2006-06-04, 20:07
Medlem
P3tters avatar
Såå, nu har man läst allt
Riktigt coolt att du lyckades och spännande att följa allt så här i efterhand.
Citera
2006-06-04, 20:17
Medlem
Roger Pontares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belowyou
säljer lite leksaker och hushållsartiklar men det är ingenting som tar så mycket tid, när det är skitväder så sitter jag och pluggar och grejar med annat.

Går du runt på den verksamheten?
Citera
2006-06-04, 20:48
Medlem
belowyous avatar
runt och runt. det ger inte många kronor, men det täcker kostnaderna för kiosken som jag har på vinterhalvåret. försäkringar och lite sånt. men det är ingenting att satsa på som det ser ut nu i alla fall. vad man behöver är en riktig produkt med potential, annars handlar det mycket om att konkurrera med priser och sånt, vilket inte är ett så bra konkurrensmedel.
Citera
2006-06-04, 21:30
Medlem
Roger Pontares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belowyou
runt och runt. det ger inte många kronor, men det täcker kostnaderna för kiosken som jag har på vinterhalvåret. försäkringar och lite sånt. men det är ingenting att satsa på som det ser ut nu i alla fall. vad man behöver är en riktig produkt med potential, annars handlar det mycket om att konkurrera med priser och sånt, vilket inte är ett så bra konkurrensmedel.

Jag tänkte mer på hur du försörjer dig när det inte är säsong, eller kan du leva på kisoskpengarna året runt?
Citera
2006-06-04, 22:19
Medlem
P3tters avatar
Hur gammal är du?
Det har inte nämnts, eller har det?
Citera
2006-06-05, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the-scissor
vem lyssnar på P3 och P4 hur gamal är du 80-90 år?

21 år...

Seriöst, vad fan ska man lyssna på när man jobbar natt? Det blir lätt JOBBIGT att lyssna på Rix FM / Mix Megapol när de bara kör musik/reklam hela nätterna...

Mycket bättre när de är lite tävlingar och snack osv!
Citera
2006-06-05, 06:47
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOberg
21 år...

Seriöst, vad fan ska man lyssna på när man jobbar natt? Det blir lätt JOBBIGT att lyssna på Rix FM / Mix Megapol när de bara kör musik/reklam hela nätterna...

Mycket bättre när de är lite tävlingar och snack osv!
Vaken/Nattliv i SR P3/P4 ska man lyssna på. Det gör jag ibland, och jag är då inte 80.
Citera
2006-06-05, 10:35
Medlem
belowyous avatar
det skulle nog gå att leva på kioskpengarna i nästan ett halvår om man snålar. bor billigt, äter typ nudlar och så. annars så har jag csn plus ett extraknäck på en liten pizzeria.
kan ju säga att jag inte har någon livsstil som passar på stueplan direkt ;-)
Citera
2006-07-01, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Pontare
Jag tänkte mer på hur du försörjer dig när det inte är säsong, eller kan du leva på kisoskpengarna året runt?

läs trådhelvete så får du veta.. du tror vell inte han bor i kiosken osså? eller tror du det? va va va ?
Citera
2006-07-05, 06:55
Medlem
Har nu läst hela tråden, vill ej veta hur länge jag läst, har iaf fått tagit 4 rökpauser för att orka med.

Måste säga att jag blev ganska förvånad över att du orkade, i början lät det som du skulle slarva och fiffla med pengar , låta morsan jobba etc...Men du visade att du verkligen klarade det.

Fiffla ej undan pengar, åker du dit blir det bara fyskam och massa tjaffs. Får se om jag ska upp till dalarna något i sommar =) Kan lätt tänka mig glida förbi din kiosk och ta en glass, då med 4 kulor

Lycka till i fortsättningen och tack för en underhållande tråd.

~Sepp0
Citera
2006-07-05, 07:09
Medlem
Nu kommer sommaren också. Vore kul med en uppdatering. Tror du kommer tjäna feta cash i sommar. Grattis!
Citera
2006-07-05, 10:47
Medlem
belowyous avatar
läste igenom tråden jag också för några veckor sedan och märkte hur "grön" jag var i början med att låta morsan jobba, fiffla och så vidare. kan ju säga att så inte blev fallet, visst jobbar morsan nu när hon har semester men det är inte så mycket, fiffel är det ingenting av. har t.om. köpt ett kassaregister i år och alla dagsrapporter åker omanipulerade in i pärmen. den från skatteverket som vill komma och se är varmt välkommen!

annars rullar det på hyfsat. slår kassarekord i stort sett varje dag. inte med några stora summor, men alltid något. tyvärr ligger försäljningen likadant som förra året om man räknar maj-juni eftersom det varit stängt några dagar och främst: midsommarafton blev totalfiasko p.g.a. regn. (bilder ute på www.siaglass.nu)

annars ligger rutinerna i sen förra året och ett larm är installerat så man sover gott om nätterna. var iofs en incident på midsommaraftons natt då polisen fick komma till assistans men annars så har det varit lugnt.

uppnås försäljningsmålet i år bjuder jag alla på en mental champagne i år igen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in