om du ska sälja för 700.000 totalt på en mojje så har jag ingen chans, det måste finnas ett något annat sätt man kan jämföra med.
det blir ju heller inte det lättaste... det går inte att jämföra med hur stor befolkning det är på orten, hur många glassar man säljer, däremot, nu är det långt fram, inte nästa år utan året därpå, så kan man ju alltid se vems omsättning som har ökat mest i förhållande till priser/befolkning etc.
men men... det är då det. När kom du på iden till kioskerna?
Förresten.. en var ett litet cafe, det går inte att jämföra med, blir lite bättre om di jämför din mobila koja,och jag med min mobila koja... blir lite mer att gå på i alla fall.
Vem var det som undrade om dagens kassa? Den strandade på lite drygt tusen kronor. det är en dålig kassa, men det har regnat och åskat idag. Mycket skönt. Var värt minskningen.
Nästa vecka (den här veckan? klockan är efter 00) så kommer industrisemestern igång. Nu har jag tjänat 100.000 kronor, nu ska jag ha lika mycket till.
kom ihåg: Mental champagne till alla om jag kommer en bit över 200.000 kronor. 3 veckan i augusti är sista veckan det är öppet, så håll tummarna, PMa mig, så säger jag var jag finns någonstans, kom och köp glass!!