Resultat: .
.
0%
0 röster
..
0%
0 röster
2010-10-06, 22:56
Medlem
cheringens avatar
Det framkom inte mycket nytt, man efterlyste att vittne som ringt efter förra avsnittet, samt ett manligt vittne från spårvagnen.

Edit: puck tvåa
Citera
2010-10-06, 22:58
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumnorix
Jag hoppas verkligen att svenska tjejer tar lärdom av detta. Tyvärr så lär vi väl ändå få läsa om liknande fall framöver.

JAG hoppas verkligen svenska POLITIKER, MEDIA och både tjejer och killar tar lärdom av detta.

Det är inte meningen att "tjejer ska ta lärdom", för att vi har politiker och media som inte tar ansvar för något som helst numera.
Citera
2010-10-06, 23:03
Medlem
Trudoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somersville
Inga fler förhör. De tog inte upp något nytt utan uppmanade bara två vittnen som ringt in tidigare att ringa in igen. Deras uppgifter kan vara viktiga. Tydligen verkar vittnena rädda att berätta vad de hört eller sett.

Eller så är det okynnes samtal. När man läser här på FB hur vissa försöker med de mest befängda teorierna bara för att synas verkar det som. Så undrar jag om det i te kan vara samma sorts personer som ringer in bara för att komma fram och sedan inget mer. Dålig teori men en teori.

I ett fall som detta så tror jag ingen är rädd för att säga vad de sett. Alla tycker det är så rysligt att de vill ha ett avslut och att sanningen kommer fram. Om det nu finns personer som är rädda så undrar man vad de är rädda för. EYT sitter ju inspärrad och att hjälpa till att sätta fast honom skulle ju kännas bra , tycker jag.
Citera
2010-10-06, 23:04
Medlem
ChristineMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koggen
Det första personnumret han hade är ett så kallat samordningsnummer och som fungerar som ett personnummer i alla sammanhang, men visar att personen ifråga inte har permanent uppehållstillstånd. Får man senare PUT, eller registrerar sig som boende i egenskap av EU-medborgare får man ett personnummer. Formatet på samordningsnummer är enligt samma princip för personnummer, dvs födelsedata enligt ååmmdd fast +60 på dagarna. Därav att det var 87 12 79(=19+60). Fyra sista ändras därmed också automagiskt när man får personnummer eftersom det räknas ut baserat på de första siffrorna.

Du verkar ha bra koll på detta, så jag måste fråga. Du säger att han fått personnumret när han fick sitt PUT. Får man inte det redan när man får tidbegränsat uppehållstillstånd? Alltså innan det blir permanent?
Citera
2010-10-06, 23:04
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
JAG hoppas verkligen svenska POLITIKER, MEDIA och både tjejer och killar tar lärdom av detta.

Det är inte meningen att "tjejer ska ta lärdom", för att vi har politiker och media som inte tar ansvar för något som helst numera.

Instämmer!! Hade samhället /polisen / satt upp bevakning på dessa stationer form av vakter / kameror så hade kanske "Elins liv räddats, men icke sa nicke! Ett liv ska gå till spillo för jävla politkerna ska lyfta arslet göra någonting åt problemet..
Citera
2010-10-06, 23:07
Medlem
Börjar bli dags att sammanfatta vad man faktiskt vet. Jag har tappat lite fokus med alla nya inlägg hela tiden.

Lördag natt:
Elin åker hem med spårvagn efter en utekväll på Valand. Vid Hjalmar Brantingplatsen kliver hennes kompis av. Innan har de varit i samspråk med EY som tydligen varken varit hotfull eller otrevlig men o vilket fall som helst lämnat dem.
När väninnan gått av kommer EY åter fram till Elin och verkar påträngande och jobbig (har vi sett på övervakningskamerorna).
Av någon anledning vi inte vet går inte Elin av två hållplatser senare där hon borde klivit av utan åker vidare. (Spekulationer i om hon somnat eller om hon genom hot tvingats fortsätta)
Elin åker sedan vidare med spårvagnen hela vägen till ändhållplatsen. Troligtvis tillsammans med EY.
När spårvagnen vänder tillbaka lämnar EY och Elin spårvagnen tillsammans vid hållplats Temperaturgatan.
Strax därefter ringer Elins mobil upp en vän till henne (troligtvis den första på hennes telefonboks kontaktlista) vid tre tillfällen och lämnar meddelande på personens telefonsvarare. I meddelandet hör man Elins röst där hon antingen gråter eller ropar på hjälp eller både och. I Bakgrunden förekommer dessutom minst ytterligare två mansröster.

Söndag
Elin rapporteras saknad. Facebookgrupp startas. Uppgifter om inspelade mobilsamtal förekommer och eftersökningar görs på olika ställen. Bland annat Temperaturgatans hållplats och i närområdet utan att Elin påträffas.
Någon som vet om man redan på söndagen fann Elins utspridda ägodelar?

Måndag
Elins kropp påträffas i ett skogsparti vid Temperaturgatans hållplats. Kroppen har troligen utsats för våld och eventuellt försökt grävas ned.

Tisdag EY grips och kommer under veckan att på sannolika själ häktas för mordet på Elin.

Stämmer detta? Vad skall tilläggas som inte bara är rykten tagna ur luften? Tacksam för vettiga svar.
Citera
2010-10-06, 23:08
Medlem
ChristineMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marreparre
Du menar att GT säger att de inte vitpixlar?
Du som har tidningen i din hand, vad tror du?

Men samma bild kan ju se olika ut i olika media. Särskilt på mörkhyade syns dessa skillnader mer.. inget konstigt.
Citera
2010-10-06, 23:13
Medlem
Jag_Mejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don Xavier
Av någon anledning vi inte vet går inte Elin av två hållplatser senare där hon borde klivit av utan åker vidare.
Vet inte hur petig du är, men Gropegårdsgatan ligger väl fyra hållplatser från Hjalmar Branting?

Citat:
Ursprungligen postat av Don Xavier
Kroppen har troligen utsats för våld och eventuellt försökt grävas ned.
Mig veterligen ska man försökt begrava Elin, vilket nödvändigtvis inte är detsamma som att gräva ned henne.

Endast detaljer dock...
Citera
2010-10-06, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jag_Mej
Vet inte hur petig du är, men Gropegårdsgatan ligger väl fyra hållplatser från Hjalmar Branting?

Mig veterligen ska man försökt begrava Elin, vilket nödvändigtvis inte är detsamma som att gräva ned henne.

Endast detaljer dock...

Inte superpetig. Ville bara kolla om jag missat något väsentligt nytt. Då verkar det med andra ord inte hänt så mycket mer som vi med säkerhet vet?
Citera
2010-10-06, 23:17
Medlem
ChristineMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerlily
Nej det fanns fler där. Det stod bland annat i GT som jag fotade ifrån tidigare idag. Artikeln finns också på nätet.

Det stod väl inget om fler personer vid hållplatsen den natten? Ett vittne har däremot sagt att det INTE fanns någon där. Detta tror jag är spårvagnsföraren. Sedan kan det ju fortfarande vara så att han inte sett uppe vid trappan, och EK gjort det. Men polisen säger ju nu att jobbar efter teorin att det bara var en GM. Då har ju knappast någon annan varit där och sett/hört något på så nära håll..

De som vittnat har ju varit hemma i sina hem. Och på spårvagnen.
Citera
2010-10-06, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Showme1
Ja fruktansvärt tragiskt, men berätta gärna vad jag ska lära mig som inte Elin visste?

Att det är högre risk att beblanda sig med invandrare än med svenskar. Att tendensen är att svenska tjejer blir utsatta för bestiala våldtäkter och våldtäktsförsök av just invandrare. Men det kanske du visste. På grund av massmedia så är det dock inte alls säkert att "alla" är medvetna om det. Massmedia skriver ju oftast inte ens vettiga signalement på misstänkta invandrare.

Angående teorin som bubblar upp lite då och då att Elin Krantz blev uppraggad av etiopiern Ephrem Yohannes, så har jag en känsla av att det från deras sida mer eller mindre är önsketänkande. En del personer verkar vilja att det var så det gick till. En del personer vill nog gärna ha det så att blonda Elin "ville ha" en grisig etiopisk "wannabe gangsta". Jag har ju en känsla av att jag vet vad för slags personer det är som hyser sådana önskningar.
Citera
2010-10-06, 23:29
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristineM
Det stod väl inget om fler personer vid hållplatsen den natten? Ett vittne har däremot sagt att det INTE fanns någon där. Detta tror jag är spårvagnsföraren. Sedan kan det ju fortfarande vara så att han inte sett uppe vid trappan, och EK gjort det. Men polisen säger ju nu att jobbar efter teorin att det bara var en GM. Då har ju knappast någon annan varit där och sett/hört något på så nära håll..De som vittnat har ju varit hemma i sina hem. Och på spårvagnen.
"Liksom en ung kvinna som påstår sig ha sett den misstänkte mördaren på spårvagnshållplatsen vid 5-tiden på mordmorgonen.
- Han stod med två andra män längst bort på hållplatsen.
De stod där i en ring eller något. Jag var ganska trött så jag tänkte inte så mycket på vad de gjorde, säger kvinnan till GT.
- Men han hade sin sportjacka och hiphop-kläder på sig. Jag kände igen honom för att han har jagat mig två gånger tidigare på samma plats."
Källa: http://gt.expressen.se/nyheter/1.216...han-jagade-mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in