2022-11-01, 22:34
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benefit
Har haft mjäll hela mitt vuxna liv men började dricka 1 liter kefir (arlas vanliga) varje dag för ett par veckor sedan i syfte att bulka lite och nu är mjällen borta. Behöver inget mjällschampo längre.

Vet inte om probiotiska bakterier kan ha den effekten eller om det är något annat jag gjort annorlunda men jag lämnar er med den informationen iallafall, det kan vara värt att prova.

Ja jag tror att maghälsa är roten till det onda här.

Varje gång jag levt med mycket vin och öl (oftast efter semestern) får jag anfall av vad som verkar vara seborre, flagnande hud i hårbotten och runt näsan/mustaschen. Samma sak när jag varit magsjuk, så verkar vara känslig för den där skiten
Citera
2022-11-05, 02:07
Medlem
Lyzzas avatar
Prova med Ricinolja. Det är väldigt bra för hår och hårbotten. Klibbar inte som vanlig olja.

Mitt hår var supertorrt och då läste jag om ricinoljan. Första gången tog jag för mycket och håret blev stelt och konstigt.
Nu skaffade jag en mjuk borste och duttade på ricinolja på stråna i en sträng och borstade igenom i fuktigt hår. När håret torkat var det mjukt och fylligt.

Har inte provat att gnida in det i hårbotten men det rekommenderas av flera.

"Lider du av torr och irriterad hårbotten är ricinoljan perfekt eftersom att den balanserar hårbottens pH-värde och blir en utmärkt ersättare för hårets naturliga olja, som kan påverkas av till exempel vädret eller användning av uttorkande schampon" citat från nätet.

Går att köpa på apoteket. Billigt. Ca 50 kr.

Bara att googla hår + ricinolja så kan du läsa om det.
Citera
2022-11-07, 00:37
Medlem
PingPongZongs avatar
Kör med linfröolja både invärtes och utvärtes. En matsked in i munnen och en matsked som man kletar in över skallen, ansiktet och skägget. Helt jävla perfekt. Fyfan vilken hud och hår man får. Som en bäbis. Ser så jävla sund ut. Ser 20-25år yngre ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in