vinsten är mycket dålig. mycket mycket dålig efter alla skatter och helveten.
bortser man från skatterna är det ganska bra. marginalen är ca 50%. har jag sålt för 100:- så har jag 50:- kvar ungefär, inräknat glassen, våfflan, servetten, arbetet och sånt. så det är rätt bra.
exakta siffror kommer inte förrän om ca en månad när säsongen är slut.
japp. jag har kassaapparat. det hade de inte innan, då hade de bägare till enkronorna, femkronorna och tiorna... väääldigt oseriöst. det är en enkel kassaapparat, en miniräknare med kvittorulle bara, men kvittensblock finns. det är mest för att det ska låta seriöst ut mot kund, och att man själv har en fingervisning. kvittorullen stämmer aldrig mot kassan, man har alltid glömt att slå in någonting. men men...
jag är belägen vid siljan, dalarna. leksand för att vara mer exakt.
skrev jag något om glasstrågen i början av tråden? att de var eftertraktade? glasstrågen som glassen kommer i, 5 liters. helt otroligt. ingen ide att slänga dem på tippen, har sålt allihop. allihop för i år och nästa år är sålda... allt går fan att sälja... haha..