Detta var både verklighet och en dröm. Det fanns en tjej i mitt liv som vi kan kalla Natten. Jag tyckte mycket om henne men hon försvann spårlöst till London och därefter har vi aldrig setts. Jag har saknat henne något tiotal år.
I drömmen jobbade hon deltid på en bar inne i Umeå. Jag fick hennes nummer men såg att åren hade gått. Hon såg fortfarande bra ut men hon var troligtvis för gammal för att vi skulle kunna skaffa barn.
Hon hade dock en dotter som var 30 år som också blev intressant. Under tiden jag pratade med Natten så passade tydligen min bäste vän Kristian på att ta upp hennes dotter Kim till sitt hotellrum.
När jag ringde på hans dörr för att leta efter henne såg jag honom knulla henne. Jag bad om Kims nummer som jag fotograferad av från hans telefon och sa till honom att radera numret. Därefter blev jag tvungen att slå honom i en blodpöl i besvikelse att han hade sprutat i henne.
Vad säger verkligheten och drömmen? Ska jag välja Natten eller hennes dotter?
Detta var både verklighet och en dröm. Det fanns en tjej i mitt liv som vi kan kalla Natten. Jag tyckte mycket om henne men hon försvann spårlöst till London och därefter har vi aldrig setts. Jag har saknat henne något tiotal år.
I drömmen jobbade hon deltid på en bar inne i Umeå. Jag fick hennes nummer men såg att åren hade gått. Hon såg fortfarande bra ut men hon var troligtvis för gammal för att vi skulle kunna skaffa barn.
Hon hade dock en dotter som var 30 år som också blev intressant. Under tiden jag pratade med Natten så passade tydligen min bäste vän Kristian på att ta upp hennes dotter Kim till sitt hotellrum.
När jag ringde på hans dörr för att leta efter henne såg jag honom knulla henne. Jag bad om Kims nummer som jag fotograferad av från hans telefon och sa till honom att radera numret. Därefter blev jag tvungen att slå honom i en blodpöl i besvikelse att han hade sprutat i henne.
Vad säger verkligheten och drömmen? Ska jag välja Natten eller hennes dotter?
Har drömt ett par gånger nu att jag har sprungit omkring naken i skogen. Först har jag känt mig helt bekväm med det, men sen har jag upptäckt att det är andra människor i skogen som ser mig så då har jag känt "Fan, det här var dumt. Vad håller jag på med?" eller "Oj, shit. Jag glömde ta på mig kalsongerna". Som om det hade varit normalt att springa omkring ute i bara kalsonger.
Vad betyder det här? Misstänker att det har att göra med att jag sover naken, och inte med kalsonger som de flesta gör. Men det har jag gjort i flera år. Och jag har fått de här drömmarna först nu.
Varför säljer Cristiano Ronaldo och min kusin vattenmelon?
Nej alltså det här med drömmar blir jag inte klok på. Jag har försökt förstå och liksom analyserat genom åren t.ex vad namnen på personerna i drömmarna kan betyda osv men ibland it just doesn't make sense. Som för ett tag sen t.ex drömde jag att min kusin stod längs vägen tillsammans med Cristiano Ronaldo och sålde vattenmelon till förbipasserande bilar. Vad fan liksom.
Har haft en jobbig natt. Drömde att jag dog, i ett höghus som rasade och i otrolig brännande smärta längs hela baksidan av kroppen.
I början av drömmen sov jag på balkongen, en klasskamrat från grundskolan (typ 30 år sedan) dök upp och vi snackade, hade kul tills han försökte komma till och jag kastade ut honom. Vid det här laget ligger lägenheten på bottenvåningen.
Min mamma dyker upp och plötsligt ligger den jäkla lägenheten på nionde våningen! Jag skyller detta på min mamma. Någonstans i drömmen upptäcker jag att min bästa vän bor i huset mittemot och jag är över hos henne och säger hej till henne och hennes hundar ( som tyvärr inte finns mer)
Det blir en jäkla storm och allt går snabbt, ett träd kommer farande och landar på och går igenom taket. Vi springer in och huset svajar ordentligt. Får syn på min son som är max några månader gammal i någons famn samtidigt som huset börjar välta och rasa på samma gång. Och jag faller och smärtan är outhärdlig.
Minns att jag tänker och försöker trösta mig med att jag bara behöver stå ut några sekunder till sen kommer jag att dö.
Och allt blir svart.
Vaknar upp som mig själv som barn med mina föräldrar. Min mamma viskar att det här är bara en mellanlandning och att jag ska vidare, jag blir förtvivlad och vill stanna men då blåser hon mig i nacken och det blir svart igen.
Sen är jag plötsligt någon helt annan, ett litet barn, en pojke och jag vet att allt har gått väldigt fel, jag är fel och jag har hamnat fel.
Vaknar därefter upp ( på riktigt) badande i svett, får gå upp och byta ut både tshirt och trosor och även sängen är sjöblöt.
Tror att jag drömde en andra gång att jag dör efter jag somnat om men minns inte riktigt drömmen.
Några tankar om det här?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!