Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-03, 00:22
  #229
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mab
Rimligen genom en ökning på minst 3% :-)
jag tror inte att 1,03% räcker.
Citera
2018-09-03, 00:51
  #230
Medlem
Hur går det med LBGTPQRST- och globalistpartiets valturné?

Eller är ni för upptagna med att stödja Facebook, Twitter och Google?
Citera
2018-09-03, 14:23
  #231
Medlem
Mabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
jag tror inte att 1,03% räcker.

Du har rätt, jag borde varit tydlig med att jag menade en ökning med tre procentenheter. Så att det inte kunde misstolkas av folk som inte är vana vid hur vi använder procentbegreppet i vardagsspråk. Ska försöka vara tydligare nästa gång.

Citat:
Ursprungligen postat av Three47
Hur går det med LBGTPQRST- och globalistpartiets valturné?

Eller är ni för upptagna med att stödja Facebook, Twitter och Google?

Jag tror inte det finns ett sådant parti. Men om du syftar på piratpartiet så tror jag det går hyfsat för partiet hemma i Sverige just nu utifrån förutsättningarna. Ska åka hem och rösta på söndag och passa på att besöka vår valstuga i Lund, som är en av kommunerna där vi satsar extra i år. Vi har dock svårt att slå igenom i bruset i vanlig ordning. Själv har jag inte varit så aktiv det här valet eftersom jag är fullt upptagen i Bryssel med att försöka förbättra det usla förslaget till upphovsrättsreform som EU-kommissionen lagt för att blidka upphovsrättsindustrin.
Citera
2018-09-03, 19:53
  #232
Medlem
juholt69s avatar
Haha ni skämtar, finns Pratpartiet kvar? Allvarligt talat? Snacka om att hoppet är det sista som lämnar kroppen. Måste kännas surt för alla musik-tjuvar som slängt bort all sin tid på det är projektet.
Citera
2018-09-03, 20:07
  #233
Medlem
lillapaddingtons avatar
Piratpartiets "valfläsk" är ju cannabisfrågan. Många pundare röstar på de pga att PP är positiva till en legalisering av CB

Mvh
Citera
2018-09-03, 20:45
  #234
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mab
Du har rätt, jag borde varit tydlig med att jag menade en ökning med tre procentenheter. Så att det inte kunde misstolkas av folk som inte är vana vid hur vi använder procentbegreppet i vardagsspråk. Ska försöka vara tydligare nästa gång.
Jag ber om ursäkt för min autism, jag kunde inte låta bli.
Citera
2018-09-11, 00:16
  #235
Medlem
Fancyfruits avatar
Försöker återuppliva tråden.

Vet någon hur det gick för PP i det här valet? Hur ser det ut i Europa osv.

Någon som har några vettiga inslag eller nyheter? Dela gärna med er!
Citera
2018-09-11, 09:52
  #236
Medlem
Brodermordets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fancyfruit
Försöker återuppliva tråden.

Vet någon hur det gick för PP i det här valet? Hur ser det ut i Europa osv.

Någon som har några vettiga inslag eller nyheter? Dela gärna med er!

Med 68 distrikt räknade (en stor andel i Norrbotten) har de 0,12%. I samma distrikt förra valet hade de 0,43%. Om man ska gå på det så ser de ut att göra sitt sämsta val någonsin. I Tjeckien är Piratpartiet däremot tredje störst efter förra valet.
Citera
2018-09-11, 12:45
  #237
Medlem
Fancyfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodermordet
Med 68 distrikt räknade (en stor andel i Norrbotten) har de 0,12%. I samma distrikt förra valet hade de 0,43%. Om man ska gå på det så ser de ut att göra sitt sämsta val någonsin. I Tjeckien är Piratpartiet däremot tredje störst efter förra valet.

Ja, har sett att det inte gick hem denna gången heller. Synd tycker jag, då PP är det enda partiet som tar integritets, upphovsrätts och yttrandefrihets-frågan seriöst, då andra partier väljer att förminska frågan, enligt denna artikel: https://www.bahnhof.se/press/press-r...agor-pa-allvar

Hoppas att PP ser en ljusare framtid i Sverige.
Citera
2018-09-11, 14:41
  #238
Medlem
oshin.cantwells avatar
Jag ska ge Piratpartiet en livlina: AVSKAFFA SKOLPLIKTEN. Men då måste budskapet bombas ut på bästa Kasselstrand-manér och inte vara något som man mumlar om över en joint på studentkollektivet.
Citera
2018-09-18, 12:31
  #239
Medlem
Plockade upp ett tämligen färskt flygblad idag och det tyder på att partiet finns.
F d s k partiledaren ANNA TROBERG har, av inte helt uppenbara skäl, lyckats
bli fackpamp. På LinkedIn har hon inte helt förträngt sitt s k politiska förflutna.
Alltid något.

Falkvinge verkar åtminstone twittra ...
Citera
2018-09-19, 16:09
  #240
Medlem
juholt69s avatar
Låt oss summera valutgången för Pratpartiet.

Hela 7326 personer valde att lägga sina röster på partiet, 0,11%. Tyvärr en nedgång med -19189 röster sedan sist, men man kan inte vinna varje gång.

Korrelerar nedgången med att fler börjat använda Spofity och Netflix än Pirate Bay (finns kanske inte längre?) Eller finns det ett stort mörkertal av sympatisörer som helt enkelt valde andra alternativ? Har partiet någon framtid? Blir det comeback i EU-valet?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback