veta så mkt, allt kommer falla på plats när du kommer dit hästar kommer du inte se röken av under din GMU då stallen inte är på LG i Kungsängen så det är inga problem.
Men annars ser LG ut som ett helt vanligt kvarter i ngn trist förort :P du kommer bo i ett logement med ca 10 andra personer.. Det finns fler logement i samma korridor så det kär bli en del bus.. Det finns två kiosker på området och även precis utanför vakten.
Ni får mat tre ggr om dagen plus kvällsmål.. Det finns rätt mkt aktiviteter i sportens tecken.. Annars finns det inte mkt att göra

Va rörigt de blev :O

Ps: lyd order :P lyssna på vad andra soldater har att säga. Var vänlig och artig. Om du uppför dig korrekt och inte tar allt personligt så kommer du långt. Har du inte varit med om att ngn skriker på dig och säger att allt du gör är fel så kommer det bli tufft de första dagarna. Bit ihop och gör bara precis som de säger till dig. Allt är ett spel! Officiererna är inte arga eller besvikna trots att de kommer säga det om och om igen. Allt är ett spel och du måste bita ihop för att vinna det.
2012-12-20, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eshkenzi
Inget svar än!

Någon som sökt till K3? GMU 1

Jepp och antagen blev man också!
2012-12-20, 01:10
Medlem
Hugoslinjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigeeerjr
Hej hej .

Ångest blev 1:a reserv på P4 ledning soldat/armen hoppas jag verkligen kmr in.
Vad jag förstått så ser de ut så att alla gör samma sak i 90 dagar GMU där efter ser de olika ut, för har ångrat mig lite vill ist till mitt andra handsval SOU ing 2, marktekniker men hoppas jag kan söka dit efter jag klarat GMU om jag kmr in.

Någon mer som kommit in på P4 Ledning eller är Reserv?.

Jag är reserv. Hur många tar de in egentligen? Många som hoppar av?
2012-12-20, 02:55
Medlem
Någon annan här som blev prel. antagen till F17? Tänkte att man kunde göra en fb-grupp som några redan gjort för respektive område. Själv är jag dock inte så haj på detta med geupper på fb. Någon?
2012-12-20, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slanten
ska även du till enköping .?

i så fall syns vi

Här är en till som ska dit
2012-12-20, 04:48
Medlem
Vart är alla tjejer? Jag menar ju, nån tjej måste det ju finnas här
som kan dela med sig av sina personliga erfarenheter och typiska "tjejproblem"?

Är det mycket annorlunda att vara tjej under utbildningen?
2012-12-20, 09:21
Medlem
jnystroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HELLOSHITTY
Vart är alla tjejer? Jag menar ju, nån tjej måste det ju finnas här
som kan dela med sig av sina personliga erfarenheter och typiska "tjejproblem"?

Är det mycket annorlunda att vara tjej under utbildningen?

Hej jag är inte tjej men kan försöka svara utifrån hur jag uppfattat det hela
När jag började GMU så var en tredjedel av rekryterna tjejer. Efter halva tiden hade alla tjejer förutom tre hoppat av. Exakt vilka anledningar vet jag ej.

Angående tjejproblem, typ mens, uträtta sina behov, duscha osv så kommer du inte särbehandlas men befälen kommer så klart ha förståelse att det i vissa fall tar längre tid för er. Men får du din mens när di är ute i skogen så är det ditt problem om jag uttrycker mig så. Har du inte skydd med dig så får du stoppa mossa i trosorna :P Duscha kommer du göra i samma duschar som killarna men du kommer så klart aldrig behöva vara naken tillsammans med killar om du inte vill det.

Fler problem?
2012-12-20, 10:03
Medlem
Oxzspartans avatar
En polare bad mig tipsa alla som ska göra GMU 1 A9 boden 2013 om att gå med i deras grupp https://www.facebook.com/groups/266560330136378/

Och alla som ska göra GMU 1 på TrängR Skövde kan skicka ett Pm till mig så bjuder jag in er till vår grupp
2012-12-20, 11:10
Medlem
https://www.facebook.com/groups/545281775499854/

GMU 1 - 2013
P7 Södra skånska regementets (Revinge) facebook-grupp
2012-12-20, 13:00
Medlem
Levelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1911
Jag har inte varit på LG* sedan 2010, då var käket ok, inte mer. Ganska slitna, men charmiga, kaserner. Affär ligger in mot Kungsängen, tar ca: 30 min. om jag minns rätt.

Rent generellt är LG kanske det tråkigaste regementet jag varit på, det är grått, grått, och grått, ganska mycket retro-öststatskänsla.
Men sannolikt kommer du inte att ha så mycket tid till att studera arkitekturen, bra hinderbana, bra, men trångt gym.

Jag har tillbringat ca: 8-9 månader på LG och jag tror aldrig jag har sett en enda häst?

Detaljerna kan ju ha ändrats, men förhoppningsvis gav det något.

*Utb. US, ej GMU.

Okej, tack för svar. Känns ju lite vemodigt att jag får höra att P7 revingehed ska vara det "bästa/roligaste" och LG "tråkigaste" när man sökte P7 i andra hand och LG första aja det blir nog bra

Tack för svar!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in