2008-09-07, 20:34
Medlem
Encias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belowyou
Under utveckling:

www.fruktidalarna.se

Någon som har några kommentarer eller förslag, maila mig!
Låter som en lönsam idé; Det märks att Du är en entreprenör.
Citera
2008-09-11, 12:29
Medlem
Affelindos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Encia
Låter som en lönsam idé; Det märks att Du är en entreprenör.
Lönsam är den säkert.

Här i Stockholms-området finns det flera aktörer på frukt-jobbet-marknaden. Jag har en bekant som arbetar som säljare på en av dem och hon tjänar riktigt bra på det som anställd.

Sedan kan man alltid expandera med att leasa ut kylar och frysar med snacks, drycker och matlådor som fylls på veckovis. Leasing av kaffe-apparater är också en idé. Om du får ett bra kundnät så finns det gott om expansionsmöjligheter genom att bara introducera nya service-idéer.

Andra företag som sysslar med liknande som du kan kolla upp är Selecta och Kaffeknappen t.ex. Finns ett flertal andra men mitt namn-minne är inte det bästa.
Citera
2008-09-11, 16:19
Medlem
Så här är dets avatar
Citat:
Under utveckling:

www.fruktidalarna.se

Sidan var bra, men informationen om leveransen var lite dålig.

En petig sak också, texten var lite upprepande. Alltså nu klagar jag bara på din svenska för du skrev väldigt mycket och upprepade vissa partier. Men du var duktig på att förmedla budskapet om att färsk frukt är bra för företagets anställda
Citera
2008-09-13, 20:36
Medlem
belowyous avatar
Kom gärna med tips och idéer över hur det kan bli bättre, och hur verksamheten kan utvecklas.
Citera
2008-09-15, 03:20
Medlem
huuva, 03.18, söndagkväll/måndag morgon
Sträckläst hela tråden nu, kommer inte ihåg varför jag började men vart fast.
Otroligt intressant läsning, har du någon aning om hur det går för kiosken nu och vart det gamla ägarn eller någon annan som köpte?
Citera
2008-09-15, 07:49
Bannlyst
Citat:
Kom gärna med tips och idéer över hur det kan bli bättre, och hur verksamheten kan utvecklas.
Beställ -> Ladda ner ordersedel här! Funkar inte..
Citera
2008-09-16, 10:12
Medlem
Så här är dets avatar
Citat:

Du kanske ska införa "månadens nyhet" och ta in en ny frukt. Det finns massor med frukter som inte är speciellt vanliga, så satsa på lite mer än äpplen och bananer. Var lite spännande och ställ en skål med Goji-bär på bordet i fikarummet. Papaya och meloner är väldigt gott, men vissa frukter kan tyvärr vara svåra att äta med bara händerna utan att bli kladdig, och kunderna kanske inte vill ta en dusch efter att ha ätit av din frukt.

Googla efter fler studier om att frukt är nyttigt, höjer koncentrationsnivån o.s.v. för att skaffa argument när du övertygar chefer om att köpa din frukt. Dessutom måste du läsa mycket om frukt, och bli en expert på området så att du kan snacka. Vet du att apelsinerna kommer från en viss by i Spanien, så läser du om byn, får du bananer från Costa Rica så läs om Costa Rica.

Ha även i bakhuvudet att tomma tunnor skramlar mest
Citera
2008-09-19, 13:11
Medlem
freedom291s avatar
Citat:
Under utveckling:

www.fruktidalarna.se

Måste säga att de är en snygg hemsida gjorde du den själv?
Citera
2008-10-08, 02:34
Medlem
Grym jävla tråd! Började av en slump att läsa, och tiden bara rann iväg.

Hur har det gått med frukten?

Citera
2008-10-11, 01:18
Medlem
StupidClowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freedom291
Måste säga att de är en snygg hemsida gjorde du den själv?

Instämmer.

Skön idé för övrigt. Hur många timmar i veckan kan det här sysselsätta dig? Vad gör du annars nu? Driver du fruktgrejen själv?

Keep it up!
Citera
2008-10-12, 08:36
Medlem
hej håller på med litet projekt inom poolsammarbeten, och jag undrar hur vanligt är det ?.

för jag har en klockren idé.
Citera
2008-10-12, 17:18
Medlem
belowyous avatar
Hemsidan är i grunden en mall som jag har arbetat utifrån. annars har jag gjort allt själv, bilder och så.

Jag jobbar annars heltid på Swedbank och hinner inte med så mycket mer än att göra reklamblad, bokföring, planera framåt o.s.v, far min sköter leveranserna. Problemet är att vi behöver vara lite mer aktiva i vår försäljning och det går inget vidare eftersom jag jobbar hela dagarna och far min är inte någon säljare.

Men det löser sig

Tips och idéer mottages tacksamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in