2014-01-24, 19:01
Medlem
Seventys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprutnik
Hej!

Vilken tid ska man inställa sig i Enköping på måndag? Är det olika för alla? Hittar inte mitt antagningsbesked, hjäääääälp! Så korkat av mig att vara ute i så dålig tid...

Citat:
Ursprungligen postat av loudel
Luuuugn bror! 12.00 skall vi vara på regementet
Vi ses där!
2014-01-24, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacheteRampage
Till er som sökt omgång 2, så kommer inte antagningsbeskeden förens i Februari någon gång. Okänd anledning..

Det är ju inte helt överraskande att det skulle strula till det.
2014-01-25, 01:19
Medlem
rapeeees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badassoverhere
Lycka till! Om ni fortsätter ett tag efter GMUn så kommer ni få lite perspektiv över det hela och inse att man fortfarande är jävligt dålig när man är klar med utbildningen, även om man känner sig som världens bästa soldat när man precis är klar.

Får ni åka till Kosta för eran "Aldrig ge upp" så har ni en rolig / väldigt tråkig upplevelse att se fram emot.
Vaknade själv upp av att jag flöt runt på mitt liggunderlag inne i tältet för ett par veckor sen när jag var där..

Förresten: Varför verkar det som att marinen har GMU-omgångar igång över tiden? Är det ingen som vill fortsätta jobba där?

Tack!
Vart ligger Kosta någonstans? Aldrig hört om det.
Inte en aning om din andra fråga.
2014-01-25, 11:47
Medlem
KerhoffizHs avatar
Citat:
Något konstigt med detta? Har ett i stridsvästen samt ett i vänster benficka.
Ja, om man enbart har ett i stridsvästen så tycker jag att det är konstigt. Frågor på detta?
2014-01-25, 12:41
Medlem
MacheteRampages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KerhoffizH
Ja, om man enbart har ett i stridsvästen så tycker jag att det är konstigt. Frågor på detta?

Har du inte lärt dig att alltid ha ett förstaförband i vänster benficka oavsett? Lika självklart som att ha fickor stängda.
I övrigt inga frågor.
2014-01-25, 14:51
Medlem
meganegerdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qlulp
Nu är det ca endast 80 timmar kvar till GMU. Är oerhört nervös att göra bort mig genom att te.x. ställt till det med ett uppdrag man får av befälen, elr inte uppfatta uppgiften korrekt etc.. samtidigt är jag fett taggad .

Nog mest nervös över konditionen som jag försökt förbättra dessa två veckorna. Körde en del spinning och treadmill.

Några dagar sen prövade jag springa 2km (8km/h) på löpband, klarade det på 15:14minuter. Och igår bestämde jag mig att testa 9km/h, vilket jag klarade hyfsat på 13:30. Pulsen låg då på ca 176slag/m. Kändes jobbigt i början men det släppte efter ett tag. Kreatin tillsammans med motivation hjälpte.

Om en stund ska jag nog testa springa 2km med 9,5-10km/h på löpband och se om jag klarar det. Enligt beskrivningen ovan, hur pass dålig kondition skulle ni beskriva min är?

Sorry men din kondis är rätt sunkig. FM säger att 2km på 10-11km är en bra grund. Jag själv löpte 2km på 8min men känner ändå att kondis är min svaghet
2014-01-25, 15:13
Medlem
Fyfaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dudezamazed
Någon skön prick här på FB som rycker ut till Ledningsregementet i Enköping nu på måndag den 27:de?

Absolut! Åker från göteborg med 5.45 tåget och är framme 10! Vi ses där
2014-01-25, 15:37
Medlem
Ockletts avatar
Citat:
Har du inte lärt dig att alltid ha ett förstaförband i vänster benficka oavsett? Lika självklart som att ha fickor stängda.
I övrigt inga frågor.
Nej. Höger benficka... http://www.soldf.com/faltbyxa90.html
2014-01-25, 15:44
Medlem
steffen13s avatar
Citat:
I övrigt inga frågor.

Standard är iofs höger benficka.
2014-01-25, 17:27
Medlem
Badassoverheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rapeeee
Tack!
Vart ligger Kosta någonstans? Aldrig hört om det.
Inte en aning om din andra fråga.

Kosta som i Kosta Boda dvs glastillverkaren.
Kosta ligger lite mer än 8 mil norr om Karlskrona, har för mig att det är där F17 och marinbasen i Karlskrona har avslutningar på projekten under deras GMU-omgångar.
Så det är sannolikt även där ni kommer ha eran "Aldrig ge upp".

Är ett hyfsat stort skjutfält som marinen tar hand om, ringvägen runt kommer ni kanske få gå i förberedelse inför aldrig ge upp (en sträcka på 2,2 mil).

Där kan man uppleva årets fyra årstider på en eftermiddag.
2014-01-25, 19:48
Medlem
Har läst en hel del inlägg som diskuterar de növändiga sakerna att ta med sig till sin gmu som t.ex. löparskor, skavsårsplåster osv. men inte speciellt mycket om de civila kläderna som ska med.
Så jag undrar nu då hur mycket av detta det egentligen är nödvändigt att ta med. Har man någon tid över/anledning till att använda civila kläder eller är det bättre att lämna det mesta hemma och slippa släpa med så mycket? Vore snällt om någon av er gmuveteraner eller någon kunnig inom området svarade på detta!

ps. det råkar inte vara någon mer här som ska till kungsängen nu på måndag?
2014-01-25, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hdorf
Har läst en hel del inlägg som diskuterar de növändiga sakerna att ta med sig till sin gmu som t.ex. löparskor, skavsårsplåster osv. men inte speciellt mycket om de civila kläderna som ska med.
Så jag undrar nu då hur mycket av detta det egentligen är nödvändigt att ta med. Har man någon tid över/anledning till att använda civila kläder eller är det bättre att lämna det mesta hemma och slippa släpa med så mycket? Vore snällt om någon av er gmuveteraner eller någon kunnig inom området svarade på detta!

ps. det råkar inte vara någon mer här som ska till kungsängen nu på måndag?

1 civilt ombyte brukar räcka. Enda gången du kan tänkas använda det är när du ska hem på permissionen och om du mot all förmodan skulle sluta tidigt någon kväll och ni ska ut och göra något.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in