Citat:
Ursprungligen postat av nonpoint
Ja sånt där blir man riktigt peppad av! Jag är också antagen till P4 men på dom papprena jag fick hittar jag inte meningen som du skrev...Det kanske har med vilken kompanichef man får.
Nu var det inte exakt ordagrant.
Efter en närmare titt använde han istället ord som "intensiva veckor" "jag kan lova dig hårt arbete och stunder som kommer upplevas som otroligt jobbiga". Antar att det är samma kompanichef om du också sökt P4.
Citat:
Ursprungligen postat av SweO
Vad var det för befattning du fick Mr Hankmeister?

Jag hade gärna kikat på ditt brev så jag vet vad rör sig om, eftersom GMU:n är densamma för alla

Scanna in åt oss *puppy eyes*
Som sagt är jag bara reserv. Var en av 58 sökande på 16 platser som gruppbefäl/markstrid... Lite surt känns det faktiskt. Jag hade nog varit garanterad plats om jag sökt som vanlig soldat, men men.
Tyvärr så har jag just slängt min gamla scanner åt helvete

. Men de saker man ska ha med sig är bland annat: Inkallelseorder, ID-kort, Körkort, Toalettartiklar/mediciner, fyskläder för utefys och en anhörigblankett som skickades med brevet.
Jag antar att ni andra också kommer få liknande brev från era regementen i sinom tid.
Så här är veckorna upplagda för de sökande till P4 (lär väl vara ungefär samma för alla andra):
v. 105- Inryckningsvecka
106-108 - Stridsutbildning med grundläggande soldatkunskaper
109-111 - Fortsatt stridsutbildning
112-113 - Skyddsvakt
114 - Individuell vecka
115-116 - Övning
117 - Avslutningsvecka