• 1
  • 2
2010-10-02, 23:32
Medlem
Diseaseds avatar
Helvete. Jag har spenderat ca 1timme av min kväll nu åt att försöka öppna lucky strikes snusdosa. Original portion om det är av betydelse. Jag köpte den i eftermiddags och har fått upp den två gånger utan problem, men den här tredje gången så fungerade inte ett jävla skit! Det är som att något vakum eller något har uppstått i dosan för INGENTING fungerade.

Jag erbjöd min quinna att försöka öppna, jag försökte själv, jag försökte med verktyg, jag försökte med hammare. Ingenting bet på den där dosan. Vad gjorde jag då? Jo jag tog en syl och en tång, stack hål i dosan och bände upp skiten med tången efteråt. Mina fingrar och händer höggs till blodiga stumpar av metallkanterna som stack upp (nåja, nästan iallafall) och de flesta påsarna genomborrades av sylen och har alltså hål i sig.

Jag har iallafall mailat F&L och frågat vad i helvete poängen är med en sån här dosa, kan återkomma med vad de svarar senare.

Bilder på hur den ser ut nu:
http://oi51.tinypic.com/zup6jc.jpg
http://oi56.tinypic.com/971qw8.jpg
http://oi51.tinypic.com/j75doj.jpg

Diskussion: Ska det verkligen vara på det här viset? Vad har ni för erfarenheter av tobaksbolag och klagomål? Har ni varit med om något liknande? Hur känns det rent spontant att se en medmänniska råka ut för det här?
Citera
2010-10-02, 23:35
Medlem
Koskars avatar
Håller med, L-S dosorna är helt värdelösa. Försök få kontakt med dem och se hur dem försvarar sitt misslyckande. De lär ju ha fått fler anmärkningar på det.
Citera
2010-10-02, 23:36
Medlem
Caens avatar
Haha, skrattade så det kom tårar när jag såg bilderna!
Citera
2010-10-02, 23:37
Medlem
Har för mig att om man skruvar samtidigt som man försöker få upp dosan så ska det gå lite bättre.
Citera
2010-10-02, 23:39
Medlem
Caligula Joness avatar
Lider med dig, då jag kan förstå hur fruktansvärt frustrerande en upplevelse som denna måste vara. Har dock själv aldrig varit med om ett liknande trauma. Förhoppningsvis har du lärt dig en läxa och håller dig till säkerhetstestat svenskt snus i fortsättningen.
Citera
2010-10-02, 23:39
Medlem
Divino Codinos avatar
haha, måste blivit ett jävla baksug. Angående klagomål har jag två kompisar som har reklamerat snusdosor. Den ena reklamerade en dosa grov portion för att det var hål i påsarna, tror han fick 5 dosor gratis som plåster på såren. Den andre reklamerade en lösdosa av billigare slag då han fick en del av en tobakskvist under läppen.
Citera
2010-10-02, 23:40
Medlem
Diseaseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yesyesjao
Har för mig att om man skruvar samtidigt som man försöker få upp dosan så ska det gå lite bättre.

Tro mig, jag försökte. Asså jag satt och vred, skakade, drog och bet i den i ca 20min innan jag gick lös på den med verktygslådan. Saken blev ju inte bättre heller av att dosan var av ett ganska stadigt material. Aluminium som i burkar på utsidan med hård och tjock plast under. Sylen gick inte ens igenom förrän efter ett par försök
Citera
2010-10-02, 23:41
Medlem
Tigris.of.gauls avatar
Varför kan du inte bara snusa general. Som alla andra män?
Citera
2010-10-02, 23:46
Medlem
Diseaseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divino Codino
Den ena reklamerade en dosa grov portion för att det var hål i påsarna, tror han fick 5 dosor gratis som plåster på såren.

Ja nu är det ju fullt med hål i påsarna som uppkom efter min behandling av dosan visserligen men det är inte mitt fel!

Som du kan se på den mer närgångna bilden så är det fullt med repor i botten på dosan, sylen gick först igenom påsarna och sen i botten så du kan ju föreställa dig vilken misär som rådde bland påsarna
Citera
2010-10-02, 23:49
Medlem
Koskars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diseased
Ja nu är det ju fullt med hål i påsarna som uppkom efter min behandling av dosan visserligen men det är inte mitt fel!

Som du kan se på den mer närgångna bilden så är det fullt med repor i botten på dosan, sylen gick först igenom påsarna och sen i botten så du kan ju föreställa dig vilken misär som rådde bland påsarna

Hahaha! Hur mår du efter ett trauma som detta? Gick någon av påsarna att rädda?
Citera
2010-10-02, 23:51
Medlem
Diseaseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koskar
Hahaha! Hur mår du efter ett trauma som detta? Gick någon av påsarna att rädda?

Jag är omskakad, rädd och arg. Men framförallt besviken på hur detta kan inträffa år 2010 i Sverige, jag trodde vi hade kommit längre.

Alla påsar är turligt nog inte trasiga, och några av de trasiga var bara lite trasiga och brukbara. Jag har i protest mot dosan valt att spara alla och har banne mig tänkt snusa upp alla också medan jag tänker på hur F&L har svikit mig.
Citera
2010-10-02, 23:52
Medlem
starkopramens avatar
Fy fan vilken panik. Kontakta dom och kräv ersättning. Snusar Grov lös själv så att jag inte riskerar ditt bekymmer. En pappersdosa med plastlock tuggar man sig lätt in i och jag slipper att riskera mördade påsar.

Konservöppnare kanske borde följa med dosan vid försäljning för nödsituationer. Ni andra som snusar samma sort, har ni haft liknande problem?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in