Citat:
Någon som vet ifall seborré svampen gör så att man utvecklar finnar/acné? Jag har haft seborré i ungefär 3-5 år i hårbotten, men nu på senare tid så har det spridit sig ner till nacken/axlarna och ryggen. På ryggen och nacken så har jag fått en del finnar. Fungoral gör så att finnarna på ryggen försvinner till 85%, men finnarna i nacken återstår. De gör jävligt ont, vissa är riktigt stora och sådär "inbakade" i huden så de går ej att klämma. Har långt hår och har nyligen börjat göra "man-bun" så att håret inte ska fetta av sig i nacken. Hjälpte med ca 10%. Vet fan inte vad jag ska ta mig till. Vet om att svampen ökar produktionen av olja/fett i talgkörtlarna, tänkte att det är där finnarna uppstår..?För er som inte testat salvan cortimyk än så gör det. Har alltid varit rödflammig kring näsan och hårfästet/pannan, men efter två smörjningar så försvinner det ett par dagar. Har kört med hydrokortison förut utan resultat. Cortimyken är en salva emot fotsvamp men dödar även svampen som seborre utvecklar, jag har dock inte hittat något bra schampo än men bäst hittills har varit acos dubbelverkande emot mjäll.
Citat:
Något tips på hur man kan slippa att lukta som en vinägrig pung efter användning av äppelcidervinäger?
(FB) Äppelcidervinäger mot eksem och seborre
Testat detta i ett par dagar och funkar galant hittills. Helt sjukt. Men har blivit något torr i huden direkt efter användning men det blir jag alltd efter kontakt med vatten.
Om det gäller krämer har protopic funkat bäst för mig hittills, receptbelagt.
Testat detta i ett par dagar och funkar galant hittills. Helt sjukt. Men har blivit något torr i huden direkt efter användning men det blir jag alltd efter kontakt med vatten.
Om det gäller krämer har protopic funkat bäst för mig hittills, receptbelagt.