Citat:
Ursprungligen postat av MountainBiker
Jag förstår inte riktigt hur du tänker.
Du vill göra din kiosk mer känd... men du avböjer att göra reklam för den bara för att din konkurrent tokannonserar i alla tidningar, med flygblad osv. Tror du inte på dina produkter? (Rätta mig gärna om jag har missförstått dig)
Så mitt tips till Dig... bry dig inte om vad alla andra gör eller inte gör, utan vad Du gör och inte gör. Marknadsföring är nyckeln till framgång.
Själv jobbar jag efter mottot... "Syns man inte, så finns man inte."
konkurrenten kör enbart med betal-annonser. det är jag som kör med flygblad.
han pungar ut säkerligen minst 15.000 kronor per säsong på annonser, så mycket tänker inte jag lägga ut på annonser.
jag har tänkt att köra med flygblad, gratisreklam i tidningar och synas i så många andra sammanhang som möjligt.
jag tror stenhårt på min produkt. konkurrenten säljer italiensk glass, plus att han ligger lite avsides, så han behöver kontinuerlig marknadsföring för att hålla näsan ovanför vattenytan, även om det kostar mer än det smakar.
jag behöver inte marknadsföring i den omfattningen, jag siktar inte på att arbeta upp namnet på en säsong, utan har tänkt att ta ett par år på mig, genom att köra med mer ekonomiska metoder, nämligen flygblad, gratisannonser o.s.v. som syns.
det finns massor med sätt.
du har rätt. syns man inte så finns man inte.
jag syns. men jag vill synas mer.