2006-05-03, 19:55
Medlem
belowyous avatar
uppdatering

Ja, här kommer en liten uppdatering.

snön har smält, björkarna har slagit om och gräset börjar få nyanser. med andra ord är det snart dags. på fredag nästa vecka öppnar jag igen och i år ska det bli alla tiders kassarekord.

nytt för i år är att jag införskaffat en AC. ett riktigt kassaregister och det bästa av allt: ett LARM. nu kan jag sova lugnare på nätterna så jag är mer förberedd på incidenter som förra året.

vad ska man säga? det går bra. jag har fått en hel del bra gratisreklam också, det var ett av många skäl till att jag gjorde hemsidan.

redan för några veckor sedan började jag göra iordning kiosken: måla om väggarna invändigt, rengöra frysarna ordentligt etc.

det finns ett par bilder på

http://web.telia.com/~u24707322/kioskpres/060512.html

fler bilder kommer när jag öppnat när allt står på plats.
kanske blir det en mental champagne i år också?
Citera
2006-05-04, 16:31
Medlem
Roger Pontares avatar
Ser bra ut. Lycka till! Om jag har vägarna förbi så kommer jag och smakar dina delikata glassar.
Citera
2006-05-04, 21:38
Medlem
nallons avatar
Har läst hela tråden nu! Grymmt gjort och snygg kiosk

Hoppas du får en bra sommar!

edit: Håll oss uppdaterade!
Citera
2006-05-05, 14:38
Medlem
PeGs avatar
Är mycket imponerad!!!
Citera
2006-05-21, 19:13
Medlem
belowyous avatar
uppdatering

här kommer en liten uppdatering.
med tanke på att det var jättedåligt väder förra året i maj trodde jag att det inte skulle kunna bli så mycket sämre. ack så fel man kan ha. det är katastrof i kassan. 9 grader och konstant duggregn.

men efter regn kommer solsken. de dagar de har varit öppet har kassan varit betydligt bättre än förra året, så vi får hoppas att det blir fint väder i fortsättningen.

läskkylen kom till sist också, trots förseningar.

kika gärna in på www.siaglass.nu och lämna ett avstamp i gästboken!

ha det så glassigt!
Citera
2006-05-22, 23:42
Medlem
Du är min idol!

Har nyss sträckläst hela tråden, tog typ 3 timmar Lätt värt det. Du verkar vara en riktigt företagsam person som det kommer att gå bra för i livet. Jag önskar dig all lycka och välgång. Sälj mycket nu till sommaren så man får sig en mental champagne till hösten.

Peace out.
Citera
2006-06-04, 08:15
Medlem
Var det i Leksand du har din glasskiosk på torget?

Hörde på "vaken med P3 o P4" inatt om en som var stamgäst hos den glasskiosken och käkade alltid polkaglass. Glass var nattens tema, vilken gratisreklam, kom genast att tänka på din kiosk

Hur går det förresten?
Citera
2006-06-04, 10:47
Medlem
belowyous avatar
låter som min kiosk det
måste få tag på en repris av det programmet

det går hyfsat. det har varit stängt många dagar p.g.a. vädret, men ändå så de dagar det är öppet säljer vi för mer än förra året.

ska bli kul att se hur sommaren artar sig. ska uppdatera hemsidan med lite fler bilder snart.
Citera
2006-06-04, 10:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrOberg
Var det i Leksand du har din glasskiosk på torget?

Hörde på "vaken med P3 o P4" inatt om en som var stamgäst hos den glasskiosken och käkade alltid polkaglass. Glass var nattens tema, vilken gratisreklam, kom genast att tänka på din kiosk

Hur går det förresten?

vem lyssnar på P3 och P4 hur gamal är du 80-90 år?
Citera
2006-06-04, 12:28
Medlem
Roger Pontares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belowyou
låter som min kiosk det
måste få tag på en repris av det programmet

det går hyfsat. det har varit stängt många dagar p.g.a. vädret, men ändå så de dagar det är öppet säljer vi för mer än förra året.

ska bli kul att se hur sommaren artar sig. ska uppdatera hemsidan med lite fler bilder snart.

Vad gör du när det inte är säsong, har du någon annan verksamhet?
Citera
2006-06-04, 16:12
Medlem
belowyous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Pontare
Vad gör du när det inte är säsong, har du någon annan verksamhet?

säljer lite leksaker och hushållsartiklar men det är ingenting som tar så mycket tid, när det är skitväder så sitter jag och pluggar och grejar med annat.
Citera
2006-06-04, 18:14
Medlem
belowyous avatar
Nu är hemsidan uppdaterad med lite nya bilder!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in