2010-09-17, 23:16
Medlem
jumpcuts avatar
Ja, vad fan hände? Stor succé vid EU-valet, sen var det lite snack i en kvart efter valresultatet och sedan dödstyst... Det enda jag hört om PP det senaste året är när jag går ut och folk frågar "var det inte ni som röstade in pirater i EU?" när jag säger att jag är svensk.

Dessutom skulle jag vilja veta vad PP har för internationell spridning, för jag har mött folk som hävdat att Piratpartiet finns i fler länder...
Citera
2010-09-17, 23:20
Medlem
Hardstekts avatar
Pp likt junilistan drogs upp av media för att stoppa sd.
Citera
Medlem
Såg så sent som igår PP vs FP i fildelningsfrågan, håller med PP på nästan alla punkter, de skulle fått min röst men bestämde mig för att lägga den på alliansen ist, måste till varje pris säkerställa att de kvarstår.

./Salute till alla i PP!

//TZ
Citera
Medlem
Caens avatar
Idiotiskt parti..
Senast redigerad av Caen 2010-09-17 kl. 23:38.
Citera
2010-09-17, 23:23
Medlem
Rottweils avatar
Äh. skitsamma. alla skiter i IPRED och FRA-lagen. så många som laddar ner fortfarande utan att åka fast så behöver vi inga pirater i riksdagen! Dom få som har åkt fast är mest för "skrämselpropaganda". Alla vanliga "hederliga" nerladdare får knappast problem om dom laddar ner några ynka filmer/spel/musik m.m som just har släppts!
Citera
2010-09-17, 23:24
Medlem
CitySoundtracks avatar
Anledningen är givetvis politiken.

Att en storm i ett vattenglas kan göra den största hönan av en fjäder, är Piratpartiets signum. Givetvis gillar inget parti massövervakning, Piratpartiet däremot är de enda som kan gå till val på att datorspel och underhållning ska vara gratis.
Citera
2010-09-17, 23:26
Medlem
Antts avatar
De sade väl själva att de kunde bidra mest till EU och inte hade så mycket med svensk politik att göra?

Rätta mig gärna om jag har fel, men jag har för mig att de sa något liknande inför EU-valet. Då lät det som att de inte ens tänkte ställa upp i riksdagsvalet.
Citera
2010-09-17, 23:31
Medlem
Tycker det är bra att PP finns. Nyttigt för vår demokrati. Däremot så finns det andra som lovat att skrota IPRED, SD har det till ex i sitt manifest. Vet att de rödgröna lovat riva upp FRA, inte säker på vad de sagt om IPRED.

Mycket är ju tack vare PP.
Citera
2010-09-17, 23:33
Medlem
CitySoundtracks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antt
De sade väl själva att de kunde bidra mest till EU och inte hade så mycket med svensk politik att göra?

Rätta mig gärna om jag har fel, men jag har för mig att de sa något liknande inför EU-valet. Då lät det som att de inte ens tänkte ställa upp i riksdagsvalet.

Nej, Rick Falconwing har själv sagt att han tror på mellan 5-10 % av rösterna i detta val, vilket säger en del om verklighetsnärvaron i detta parti.
Citera
2010-09-17, 23:36
Medlem
Caens avatar
En bunt snorungar som inte vill betala för sig..

http://www.youtube.com/watch?v=Kl2vwQIeYpM

I rest my case
Citera
2010-09-17, 23:39
Medlem
Duerfians avatar
Dom är ett parti som har extrem låg trovärdighet men lyckades få in jackpot i EU-valet då de kunde surfa på en folklig vrede inget annat parti plockade upp. Nu har dom inte det vapnet och då är dom i stort sett utraderade.

Visst är integritet viktigt, men när det blir utblandat med sådant trams som att man skall få stjäla upphovsrättsligt skyddat material går det inte att ta dom på allvar. Dom kanske skulle föreslå att snatteri också blir tillåtet. Det tilltalar säkert en liten potentiell väljargrupp också.
Citera
2010-09-17, 23:41
Medlem
midnightoils avatar
PP behövs, det tycker jag.
Någon måste stå upp och värna om folks rättigheter.
Vem vill bli övervakad?

För övrigt så tror jag att just Flashback kan vara en sajt som övervakas och kontrolleras. Inte minst pga att 50% av medlemmarna har tveksam bakgrund och inte minst sjuka/rasistiska/extrema åsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in