Citat:
Ursprungligen postat av hankmeister
Ett tips är att läsa ett av mina tidigare inlägg
Angående jägare...
Ett tips är att kolla upp andra befattningar också. Ni anar inte hur jävla många det är som kommer dit och vill bli jägare (I'm one of them... :P). Denna gång så fick jag dock sätta det åt sidan då psykologen inte höll med mig riktigt, förbannade 6:a... Nåja, som jag har förstått det så kan man väl, när man skall söka anställning efter GMU:n, välja vilket förband man vill ansöka till. Man ska också få vitsord på GMU så visar man framfötterna där så ska nog inte en 6:a hos exempelvis psykologen göra så stor skillnad (särskilt inte när man redan fått sökt in som jägargruppbefäl vid första mönstringen

)
Vad gäller betygen så har jag alltid trott att man ska ha minst 7 på allting för att få söka. Nu säger ju dock några att det räcker med 4:a på provet... Låter väldigt lågt måste jag säga.
Med prov 7, styrka 9, cykel 8, psykolog 6 och allt övrigt tipp topp så får man åtminstone inte söka jägarbefattning omgång 1, inte jag i alla fall.
Som sagt, kolla upp lite andra grejer också så ni inte enbart snöar in på jägarbefattningarna. Risken är då att ni (som vissa andra...) sitter som ett frågetecken hos yrkesvägledaren när han kommer med andra förslag.

Bommade att du skrivit innan, my bad!

Saken är den att jag enbart vill utbilda mig till jägare, och det ska jag lyckas med också.
Bara psykologen som kan sätta käppar i hjulet för mig känns det som, eftersom att dom oftast har en annan uppfattning angående dina värderingar om att bli något särskilt. (vad jag har hört)
Så om ingen jägartjänst erbjuds så avböjer jag vänligt och bestmt och åker hem och sörjer.