Citat:
Ursprungligen postat av fet&elak
jag antar att du inte vet att det är arbetsgivaren som betalar sjuk lön den första vecka,,för att inte tala om semestern, det finns företag som har folk anstälda men dom har inte varit på företaget på åratal på grund av skjuk skrivning gissa vem som betalar semmester lön
Visst kan jag reglerna, däremot har du som vanligt ingen koll. Men det finns inga kioskbiträden som kostar minst 600 000 kr än mindre det dubbla 1,2 miljoner vid vissa fall. Du har lika dålig koll på det här som allting annat! Arbetsgivaren betalar inte för en vecka, arbetsgivaren står för de första 21 arbetsdagarna. Det finns även ett högkostnadsskydd. Men inte ens om arbetsgivaren skulle få betala hela sjuklön för ett helt år skulle det kosta minst 600 000 kr att anställa ett kioskbiträde + en vikarie för den som är sjuk.