Citat:
Ursprungligen postat av
ekerilar
Jag drömmer ofta att jag plötsligt kommer på att jag äger ytterligare ett hus utöver det jag bor i, men att jag tror att huset är i mycket dåligt skick och att jag därför inte bor där. när jag skall titta till det "bortglömda huset" upptäcker jag att"det inte alls är i dåligt skick och jag blir i drömmen irriterad på mig själv för att jag inte bor där, utan köpte min verkliga bostad helt i onödan.
Ibland kan jag i drömmen, sedan jag kommit på att jag äger ett till hus, börja oroa mig för hur jag ska klara av att amortera av två hus.
En ibland förekommande variant på denna dröm kan vara att jag plötsligt upptäcker nya rum, ofta stilfullt möblerade i mitt hus. Jag blir i drömmen förvånad över att jag trots att jag bott flera år i huset inte tidigare upptäckt de dolda rummen.
Vad kan detta betyda?
Återigen en variant på denna dröm:
När jag kom hem från arbetet idag var jag jättetrött. Efter att ha ätit mat la jag mig en stund i soffan och somnade. Jag drömde att jag gick ner i källaren i mitt hus. Jag slogs av att det var så välstädat där. När jag går ner finns det minst två ytterligare rum utöver de jag har i källaren. Jag blev förvånad över att ha missat detta då jag faktiskt äger huset, och bott där i flera år.
Det ena rummet var en tvättstuga/grovkök. Här står en splitter ny tvättmaskin och jag blir jätteglad. (Jag köpte nyligen en tvättmaskin jag är lite besviken på. Jag trodde jag gjorde ett riktigt fynd, men som sagt, Man får vad man betalar för,)
I det sista rummet står ett märkligt kylskåp. Det var byggt som ett gammalt allmogeskåp med kurbitsmålningar. Återigen blir jag glad. Jag kommer inom en snar framtid att köpa ett nytt kylskåp, så nu slipper jag ju det.
Jag noterar att alla rum i drömmen är mycket välstädade. Mycket mer välstädat än verkligheten.