2013-04-03, 02:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Nu har jag bara lite översiktlig info, men fått höra att Na'vi är det i särklass bästa laget utanför Kina och mycket väl står sig i konkurrensen med just dessa lag.

Hur avgör du att IG är bäst och Na'vi är mycket sämre?
IG är bäst för dom har helt enkelt krossat allt och spelat dota bättre än någon annan senaste tiden. Sen så känns det som Navi tappat endel dominans, Nth håller väll nästan samma klass nu.

Kolla IG's senaste matcher: http://www.gosugamers.net/dota2/rankings
10-0 eller 30-3.
Senast redigerad av kringlarn999 2013-04-03 kl. 02:21.
Citera
2013-04-03, 02:19
Medlem
PsycholicRaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamne
Na'vi är kanske en av de största, sett till fanboys, men knappast en av de bättre. NTH är det bästa svenska lagen och IG det bästa i världen.
Med tanke på hur de placerar sig i Internationals så stämmer "knappast en av de bättre" in mycket dåligt på dem. Att IG är bättre visade de i 2012 års final, men det var ju inte utan motstånd, vilket indikerar att de ligger på ungefär samma nivå. NTH kan vara kul att kolla in, alltid roligt att ha svenskar att heja på
Citera
2013-04-03, 02:32
Medlem
Anbivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Nu har jag bara lite översiktlig info, men fått höra att Na'vi är det i särklass bästa laget utanför Kina och mycket väl står sig i konkurrensen med just dessa lag.

Hur avgör du att IG är bäst och Na'vi är mycket sämre?

Navi är inte alls ett lag som man kan kalla särklass bättre längre, många lag har kommit ikapp. Kollar man rankings och prestation på senare tid finns det många lag som ligger på samma nivå om inte högre. Dock har navi nyss bytt två spelare just pga dålig prestation på senare tid så vi får väl se. Men lag som tex Nth,fnatic.EU,vp,dignitas,tl och även snart kanske nykomlingarna Qpandas blir inte alls dominerade på samma sätt som förut utan det är jämt skägg. Hoppas fler eu lag utvecklas så dem kan mäta sig med asiaterna.
Citera
2013-04-03, 08:22
Medlem
Michael-ScarNs avatar
NTH är världens nästa bästa lag för tillfället och det skulle inte förvåna mig om dom
spelar finalen i international iår

kolla ig`s sneaste matcher?

Kolla nth`s senste matcher säger jag då!!

[Sweden] nth > [Germany] mouz DH Inv +10 p
[Sweden] nth < [Russia] VP RD2L -25 p
[Sweden] nth > [United States] Liquid RD2L +19 p
[Sweden] nth > [United States] Liquid EiZO Cup +17 p
[Sweden] nth > [Ukraine] Na`Vi EiZO Cup +17 p
[Sweden] nth > [Germany] mouz RD2L +14 p
[Sweden] nth > [Sweden] 4FC EiZO Cup +6 p
[Sweden] nth < [Russia] Empire TPL -22 p
[Sweden] nth > [Denmark] cr1t+4 EiZO Cup +2 p
[Sweden] nth > [United States] dignitas DH Inv +12 p
[Sweden] nth < [France] DD.dota EMS One -26 p
[Sweden] nth > [United States] Inf^ EMS One +2 p
[Sweden] nth > [Finland] rat EMS One +2 p
[Sweden] nth < [Russia] VP RD2L -27 p
[Sweden] nth > [United States] Liquid RD2L +14 p
[Sweden] nth > [Russia] VP TPL +16 p
[Sweden] nth > [Peru] Isurus WePlay +2 p
[Sweden] nth > [United States] Fnatic.NA WePlay +2 p
[Sweden] nth < [Germany] mouz Bigpoint -23 p
[Sweden] nth > [Sweden] TCM-Gaming SL Stars +3 p
[Sweden] nth > [Russia] iCCup Bigpoint +2 p
[Sweden] nth > [Europe] Fnatic TPL +19 p
[Sweden] nth > [Russia] VP EMS One +14 p
[Sweden] nth > [Russia] RoX.KIS EMS One +6 p
[Sweden] nth > [Denmark] 3DMAX SL Stars +3 p
[Sweden] nth > [Europe] KP EMS One +5 p
[Sweden] nth > [Ukraine] Aurochs EMS One +2 p
[Sweden] nth > [Russia] fota SL Stars +2 p
Senast redigerad av Michael-ScarN 2013-04-03 kl. 08:25.
Citera
2013-04-03, 11:33
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michael-ScarN
NTH är världens nästa bästa lag för tillfället och det skulle inte förvåna mig om dom
spelar finalen i international iår

kolla ig`s sneaste matcher?

Kolla nth`s senste matcher säger jag då!!

[Sweden] nth > [Germany] mouz DH Inv +10 p
[Sweden] nth < [Russia] VP RD2L -25 p
[Sweden] nth > [United States] Liquid RD2L +19 p
[Sweden] nth > [United States] Liquid EiZO Cup +17 p
[Sweden] nth > [Ukraine] Na`Vi EiZO Cup +17 p
[Sweden] nth > [Germany] mouz RD2L +14 p
[Sweden] nth > [Sweden] 4FC EiZO Cup +6 p
[Sweden] nth < [Russia] Empire TPL -22 p
[Sweden] nth > [Denmark] cr1t+4 EiZO Cup +2 p
[Sweden] nth > [United States] dignitas DH Inv +12 p
[Sweden] nth < [France] DD.dota EMS One -26 p
[Sweden] nth > [United States] Inf^ EMS One +2 p
[Sweden] nth > [Finland] rat EMS One +2 p
[Sweden] nth < [Russia] VP RD2L -27 p
[Sweden] nth > [United States] Liquid RD2L +14 p
[Sweden] nth > [Russia] VP TPL +16 p
[Sweden] nth > [Peru] Isurus WePlay +2 p
[Sweden] nth > [United States] Fnatic.NA WePlay +2 p
[Sweden] nth < [Germany] mouz Bigpoint -23 p
[Sweden] nth > [Sweden] TCM-Gaming SL Stars +3 p
[Sweden] nth > [Russia] iCCup Bigpoint +2 p
[Sweden] nth > [Europe] Fnatic TPL +19 p
[Sweden] nth > [Russia] VP EMS One +14 p
[Sweden] nth > [Russia] RoX.KIS EMS One +6 p
[Sweden] nth > [Denmark] 3DMAX SL Stars +3 p
[Sweden] nth > [Europe] KP EMS One +5 p
[Sweden] nth > [Ukraine] Aurochs EMS One +2 p
[Sweden] nth > [Russia] fota SL Stars +2 p

Tveksamt om dom är världens näst bästa lag, kolla bara DK Zenith ochLgd.cn innan dom mött dessa så kan dom inte anses vara näst bäst i världen.
Enda anledningen att dom ligger 2 i gosugamers ranking är att asien har spelat i närheten av så mycket som EU/NA har gjort.
Citera
2013-04-03, 12:23
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Tveksamt om dom är världens näst bästa lag, kolla bara DK Zenith ochLgd.cn innan dom mött dessa så kan dom inte anses vara näst bäst i världen.
Enda anledningen att dom ligger 2 i gosugamers ranking är att asien har spelat i närheten av så mycket som EU/NA har gjort.

Nja kanske inte men dom är uppe bland top 5 om vi ska vara petiga då!
Citera
2013-04-03, 16:21
Medlem
Unlimited-Powers avatar
Jag är NTH Fanboy!

Jag tycker det är roligt när motståndarna inte bannar NP, Lone Druid och Chen. Akke å Admiral Bulldog callling the shots.

Brukar bli GG ganska snabbt då.

Loda kan spela vilken carry som helst så honom spelar det ingen roll. Han älskar att farma och är bra på det.

S4 är super mid.
Citera
2013-04-03, 18:41
Medlem
Var det någon som såg IG stompa DK idag? Det såg riktigt lätt ut, och Burning som annars spelar en av världens bästa lone druid hade inte en chans att farma. Nu vet jag inte hur aktiva DK har varit på sistone, men IG imponerade stort, och känns helt ohotat som nummer 1 i världen.

Det är intressantare att prata om 2:an, då jag tycker att Orange är ett av världens bästa lag, och väldigt underskattade. Självklart kandiderar Navi till andraplatsen också, men de har sett veka ut på sistone.

En riktig underdog är ju KP, eternal envys nya lag, han som blev kickad från nth för ett tag sen.

Jag måste fråga, de som spelar i very high bracket, kan ni säga vilken winrate ni har? För tror att jag inte är så långt därifrån.
Citera
2013-04-03, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MvH
Var det någon som såg IG stompa DK idag? Det såg riktigt lätt ut, och Burning som annars spelar en av världens bästa lone druid hade inte en chans att farma. Nu vet jag inte hur aktiva DK har varit på sistone, men IG imponerade stort, och känns helt ohotat som nummer 1 i världen.

Det är intressantare att prata om 2:an, då jag tycker att Orange är ett av världens bästa lag, och väldigt underskattade. Självklart kandiderar Navi till andraplatsen också, men de har sett veka ut på sistone.

En riktig underdog är ju KP, eternal envys nya lag, han som blev kickad från nth för ett tag sen.

Jag måste fråga, de som spelar i very high bracket, kan ni säga vilken winrate ni har? För tror att jag inte är så långt därifrån.

Jag spelar nästan bara själv, 95% CM-Mode , har 54% winrate, runt 860 games spelade.

Stirra dig inte blind på high och very high bracketen, du får spela med mycket konstigt folk i very high också.

I CM så gör det jävligt stor skillnad om du får folk som spelar mycket cm och gillar upplägget med att man är ett LAG, om du får folk som annars bara spelar ap kommer du märka det ganska fort.

Happy Hunting
Citera
2013-04-03, 22:49
Medlem
Unlimited-Powers avatar
Rekommenderar ni att spela Captains Mode alltså? Jag vet inte om jag vågar ha någon random som skall picka laget. Men å andra sidan kanske det är fler seriösa som spelar Captains.
Citera
2013-04-04, 01:42
Medlem
Lillemess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baier
Jag spelar nästan bara själv, 95% CM-Mode , har 54% winrate, runt 860 games spelade.

Stirra dig inte blind på high och very high bracketen, du får spela med mycket konstigt folk i very high också.

I CM så gör det jävligt stor skillnad om du får folk som spelar mycket cm och gillar upplägget med att man är ett LAG, om du får folk som annars bara spelar ap kommer du märka det ganska fort.

Happy Hunting
Captains pick är inte så mycket bättre. Lagen blir ALDRIG balanserade där.
Citera
2013-04-04, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillemes
Captains pick är inte så mycket bättre. Lagen blir ALDRIG balanserade där.

Nej -CM är inte så mycket bättre men du slipper folk som instalock:ar sniper direkt.
Balansen fungerar ju inte någonstans, men i CM så får du iallafall heroes som kan fungera som ett lag.

Optimalt vore ju om det skulle finnas bra inhouse ligor som det fanns i dota1,
Det tog tid att söka på mirc men matcherna var jävligt bra och ventrilo var krav.

Skrev från mobilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in