Alltså, jag vill kunna mäta min motion, om hur bra den är för att komma in på GMU. Något tips?
Finns det någon beskrivning om alla tester osv? Har hört talas om cykeltestet, men hur är det egentligen? Är det uthållighet, man börjar på låg nivå och stigande? Provade idag på gymmet, 5 minuter, från nivå 1 till 20 (högst möjliga). Stod på mätaren 103 kcal när jag var klar, och kollade min heart rate, som högst var den 188. Vet inte riktigt hur bra dessa mätningar stämmer.
Sedan, har ni tips hur jag kan öka chanserna för att komma in? För nuvarande så promenerar jag cirka 1-3 timmar dagligen, sedan kör jag tung styrketräning (3-split schema) en 5-6 gånger i veckan, cirka 45 minuter och sedan cardio i cirka 30 minuter.
Siktar på att komma in på GMU i Augusti(?) då dom börjar. Har fått hem brev, men inte svarat på frågorna ännu. Osäker hur jag ska svara riktigt, har aldrig fått göra provet, vill jättegärna göra det nu.
Varit aktiv i 4 månader och kört hårt på gymmet.
Osäker riktigt när testerna är? är ju någon gång i februari som man senast måste svara på frågorna, så antar det är någon/några månader efter det.
Verkligen bestämt mig för att satsa på att göra GMU. Är bara rädd nu hur jag ska svara på frågorna då jag aldrig ens verkar kunna få göra testet.
Något tips? någon som kan dela med sig av erat träningsschema?
[edit]
Sedan undrar jag om ni har tips på vart jag ska söka GMU?
Funderar lite om transporten är gratis eller om man betalar den själv? tänkte om man tar på någon plats långt härifrån om det vore mer chans att komma in (om det nu spelar någon roll vart man söker)?
Intresserad av att bli soldat, markstrid eller liknande.
[Edit igen]
Hittade en bra PDF fil angående träning (
http://www.forsvarsmakten.se/upload/dokumentfiler/publikationer/broschyr%20Tr%C3%A4na.pdf )