Resultat: .
.
0%
0 röster
..
0%
0 röster
2011-03-25, 00:28
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DOKTORBLOFELD
Det finns ju en rad dråp och mord varje år som sker utan vittnen men som löses via DNA och mobilspårning så varför skulle detta fallet vara annorlunda? Varför är det så många som börjar bli oroliga att han ska frias? Jag inräknad! Om det var så enkelt att man bara hävdar at jag var på plats men stack därifrån eftersom personen var död och jag vill inte bli inblandad så skulle inte många mördare bli fällda!

Du glömmer det här med hennes mobil och två män som pratar med varandra. Det finns helt enkelt ett vittne som mer eller mindre stöder den misstänktes historia. Hade det inte varit för detta så hade den misstänkte varit i ett helt hopplöst läge.
Citera
2011-03-25, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Du glömmer det här med hennes mobil och två män som pratar med varandra. Det finns helt enkelt ett vittne som mer eller mindre stöder den misstänktes historia. Hade det inte varit för detta så hade den misstänkte varit i ett helt hopplöst läge.

EY:s historia presenteras efter det att han fått reda på mobilsamtalet. Han ändrar då sin helt avvikande första version som han lämnat i förhör. Därför blir EY:s reviderade version tämligen värdelös.
Citera
2011-03-25, 01:13
Medlem
blondie-590s avatar
Daniel Svensson boendes på Norra Fjädermolnsgatan uppger att han 05:10 hörde förtvivlade kvinnoskrik varandes i ungefär 3 min.Det enda som kunde urskiljas var "Kan du inte låta mig gå?"
Hade det varit två så borde Elin sagt "Kan NI inte låta mig gå."
FUP s 518.(skärmens sidräkningl)

Jag har också funderat på varför EY vill hävda att just två våldtäktsmän våldtog Elin och inte "bara" en.Kanske tror EY att polisen hittad DNA ifrån två gärningsmän och därför vill styrka sin egen historia om två män? Kanske förstod han i efterhand att Elins mobil var aktiv då han själv eller någon annan pratade.
Den ena,(eller bägge)nordafrikanska rösten på mobilen är dock EY´s.
Detta utesluter dock inte att EY dock kan ha haft en senare medhjälpare.

Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
EY:s historia presenteras efter det att han fått reda på mobilsamtalet. Han ändrar då sin helt avvikande första version som han lämnat i förhör. Därför blir EY:s reviderade version tämligen värdelös.

-och varifrån kom denna läcka. eller var det en klantpolis i förhör som yppade för tolk?
Senast redigerad av blondie-590 2011-03-25 kl. 01:28.
Citera
2011-03-25, 01:30
Medlem
MrsMagoos avatar
Rättens ordförande frågade om han sett platsen hela tiden fram tills att han, enligt sin egen uppgift, kom dit för att hjälpa henne.
Om 23-åringens berättelse är sann har Elin stått upp ena stunden för att kort därefter ligga medvetslös. Vad som i så fall gjorde henne medvetslös bör han ha sett från platsen där han stod.

23-åringens svar svajade flera gånger innan han svarade nej:
- Jag såg henne inte hela tiden för jag letade först efter min telefon, sedan ramlade jag.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....-brottsplatsen
Citera
2011-03-25, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blondie-590

-och varifrån kom denna läcka. eller var det polisen själva

Tja, det har väl spekulerats om hur informationen nådde EY. Någon som vet med säkerhet hur den kom till hans kännedom?

Redan 27/9 började infon om 2 "albaner" dyka upp här i tråden:
https://www.flashback.org/sp25754102

2 "albaner" kanske sen blev till 2 zigenare i EY:s fantasiversion.

"Albaner" lär f ö vara en allmän beskrivning på blattar etc på västkusten, och inte specifikt avse personer från just Albanien.
Citera
2011-03-25, 01:39
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Tja, det har väl spekulerats om hur informationen nådde EY. Någon som vet med säkerhet hur den kom till hans kännedom?

Redan 27/9 började infon om 2 "albaner" dyka upp här i tråden:
https://www.flashback.org/sp25754102

2 "albaner" kanske sen blev till 2 zigenare i EY:s fantasiversion.

"Albaner" lär f ö vara en allmän beskrivning på blattar etc på västkusten, och inte specifikt avse personer från just Albanien.

Numera är det åklagaren som påpekat det i en artikel att han fick reda på detta innan en häktningsförhandling angående Sj*grens ficksamtal.
Citera
2011-03-25, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DOKTORBLOFELD
Vem är åklagaren Stina egentligen? Det kanske hade varit bättre med en mer erfaren åklagare till ett så grovt brott?

Stina gör ett kanonjobb. Ess i arm att hon har. Vilket får saken in i all härlighet av krydda när den kommer fram.
Citera
2011-03-25, 01:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mingos
Stina gör ett kanonjobb. Ess i arm att hon har. Vilket får saken in i all härlighet av krydda när den kommer fram.

jag skrev innan här i tråden. jag har lite kontakter i den branschen via mitt arbete. Stina är en mycket erfaren och duktigt åklagare. hon har koll. trust me
Citera
2011-03-25, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strawbee
jag skrev innan här i tråden. jag har lite kontakter i den branschen via mitt arbete. Stina är en mycket erfaren och duktigt åklagare. hon har koll. trust me

Är helt övertygad om hennes kompetens. Det räckte med bara några minuter av att höra henne läsa upp så förstod man att hon är vass på sitt uppdrag, för det Kändes in i märgen att hela hon har alla sina stenar hon har att vända på, i det här fallet EK, är under kontroll.
Citera
2011-03-25, 02:11
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det fanns på min tid tingsmeriteringsplatser för ungefär en tredjedel av juridikstudenterna, och jag tror att det är ungefär detsamma nu. Det ger utrymme för lite mer än de absoluta toppstudenterna, om man säger så. Och AB på varenda tenta behöver man bara om man prompt vill sitta ting så att man kan bo kvar på studieorten. I övre Norrland har det aldrig behövts i närheten av AB rakt över för att få sitta ting.

Ok, jag tror dig. Jag ska tipsa min väninna om övre Norrland, så kanske hon blir lite mer människa (komplett utan magsår) igen.

Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Rättens ordförande frågade om han sett platsen hela tiden fram tills att han, enligt sin egen uppgift, kom dit för att hjälpa henne.
Om 23-åringens berättelse är sann har Elin stått upp ena stunden för att kort därefter ligga medvetslös. Vad som i så fall gjorde henne medvetslös bör han ha sett från platsen där han stod.

23-åringens svar svajade flera gånger innan han svarade nej:
- Jag såg henne inte hela tiden för jag letade först efter min telefon, sedan ramlade jag.

Det är ett sannerligen ett under att EY inte behöver rullator eller permobil, så mycket som han ramlar.
Citera
2011-03-25, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Ok, jag tror dig. Jag ska tipsa min väninna om övre Norrland, så kanske hon blir lite mer människa (komplett utan magsår) igen.

Det är ett sannerligen ett under att EY inte behöver rullator eller permobil, så mycket som han ramlar.
Ja eller hur och hans historia är helt bizarr.
Citera
2011-03-25, 05:11
Medlem
Jag har tittat igenom hela KAMERA6.
Negern hoppar på och till synes slocknar direkt med händerna i sina jackfickor med huvudet mot
rutan.
Elin och hennes kompis snackar vidare.

Var har ni fått intrycket av att Elin somnar???

Som jag kan se så sitter Elin och knappar på sin phone...tittar på bilder...hela tiden
tills negern antastar henne.

Hon är vaken hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in