Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: .
.
0%
0 röster
..
0%
0 röster
2011-04-04, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gnolg
Blir så förbryllad varför EK hoppade av på hållplatsen temperaturgatan när hon inte kände någon som bor i det området? kanske finns enkel förklaring som att hon behövde lite luft och kanske mådde illa och skulle spy för hon hade jävligt bråttom ut från vagnen.

http://gt.expressen.se/nyheter/1.215...en-hallplatsen

Kan så vara. Men det kan också bero på att hon missuppfattade vad föraren sa eller att hon helt enkelt var för berusad för att fatta ett vettigt beslut. Hon har tidigare varit så berusad när hon varit ute att hon gått vilse och är man riktigt rund under fötterna kan man givetvis kliva av vid fel hållplats.
Citera
2011-04-04, 18:55
Medlem
GummoGunnmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Du och jag skulle göra det ja.
Men kanske inte om man tex är illegal invandrare eller är kriminellt belastad.
Då är man kanske inte lika sugen.
Det är väl ett riktigt skitområde om jag fattat rätt.
Ett samtal till 112 kan väl inte bli anonymare än när man står med en annan persons mobil i handen.
Citera
2011-04-04, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
Det smärtar mig något fruktansvärt men jag tror han kommer bli friad.

Jag har en liten teori om de två männen men först en fråga, har Elins mobil blivit hittad eller är den försvunnen?

Har du läst FUP? Med så mkt teknisk bevisning är det väl svårt att tro på friande dom?
Citera
2011-04-04, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Ja hon hade pojkvän, nej han var inte blatte.

Mysko. Eller så levde de i öppet förhållande.

För den där kurden eller vad han är, är ingen pojkvän. De hade knullar 2-3 gånger, senast en vecka före mordet, före det var hon och sexade med hans kompis några gånger. Och på spårvagnen gav hon på mordkvällen sitt nummer , till en invandrarkille som flirtade med henne och sa att de bor nära varandra....så gör man väl inte om man har fast förhållande?
Citera
2011-04-04, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis

För den där kurden eller vad han är, är ingen pojkvän. De hade knullar 2-3 gånger, senast en vecka före mordet, före det var hon och sexade med hans kompis några gånger. Och på spårvagnen gav hon på mordkvällen sitt nummer , till en invandrarkille som flirtade med henne och sa att de bor nära varandra....så gör man väl inte om man har fast förhållande?
Vad vill du ha sagt med detta?
Citera
2011-04-04, 19:03
Medlem
Citat:
Vad vill du ha sagt med detta?

Jag blir bara fundersam över varför det finns intresse hos vissa att framställa det som att hon hade ett fast förhållande, aldrig skulle flirta med invandrare etc, när det motsatta står i FUP:en?
Citera
2011-04-04, 19:05
Bannlyst
Citat:
Jag blir bara fundersam över varför det finns intresse hos vissa att framställa det som att hon hade ett fast förhållande, aldrig skulle flirta med invandrare etc, när det motsatta står i FUP:en?
Så vitt jag vet så är det ingen som sagt att hon inte gillade invandrarkillar, men på vilket sätt påverkar det det aktuella fallet?
Citera
2011-04-04, 19:06
Medlem
GummoGunnmos avatar
Citat:
tja jag kan inte komma ihåg att det står nåt om hur länge han lyssnade på samtalet. och mobilen lämnade de ju inte kvar för den har inte hittats....
Står på sid 419: "Enligt uttagen telefonlista så kan man se att när Sjögren lyssnar av de två samtalen, så varar det samtalet enbart 41 sekunder. " Det första klickar han bort "direkt", säg efter 5 sek. Han säger också att rösterna hördes "intill" luren.

Citat:
Sen är det ju inte säkert att de såg något heller för det kan ha gått väldigt fort att slita in henne i buskaget,
Som sagt, det är fri sikt åt alla håll >100 m. Möjligen att rampen upp från hållplatsen kan skymma om de kom den vägen men det är osannolikt eftersom ingen mer gick av där. T o m med 1 minut från uppringning till inspelning så är det omöjligt att inte se en kvinna som slits in i ett buskage. Terrängen sluttar uppåt också så han måste ha fått jobba i uppförsbacke.
Citera
2011-04-04, 19:08
Medlem
Citat:
Så vitt jag vet så är det ingen som sagt att hon inte gillade invandrarkillar, men på vilket sätt påverkar det det aktuella fallet?

Det påverkar sann9olikt inte fallet alls, även om man nu inte vet vad som sades dem emellan.

Min poäng har framgått tidigare. Ingen tjej bör bete sig som Elin gjorde, det är mycket riskabelt. Sedan blir jag ännu mer förbryllad när jag läser att hon hade pojkvän, då känns det verkligen destruktivt att sexa runt med andra, lämna ut sitt telefonnummer och rumla runt ensam och berusad mitt i natten.
Citera
2011-04-04, 19:09
Medlem
krackelerars avatar
Citat:

Du är totalt blåst- dina inlägg bevisar det gång på gång.
VET du att hon delade ut sitt riktiga tel nr?
Om du vet det, HUR vet du det?
Man kan säga ett nummer vilket som helst för att en jobbig person ska ge sig.
Precis som hon ville bli av med babben.

Oj vad du är intresserad av EK:s pojkvänner och sexliv.

Jag tror att du är en jävligt ful och bitter tjej helt enkelt som gottar sig.
Citera
2011-04-04, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GummoGunnmo
Står på sid 419: "Enligt uttagen telefonlista så kan man se att när Sjögren lyssnar av de två samtalen, så varar det samtalet enbart 41 sekunder. " Det första klickar han bort "direkt", säg efter 5 sek. Han säger också att rösterna hördes "intill" luren.

Som sagt, det är fri sikt åt alla håll >100 m. Möjligen att rampen upp från hållplatsen kan skymma om de kom den vägen men det är osannolikt eftersom ingen mer gick av där. T o m med 1 minut från uppringning till inspelning så är det omöjligt att inte se en kvinna som slits in i ett buskage. Terrängen sluttar uppåt också så han måste ha fått jobba i uppförsbacke.
Jag vet inte hur du är funtad, men jag har inte den uppmärksamheten att jag ser vad folk som går på en väg håller på med 100 meter framför mej. Om jag inte specifikt studerar dom då, dessutom var det väl ganska halvskumt mitt i natten/tidig morron sent i september.

Och ok, det kan mkt väl vara så att de plockade upp mobilen och samtalade med varann och tog med sej den. Att alla människor skulle ringa 112 om de hör en tjej skrika, speciellt om det är skumma blattar, tror jag absolut inte.
Senast redigerad av W.O.A.D 2011-04-04 kl. 19:12.
Citera
2011-04-04, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GummoGunnmo

slets hon in i buskaget då? Kräkas eller kissa kanske också kan vara ett alternativ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in