2007-06-25, 22:40
Medlem
Nokias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Finns nog inte mycket att göra. Släng i någon container för diverse om du har någon sådan?

Okej! Blir så en mörk natt så man inte blir haffad av de farliga sopspionerna..
Citera
2007-06-26, 01:02
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nokia

I en container får man väl slänga i princip vad som helst. Dom regerar väl mest i soprummen vad jag förstått
Citera
2007-06-26, 01:08
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nokia

Sopspion? Dom brukar väl inte direkt husera vid just diverse-containrar? I med skiten i brännbart så ska du se att allt blir helt kanon
Citera
2007-07-02, 10:39
Medlem
Har en ny pantfråga.

Jag undrar om man kan panta en svensk 3,5% 50cl ölburk, trots att den inte har "pantsymbolen", på sig. Burkarna har något år på nacken.

Hade det varit ett par stycken så hade jag givetvis inte brytt mig om att fråga, men det rör sig om en 120l sopsäck som är full med dem. För mycket jobb för att ta de till affären och sedan upptäcka att det inte går.
Citera
2007-07-02, 11:03
Medlem
tjaboooos avatar
vad är ean-koden ?
Citera
2007-07-02, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
vad är ean-koden ?
Sifferkombinationen under streckkoden?
Citera
2007-07-02, 11:27
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Har en ny pantfråga.

Jag undrar om man kan panta en svensk 3,5% 50cl ölburk, trots att den inte har "pantsymbolen", på sig. Burkarna har något år på nacken.

Hade det varit ett par stycken så hade jag givetvis inte brytt mig om att fråga, men det rör sig om en 120l sopsäck som är full med dem. För mycket jobb för att ta de till affären och sedan upptäcka att det inte går.

Spontant skulle jag tro att det går. Är det bara aluminiumburkar av samma typ vi har nu så ska det nog inte vara några bekymmer.
Förslagsvis tar du med dig en burk när du går och handlar någonstans enbart för att testa (kan se något snålt ut att panta en burk, men det slår ju att släpa en stor säck fram och tillbaka)

Och ja, EAN-koden är sifferkombinationen. Posta den här så ska vi se om vi inte kan kolla upp det hela
Citera
2007-07-02, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av core_
Och ja, EAN-koden är sifferkombinationen. Posta den här så ska vi se om vi inte kan kolla upp det hela
Gö det när jag får möjlighet till.

Ska jag vara ärlig så rör det sig inte ens om mina burkar, står en övergiven bil i sidan av vägen påväg till "stan". Ska anteckan något burknummer sedan, nästa gång jag kör förbi.

Vadfan, skratta inte åt att jag tar pantburkar, har fan inget sommarjobb
Citera
2007-07-02, 11:38
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig

Vadfan, skratta inte åt att jag tar pantburkar, har fan inget sommarjobb

Skratta? Handlar det om sådana mängder är det givetvis alltid rätt att panta. En sådan säck inbringar ju iaf någon hundralapp skulle jag väl kunna tänka mig, och det är ju inte kattpiss direkt
Citera
2007-07-02, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av core_
Skratta? Handlar det om sådana mängder är det givetvis alltid rätt att panta. En sådan säck inbringar ju iaf någon hundralapp skulle jag väl kunna tänka mig, och det är ju inte kattpiss direkt
Det var något jag skrev bara, känns lite larvigt att plocka tomburkar, även om det rör sig i kvantiterer stora nog för att det ska löna sig.

Det fanns ett par säckar i baksätet också, ska kolla in dem, har jag tur så är även de fyllda med tomburkar
Citera
2008-06-12, 23:47
Medlem
I_O_Us avatar
Den stora tråden om pant på burkar flaskor [Sammanfogad tråd]

Hur förnedrande är det på en skala?

Jag behöver nämligen snabba cash, rör sig om ett par tusen, och jag kan inte komma på något annat sätt att tjäna in det på. (Har ingen aning om hur man spelar poker)

Hur mycket kan man egentligen tjäna på det om man ägnar hela dagar åt det?

Bor tyvärr inte nära swedenrock eller någon liknande festival men dock i hufvudstaden. Rota i soptunnor går väl kanske an... kan smyga på natten. Men plinga på dörrar vetefan om jag vågar. Måste nog supa mig full innan i så fall.

Vad tror ni?
Citera
2008-06-12, 23:49
Avslutad
Fixa en stor fest hemma! 1 öl i inträde till dig och enbart svensk öl får drickas på festen! Sen har du massa burkar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in