2010-11-16, 16:10
Medlem
CarrieBradshaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plusmoms
Du kommer bara bli tillfrågad att läsa sista raden på tavlan.
Först från vänster till höger med ena ögat, sen höger till vänster med andra.

Lär dig sista raden så är det lungt.

Mm, ända tills de ber honom ''läs 4e bokstaven från höger, sen 3e sen 5e.'' Visst kan man raden utantill är det ju bara att tänka nån sekund så vet man, men de kommer inte gå på det.
Lägg ner alla fuskförsök, det ser bara illa ut när man blir påkommen.
2010-11-16, 16:10
Medlem
Disciplines avatar
Citat:
Du kommer bara bli tillfrågad att läsa sista raden på tavlan.
Först från vänster till höger med ena ögat, sen höger till vänster med andra.

Lär dig sista raden så är det lungt.

ah, det var väl så jag tänkte att det skulle gå till.

de har redan dokumenterat att jag har dålig syn, så jag det blir nog knas om jag har perfekt nu.

ett C är väl inte optimalt men kanske inte är hela världen om jag får bra resultat på resten.
om jag lär mig översta raden, får jag godkänd syn då måntro?

tack för svaret.
2010-11-16, 16:13
Medlem
CarrieBradshaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Discipline
ah, det var väl så jag tänkte att det skulle gå till.

de har redan dokumenterat att jag har dålig syn, så jag det blir nog knas om jag har perfekt nu.

ett C är väl inte optimalt men kanske inte är hela världen om jag får bra resultat på resten.
om jag lär mig översta raden, får jag godkänd syn då måntro?

tack för svaret.

Översta raden är ju enormt stor, man behöver ju nästan vara blind för att inte se den, så nej det räcker inte.
2010-11-16, 16:18
Medlem
Det är inte så svårt att memorera bokstäver under en kortare tid, du får ju iaf 1 min på dig innan ni ska köra igång.

Här kan du träna lite på att memorera bokstäver.
http://www.easysurf.cc/memtest.htm
2010-11-16, 16:20
Medlem
Disciplines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieBradshaw
Översta raden är ju enormt stor, man behöver ju nästan vara blind för att inte se den, så nej det räcker inte.

okej, hyffast grym på att memorera saker under kort tid så jag kör väl på så gått det går.

Är det nån som vet om -2.75 (linskorrigering) är tillräckligt för syn C?
edit: kom på att de upgifterna kanske inte säger ett skit.
Senast redigerad av Discipline 2010-11-16 kl. 17:08.
2010-11-16, 16:20
Medlem
CarrieBradshaws avatar
Citat:
Det är inte så svårt att memorera bokstäver under en kortare tid, du får ju iaf 1 min på dig innan ni ska köra igång.

Här kan du träna lite på att memorera bokstäver.
http://www.easysurf.cc/memtest.htm

Det fick inte jag, jag fick sätta mig på en stol och börja rabbla bokstäver direkt.
Jag har perfekt syn så jag behöver inte memorera bokstäver.
2010-11-16, 16:32
Medlem
Citat:
Mina resultat:
Styrka: 8
inskrivning: 6
Cykel:7
Pyskologen: 5

Lite prestationsångest över resultaten. Hade jobbat 9 dagar i sträck och sovit drygt 4 timmar den natten. Kunde fan inte fokusera alls.

En stor miss jag gjorde på inskrivningen var att jag tryckte på knappen "vet ej/inte". Jag trodde att man skulle få gå tillbaka och titta igenom dessa frågor efter alla delprov var klara. Annars hade jag antingen lagt ner mer tid på det eller bara chansat om jag inte vetat.

Mest förbannad är jag över psykologen som gav mig sådant uselt betyg.
Jag märkte direkt när vi prata att hon knappt lyssnade och kunde ställa samma fråga igen när vi precis diskuterat det.
Tråkigt att du blev missnöjd med dina resultat. Är väl klart över medel iallafall. Blev du tillfördelad nån preliminär utbildning/utbildningsplats?
2010-11-16, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stortchi
Tråkigt att du blev missnöjd med dina resultat. Är väl klart över medel iallafall. Blev du tillfördelad nån preliminär utbildning/utbildningsplats?
Nej jag vill söka till amfibie och den drar igång period 3 så det blir vänta för min del. Hur har det gått för dig?
2010-11-16, 16:46
Medlem
Synergys avatar
Citat:
Mina resultat:
Styrka: 8
inskrivning: 6
Cykel:7
Pyskologen: 5

Lite prestationsångest över resultaten. Hade jobbat 9 dagar i sträck och sovit drygt 4 timmar den natten. Kunde fan inte fokusera alls.

En stor miss jag gjorde på inskrivningen var att jag tryckte på knappen "vet ej/inte". Jag trodde att man skulle få gå tillbaka och titta igenom dessa frågor efter alla delprov var klara. Annars hade jag antingen lagt ner mer tid på det eller bara chansat om jag inte vetat.

Mest förbannad är jag över psykologen som gav mig sådant uselt betyg.
Jag märkte direkt när vi prata att hon knappt lyssnade och kunde ställa samma fråga igen när vi precis diskuterat det.

Så vad höll psykologen på med? Försökte hon psyka dig med att verka ointresserad eller nåt? Vilka meriter saknade du som du kände vägde tungt för psykologen såhär i efterhand?

Trist att du blev missnöjd. Det är säkert något PK på gång. För att vara långsökt kanske de har någon slags inkvoteringsbestämmelse där psykologer måste neka killar att bli antagna även om de kan komma in för att fylla PK-kvoten av tjejer inom försvaret. Inget förvånar mig med de politiker som styr landet i misär.
2010-11-16, 16:46
Medlem
Citat:
Nej jag vill söka till amfibie och den drar igång period 3 så det blir vänta för min del. Hur har det gått för dig?
Jag har skrivt tidigare i tråden, fick:
8 styrka
6 cykel
6 inskrivningsprov
7 psykolog
7 befälslämplighet

ga807- gruppchef inom markstrid, trängr, skövde
2010-11-16, 16:54
Medlem
Citat:
Såg nyss på mil.se att det Amf1 utbildar inom strid och logistik under GMU2, dv med start arpril. Sissta sökdatumet för gmu2 är väl först den 28 november?
2010-11-16, 16:58
Medlem
Attalions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stortchi
Såg nyss på mil.se att det Amf1 utbildar inom strid och logistik under GMU2, dv med start arpril. Sissta sökdatumet för gmu2 är väl först den 28 november?

Yes it is.

Drygt 9 dagar kvar till man ska prövas. Vänta, vänta och vänta...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in