2006-07-05, 10:49
Medlem
belowyous avatar
förresten kan varna er andra som bor hemma och är i startgroparna att starta företag: dra för fan inte in föräldrarna mer än vad som är absolut nödvändigt, förklara reglerna mycket väl så det inte blir som i mitt fall, att de är på väg att ta över alltihop. visst, kul att de känner sig delaktiga, särskilt med tanke på att jag fick mig en utskällning när jag berättade om idén för första gången, men det kan ju gå lite till överdrift... en liten dyrköpt lärdom till er andra bara
Citera
2006-07-05, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belowyou
läste igenom tråden jag också för några veckor sedan och märkte hur "grön" jag var i början med att låta morsan jobba, fiffla och så vidare. kan ju säga att så inte blev fallet, visst jobbar morsan nu när hon har semester men det är inte så mycket, fiffel är det ingenting av. har t.om. köpt ett kassaregister i år och alla dagsrapporter åker omanipulerade in i pärmen. den från skatteverket som vill komma och se är varmt välkommen!

annars rullar det på hyfsat. slår kassarekord i stort sett varje dag. inte med några stora summor, men alltid något. tyvärr ligger försäljningen likadant som förra året om man räknar maj-juni eftersom det varit stängt några dagar och främst: midsommarafton blev totalfiasko p.g.a. regn. (bilder ute på www.siaglass.nu)

annars ligger rutinerna i sen förra året och ett larm är installerat så man sover gott om nätterna. var iofs en incident på midsommaraftons natt då polisen fick komma till assistans men annars så har det varit lugnt.

uppnås försäljningsmålet i år bjuder jag alla på en mental champagne i år igen!

Låter skit bra Längtar redan efter champagnen och bra där med kassaregistret ! Tummen upp och fortsätt köra hårt!

Sepp0
Citera
2006-07-06, 12:40
Medlem
Är det långt mellan Göteborg och Leksand? Skall nämligen ta en roadtrip till Götet och då kanske man kan glida vidare till Leksand
Citera
2006-07-11, 09:06
Medlem
Thorsten_Flincks avatar
Hur långt är ett snöre?

QUOTE=MrOberg]Är det långt mellan Göteborg och Leksand? Skall nämligen ta en roadtrip till Götet och då kanske man kan glida vidare till Leksand [/quote]
Citera
2006-07-11, 11:10
Medlem
Vilket ... snöre? =)

Citat:
Ursprungligen postat av Thorsten_Flinck
Hur långt är ett snöre?

Citat:
Ursprungligen postat av MrOberg
Är det långt mellan Göteborg och Leksand? Skall nämligen ta en roadtrip till Götet och då kanske man kan glida vidare till Leksand
Citera
2006-07-11, 11:14
Medlem
yeahgrrs avatar
Citat:
vart fan utgår din roadtrip ifrån.....
Citera
2006-07-11, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yeahgrr
vart fan utgår din roadtrip ifrån.....

De småländska urskogarna, Jönköping typ...
Citera
2006-07-11, 12:11
Medlem
yeahgrrs avatar
Citat:
De småländska urskogarna, Jönköping typ...
Då får du börja med att åka ca 35 mil norrut för att ta "vägen förbi" Leksand på väg till Göteborg..... hade du inte ämnet geografi i skolan föresten.... eller känner till något som kallas "karta"???...
Citera
2006-07-11, 12:32
Medlem
Tänkte mest, åka till Götet, sen vidare till Leksand beroende av hur långt det är, sen hem för hem skall man ju alltid

Sen är de ju alltid gott med roadtrips, så varför inte, så dyr är inte bensinen/dieseln
Citera
2006-07-11, 14:28
Medlem
m0gs avatar
Oj, jäsiken, nu har jag haft den här tråden uppe halva arbetsdan. Inte undra på att jag inte tjänar några pengar

Mycket trevlig läsning dock, och stort grattis till framgångarna.
Citera
2006-07-11, 16:17
Medlem
belowyous avatar
Leksand ligger 3 timmar norr om sthlm, vid Siljan. Lååångt från Göteborg.
Ganska lustigt att den här tråden fortfarande lever, med tanke på hur den startade, som så många andra.

I alla fall, lite senare i tråden kan jag kanske redogöra lite för mina nya idéer, ska se om det blir något av den. Annars är det ingen idé.

En sak är då säker, nu är man fan expert på att skopa glass
Citera
2006-07-11, 20:16
Medlem
Oj förlåt, jag har nog sovit på geografilektionen ändå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in