Resultat: .
.
0%
0 röster
..
0%
0 röster
2011-04-04, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GummoGunnmo
För att det hördes vad de sa och för att det enl A gick att höra att de befann sig närmare än BO. En mobil som ligger på marken en bit från den som talar plockar inte upp ett lugnt samtal, i alla fall inte så att det hörs högre än någon som skriker.

Min poäng var att de 20 sekunderna var ganska uppseendeväckande: En kvinna får sin mobil avryckt och ivägkastad, och sedan blir hon fysiskt insläpad i ett buskage, tydligt mot sin vilja, troligen t o m slagen (osäkert om misshandeln började på det här stadiet). Blir du och din kompis vittnen till det så står ni inte och samtalar lugnt.

En annan märklighet: På 20 sekunder går man max 20-25 meter i promenadtempo. GM måste ha sett vittnena komma, ändå väljer han att påbörja attacken just då, och att slänga mobilen i deras riktning. Nej, det håller inte.

Jag påstår att det är möjligt att EY höll på att slita o dra i Elin och hon börjar då ringa A. EY slår telefonen ur hennes händer och drar i väg henne. Det tar 10-20 sek för en telefon att överhuvudtaget koppla upp samtalet, sen kanske 20 sek för fyra signaler att gå fram sen ytterligare ca 15 sek för telefonsvararen att kopplas in o prata klart. Allt som allt kan det gått bortåt en minut vilket ger det gott om tid för 2 personer att passera mobilen. Sedan kan det vara så att strömmen tog slut.

Det är inte säkert att EY såg dessa två förrän de passerade.
Citera
2011-04-04, 17:49
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltisanti
Ja och varför har man inte gjort det? Förmodligen är det nog för sent nu men jag menar polisen borde ju ha gjort det hursomhelst bara för att veta vad som hörs där. Det kanske inte alls är två personer som pratar? Det kanske är misstänkte GM och BO eller bara misstänkte GM eller vem vet? Ska inte polisen samla in ALL relevant bevis i en brottsundersökning oavsett om det stödjer deras hypotes eller ej?

Även om jag inte tror på två arabiska röster så är det självklart att polisen borde försökt återskapa meddelandet. Det kanske de har gjort också, men under den dag som hann gå innan försvinnadet anmäldes kanske filen skrevs över. Det borde såklart ligga ett negativt besked från Tele 2 i fuppen.
Citera
2011-04-04, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Inte ta taxi ensam heller kvällar och nätter.

Detta kan jag skriva under.

Lite OffT, men:

Min tjej råkade ut för ett jävla svin när hon skulle hem från krogen för ca. 6 år sen.
Hon ringde vid 3-4 tiden, tog ett tag (1-2 sek) innan hon svarade, men när hon väl sa nåt, sa hon satt i en taxi på väg hem, men ville att jag skulle möta henne.
Tänkte inte mer på det, men hon hade hamnat i en olustig situation, fick jag höra senare den natten. En situation där taxichaffisen börjar kommentera hennes bröst, samt ringer upp någon kompis och snackar arabiska el dyl. (VARNINGSKLOCKOR!!! Även hos henne, tack och lov!)

Samtidigt som han försökt få henne "att följa med ...festa". Hon sa nej, ringde upp mig, sa "min kille ringer", jag svarade,väntade på svar...sen var det inget mer...

TAXI:n som hon åkte i var TAXI 020. Ett av de större i Stockholm.

Jag själv har vaknat av att en blatte har satt sig bredvid mig och, muddrar mig när jag nickat till. Jag var full såklart. Slappnade av, slutade snacka, ett par hållplatser ifrån, då mina polare klev av. Somnade. Va fan händer? Blev muddrad. Blir väckt av en blatte som har sina händer i två av mina fickor. Jeansen, och jackan. Hans kompis sitter ett par säten bakom. Jag undrar ju vad fan han håller på med, vi börjar slåss, bussen stannar, och jag hoppar av, börjar inte 2 mot 1 när jag har livet och plånboken i behåll... Bussen åker vidare med GM, polisanmäls, utredningen lades ner...

Kulturberikare i båda fallen. Då har jag bott i de sk. "värre" förorterna till Stockholm.

OnT:
Vidrigt mord. Hoppas GM blir dömd. Mycket talar för att EY ufört detta bestialiska mord, då han ändrat, kommer att ändra sin historia efter vittnesmål, gång efter gång. En manipulativ "sak"....

Kan tänka mig att han har gått runt i cirklar och tänkt på vad han ska göra under de 20-50 min, då EK redan var död. Likhundarna markerade platsen där hon varit död i minst 20 min, sex meter från var man hittade EK till slut.... Han har väl haft nån psykos till slut, säkert när EK sagt ifrån på skarpen (knuffat/slagit GM, med all rätta..)....

EK´s sista minuter i livet önskar jag inte någon... förutom GM....

OBS! JAG HAR SETT BILDERNA! Vidrigt! Kolla INTE om ni vill ha någon sömn på ett tag...
Citera
2011-04-04, 18:07
Medlem
GummoGunnmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Jag påstår att det är möjligt att EY höll på att slita o dra i EK och hon börjar då ringa A. EY slår telefonen ur hennes händer och drar i väg henne. Det tar 10-20 s för en telefon att överhuvudtaget koppla upp samtalet, sen kanske 20 s för fyra signaler att gå fram sen ytterligare ca 15 s för svararen att kopplas in o prata klart. Allt som allt kan det gått bortåt en minut vilket ger det gott om tid för 2 pers att passera mobilen.

Det är inte säkert att EY såg dessa två förrän de passerade.
Men de passerade ju inte, de måste ha stått stilla i förh till mobilen, annars skulle A bara hört några enstaka ord och inte ett helt samtal. Möjligen om de rörde sig pensionärssakta men då skulle EY sett dem komma på långt håll även med en minut till godo. På 1 minut går man ca 80 m i normaltempo och det räcker bra för att se händelseförloppet med kvinnan som dras in i buskarna och som fortfarande hörs skrika när de passerar.

Väljer man att inte bli inblandad så står man inte stilla och pratar heller, då håller man käft och skyndar på sina steg.
Citera
2011-04-04, 18:12
Bannlyst
Citat:
Men de passerade ju inte, de måste ha stått stilla i förh till mobilen, annars skulle A bara hört några enstaka ord och inte ett helt samtal. Möjligen om de rörde sig pensionärssakta men då skulle EY sett dem komma på långt håll även med en minut till godo. På 1 minut går man ca 80 m i normaltempo och det räcker bra för att se händelseförloppet med kvinnan som dras in i buskarna och som fortfarande hörs skrika när de passerar.

Väljer man att inte bli inblandad så står man inte stilla och pratar heller, då håller man käft och skyndar på sina steg.
Men herregud, förstår du inte vad jag skriver?

Jag menar att NÄR dessa herrar kommer fram till mobilen så kopplas telefonsvararen in ungefär när de passerar och pratar. Kanske de ser mobilen och tar den, kanske de passerar utan att ta den. Whatever. Poängen är att EY antastar Elin, hon ringer upp A, EY slår den ur händerna eller hon tappar den när han sliter in henne. På de 40-60 sekunderna det tar för samtalet att kopplas upp, 4 signaler gå fram och telesvaret att babbla klart så kommer dessa två herrar fram till mobilen. Om de nu överhuvudtaget existerar.
Citera
2011-04-04, 18:22
Medlem
Moltisantis avatar
Alltså bara för att förtydliga återigen:

Att man är intresserad av röstmeddelandet betyder INTE att man tror att inte EY utfört mordet eller att det ska finnas två gärningsmän. För min egen del är jag övertygad om att EY är skyldig, men jag är väldigt nyfiken vad som hörs i meddelandet och jag anser att det som finns där även kan användas som bevis mot EY. En ljudupptagning av själva överfallet, kanske även mordet, hur kan det inte vara relevant liksom?

Jag tror att det antingen är EY och EK som hörs tala, eller EY ensam eller två vittnen som inte vågat träda fram av olika anledningar. Dessutom själva överfallet.
Senast redigerad av Moltisanti 2011-04-04 kl. 18:24.
Citera
2011-04-04, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det är inte direkt någon superkvalité på filmen. Dessutom är diverse stolpar och ryggstöd i vägen för att klockrent se deras ansikten. EY vänder sig också mot Elin när han pratar med henne så han är mest i profil..
Tror det är väldigt svårt om inte omöjligt för någon att läsa på läpparna där, men tanken var god. Vet ej hur det skulle ses rent bevismässigt heller.

Ey var jo livredd for at polisen hadde ljud på filmen. Jeg tror han har sagt til Elin på vagnen: Først skal jag knulla deg, sen ska jag døda dej.
Citera
2011-04-04, 18:41
Medlem
GummoGunnmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Jag menar att NÄR dessa herrar kommer fram till mobilen så kopplas telefonsvararen in ungefär när de passerar och pratar. Kanske de ser mobilen och tar den, kanske de passerar utan att ta den. Whatever. Poängen är att EY antastar EK, hon ringer upp A, EY slår den ur händerna eller hon tappar den när han sliter in henne. På de 40-60 s det tar för samtalet att kopplas upp, 4 signaler gå fram och telesvaret att babbla klart så kommer dessa 2 herrar fram till mobilen. Om de nu överhuvudtaget existerar.
Mnjä, antingen går de bara förbi mobilen på marken och då skulle bara ett par ord av samtalet hörts på inspelningen. Eller så plockar de upp den och håller ett samtal i alldaglig ton medan en kvinna skriker som de måste ha sett blev indragen i ett buskage (det är >100 m sikt åt alla håll på gångvägarna) och sedan lägger de tillbaka den på marken (med sina fingeravtryck på!)

Och man står inte och småpratar i ett sånt läge, antingen skyndar man sig bort under tystnad eller så gör man något, speciellt om man är 2 fullvuxna män. Åtminstone ringer 112.
Citera
2011-04-04, 18:44
Medlem
GummoGunnmos avatar
Av skälen ovan så tror jag inte på vittneshypotesen, det blir för många Ockhamska orimligheter i soppan helt enkelt.

OT: Nån som vet varför jag inte tillåts göra längre inlägg än ca 1000 tkn? Har alltid varit så.
Citera
2011-04-04, 18:45
Medlem
Blir så förbryllad varför EK hoppade av på hållplatsen temperaturgatan när hon inte kände någon som bor i det området? kanske finns enkel förklaring som att hon behövde lite luft och kanske mådde illa och skulle spy för hon hade jävligt bråttom ut från vagnen.

http://gt.expressen.se/nyheter/1.215...en-hallplatsen
Citera
2011-04-04, 18:47
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Mnjä, antingen går de bara förbi mobilen på marken och då skulle bara ett par ord av samtalet hörts på inspelningen. Eller så plockar de upp den och håller ett samtal i alldaglig ton medan en kvinna skriker som de måste ha sett blev indragen i ett buskage (det är >100 m sikt åt alla håll på gångvägarna) och sedan lägger de tillbaka den på marken (med sina fingeravtryck på!)

Och man står inte och småpratar i ett sånt läge, antingen skyndar man sig bort under tystnad eller så gör man något, speciellt om man är 2 fullvuxna män. Åtminstone ringer 112.
Du och jag skulle göra det ja.
Men kanske inte om man tex är illegal invandrare eller är kriminellt belastad.
Då är man kanske inte lika sugen.
Det är väl ett riktigt skitområde om jag fattat rätt.
Citera
2011-04-04, 18:48
Bannlyst
Citat:

tja jag kan inte komma ihåg att det står nåt om hur länge han lyssnade på samtalet. och mobilen lämnade de ju inte kvar för den har inte hittats....

Sen är det ju inte säkert att de såg något heller för det kan ha gått väldigt fort att slita in henne i buskaget,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in